Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@03:53:36 GMT

استعفای وزیر نروژی به دلیل سفر به ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۷۰۲۳

استعفای وزیر نروژی به دلیل سفر به ایران

«پر سندبرگ» وزیر امور شیلات نروژ به دلیل سفر به ایران تحت فشار قرار گرفت و از سمت خود کناره‌گیری کرد.

روزنامه نروژی «آفتون پست» با اعلام این خبر نوشت که از ماه گذشته که سندبرگ برای گذارندن تعطیلات به ایران سفر کرده، هدف انتقاد قرار گرفته است. هجمه‌ها علیه سندبرگ به حدی است که با وجود حمایت «ارنا زولبرگ» نخست‌وزیر نروژ از وی، اما انتظار می‌رود که او در ۲۴ ساعت آینده فرد دیگری را به جای سندبرگ منصوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، وی هشدار داده که هر طرفی که با ایران وارد معامله شود هم از جانب آمریکا تحریم خواهد شد و این جنجال سیاسی در شرایطی در نروژ رخ داده است که ایران چهارمین بازار ماهی سالمون نروژ است.

همچنین گفته می‌شود که سندبرگ به دلیل همراه داشتن تلفن همراهی که برای کار‌های دولتی از آن استفاده می‌کند در سفر به ایران قوانین امنیتی را نقض کرده است. بر طبق قانون، مقامات باید وقتی سفر می‌کنند تلفن‌های همراه خود را از کشور خارج نکنند. علاوه بر همه اینها، نخست‌وزیر تا زمانی که سندبرگ، نروژ را ترک کرده بود از سفر او بی اطلاع بوده است.

با این همه، زولبرگ ضمن اذعان به اینکه وی از روال قانونی پیروی نکرده است در عین حال گفت که هر کسی مرتکب اشتباه می‌شود و سندبرگ از این اشتباه درس گرفته است. اما احزاب و گروه‌های سیاسی چپ‌گرا و میانه‌رو سندبرگ را متهم کرده‌اند که وی با این اقدامات ثبات کشور را تهدید کرده است.

سندبرگ با افزایش مالیات کالا‌های کشاورزی مقاومت کرده بود. به همین دلیل انتظار می‌رود که استعفای وزیر شیلات ناخرسندی عده زیادی از مردم نروژ را به دنبال داشته باشد. وی در عین حال با برخی اصلاحات در بخش ماهیگیری مخالفت کرده است و میان فعالان این بخش از محبوبیت چندانی برخوردار نیست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استعفا سفر به ایران پروتکل های امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید زمان زاده افزود: در صورت خلا مراکز درمانی از نیروهای پرستاری، این مساله لطمه بزرگی بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که به طور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران به کجا رسید؟

وی گفت: امروز ضروت توجه به خواسته های پرستاران، از مرز درخواست های شخصی یا پیگیری های صنفی در سازمان نظام پرستاری و سایر نهادهای پرستاری عبور کرده و در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

زمان زاده افزود: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آن طور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و…، است.

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولین در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

زمان زاده افزود: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی تر و معقولانه تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می باشد، ورود نمایند زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

کد خبر: 1228954 برچسب‌ها پرستار

دیگر خبرها

  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • ارلینگ هالند، ستاره نروژی منچسترسیتی در کلش آف کلنز ! (فیلم)
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است