Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با حضور پرشمار مردم استان «صعده» در شمال یمن و استان‌های دیگر از جمله پایتخت (صنعاء)، امروز دوشنبه مراسم تشییع پیکر شهدای حمله اخیر عربستان سعودی در شهر «ضحیان» برگزار شد.

پنجشنبه هجدهم مرداد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در بازاری در شهر ضحیان واقع در استان شمالی «صعده» را هدف قرار دادند که بر اساس آماری که تاکنون منتشر شده، دست‌کم 50 نفر شهید و ۷۷ تن زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار روز پس از این حمله، امروز، مراسم تشییع و دفن کودکان یمنی در حالی برگزار شد که مسئولان یمنی گفتند، هنوز عملیات یافتن مفقودان حمله جنگنده سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در استان «صعده» در اطراف محل حادثه، ادامه دارد.

مدیر دفتر شبکه بهداشت استان صعده نیز امروز اعلام کرد که یکی از کودکان مجروح بازمانده از حادثه، امروز به دلیل شدت جراحات وارده، جان باخت تا شمار دانش‌آموزان شهید به 52 نفر برسد. 

 پایگاه خبری شبکه «المسیرة» اعلام کرد، شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع، با در دست داشتن تصاویر شهدای حمله عربستان به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، علیه نیروهای ائتلاف سعودی شعار سر دادند.

 

نزدیک به 50 خودرو، پیکرهای شهدای این جنایت را به میدانی که قرار بود از آنجا مراسم تشییع آغاز شود، انتقال دادند.

 

پدر یکی از شهدای این جنایت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار المسیره اظهار داشت: ما به متجاوزان ظالم اعلام می‌کنیم که شما نمی‌توانید عزم راسخ ما را در هم بشکنید و خون کودکانمان به اذن الهی شما را نابود خواهد کرد.

 «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز خود را به ضحیان رساند، تا در این مراسم شرکت کند.

وی پس از ادای نماز تشییع‌کنندگان بر پیکر شهدای ضحیان، طی سخنانی اظهار داشت: جنایت هدف قرار دادن دانش‌آموزان در ضحیان جنایت آمریکا و همپیمانانش در ائتلاف سعودی است. ما آمریکا را در این جنایت و هر جنایت دیگری که علیه مردم یمن صورت گیرد، مسئول می‌دانیم. این جنایت نشان داد که نیروهای متجاوز به هیچ قانونی احترام نمی‌گذارند و تروریست و جنایتکارند.

وی افزود: اگر وزارت خارجه آمریکا مجوز این کشتار را صادر نکرده بود، عربستان و افسران آمریکایی حاضر در اتاق‌های عملیات ائتلاف سعودی، این جنایت را مرتکب نمی‌شدند. جنایت قبیح کشتار این کودکان در ضحیان، تکرار جنایت آمریکایی‌ها در ژاپن و سایر کشورها است. 

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که نیروهای زمینی، دریایی و هوایی یمن، به عملیات‌های خود علیه متجاوزان در تمامی جبهه‌ها ادامه خواهند داد. ما به نیروی موشکی خود درود می‌فرستیم که مایه ترس دشمنانمان شده است.

انتهای پیام/غ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

به گزارش جماران؛ بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان