Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:52:10 GMT

شکار در منطقه دربند مشکول پنج سال ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۷۲۰۳

شکار در منطقه دربند مشکول پنج سال ممنوع شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تمدید ممنوعیت شکار در منطقه دربند مشکول به مدت پنج سال دیگر خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد خداپرست روز دوشنبه در بازدید از این منطقه گفت: بر اساس آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و به استناد بند و ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر گونه شکار و تیراندازی در منطقه مشکول واقع در شهرستان کوثر به مدت پنج سال دیگر ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: منطقه دربند مشکول به دلیل قابلیت های اکولو‍ژیکی مورد توجه حفاظت محیط زیست استان بوده و یکی از زیستگاه های مهم استان اردبیل محسوب می شود.
او بیان کرد: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول با طی مراحل مطالعاتی و قانونی در سال 1390 با درج آگهی در روزنامه رسمی ابتدا به مساحت 23 هزار هکتار ثبت گردید و در سال 1396پس از تدقیق مرز منطقه و اصلاح حدود آن به 29 هزارو 800 هکتار افزایش پیدا کرد و ثبت روزنامه رسمی گردید. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از گونه های شاخص جانوری منطقه پلنگ، کل و بز، خرس، سیاه گوش و گربه و از گونه های شاخص گیاهی منطقه درختان بنه، ارس، ریش بز، بادام وحشی، گون و شیرین زبان می باشند.
خداپرست خواستار همکاری بیش از پیش مردم با اداره محیط زیست به منظور حفاظت مطلوب از حیات وحش متنوع این منطقه شد و افزود: مردم و دوستداران طبیعت می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 گزارش نمایند.
منطقه شکار ممنوع دربند مشکول درجنوب استان اردبیل و در مرز شهرستان گیوی در اطراف رودخانه بزرگ و دایمی قزل اوزن واقع شده و به دلیل داشتن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی تحت حفاظت قرار گرفته‌ است.
6130/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي منطقه شكار ممنوع دربند مشكول مديركل محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان