Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - شهردار اهواز با بیان اینکه بخشی از حاشیه نشینی در اهواز هماهنگ شده است گفت: برخی از مردم برای تهیه سرپناه به مناطق حاشیه ای پناه می آوردند اما برخی دیگر با سو استفاده ، اقدام به ساخت مسکن و فروش آن در مناطق حاشیه ای می کنند.

به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر اهواز با اشاره به اینکه 20محله حاشیه نشین وجود دارد در گفت و گو با خبرنگاران در اهواز افزود: از یکسو این محلات به خدمات نیاز دارند و ارایه نشدن خدمات شهری در آنها مشکلاتی را ایجاد می کند اما از سویی دیگر ارایه خدمات هم پیامدهایی در بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه همه شهروندان برای جلوگیری از توسعه نامتوازن در شهر باید تلاش کنند گفت: ایجاد زیرساخت هایی نظیر آسفالت در حوزه شهرداری است اما این ساکنان مشکلات دیگری نظیر صدور سند دارند که در حیطه وظایف دولت است.
به گفته کتانباف شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و برای تامین هزینه های خود به مردم متکی است و دولت در رفع مشکلات شهری کمکی نمی کند.

** ضرورت توسعه راه های ارتباطی و تکمیل ورودی های شهر
شهردار اهواز با اشاره به اینکه یکی از الزامات اهواز توسعه راه های ارتباطی و استفاده از ظرفیت رودخانه است گفت: هم اکنون تکمیل ورودی اهواز از سمت شیبان تا مسیر شهید بندر در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: تا پیش از این شهر اهواز از محدوده شیبان تنها یک خروجی داشت که برای رعایت مساله پدافند غیر عامل توسعه این مسیر در طرح جامع شهری دیده شد.
کتانباف یادآور شد: این پروژه دارای سه قطعه به طول 14کیلومتر است که قطعه نخست از پارک شهروند تا کوریدور نفت ، قطعه دوم به دلیل وجود تجهیزات نفتی، تلمبه های آب، خطوط انتقال نفت و زمین های کشاورزی دارای پیچیدگی بیشتری است و قطعه سوم هم از کوی ملت تا شیبان است.
وی بیان کرد: با تکمیل این پروژه امکان تردد در سواحل رودخانه کارون از سمت ورودی شیبان تا خروجی آبادان فراهم می شود که ضمن کاهش ترافیک امکان استفاده از تفرجگاه های این حوزه را فراهم می کند.
شهردار اهواز در ادامه به کوی علی آباد اهواز اشاره و خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از کوی علی آباد در تصرف شرکت نفت است و دستگاه ها و ماشین آلات نفت در این مسیر تردد بسیاری دارند. پروژه آسفالت و بهسازی معابر این منطقه 60 میلیارد ریال هزینه دارد. قرار است 40 میلیارد ریال توسط شهرداری، 10 میلیارد ریال توسط شرکت ملی حفاری و 10 میلیارد ریال توسط شرکت نفت پرداخت شود.
وی با بیان اینکه بخشی از لوله ها و تاسیسات گاز و نفت هم در این مسیر قرار دارند که باید ایمن سازی شوند گفت: اهالی این منطقه مطالبات دیگری نظیر روشنایی معابر هم دارند که در حیطه وظایف شهرداری نیست.
شهردار اهواز در حاشیه بازدید از پروژه پل ولایت اهواز نیز بیان کرد: پروژه پل ولایت با حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون بالغ بر 600 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.
وی با بیان اینکه این پروژه از سال 90 کلنگ زنی شده اما در دوره ای به حالت نیمه تعطیل درآمد افزود: با تکمیل این مسیر فاصله کوی رمضان به کوی نفت حدود 10 کیلومتر کاهش می یابد.

** فضای سبز 21 هکتاری در کوی مهدیس
شهردار اهواز درخصوص توسعه زیرساخت های کوی مهدیس اهواز هم گفت: شهروندان درمعبر حدفاصل بین فاز پنج پادادشهر و کوی مهدیس دچار مشکلاتی نظیر تردد بودند که در طرح جامع شهری قرار شد این فاصله به فضای سبز به مساحت 21 هکتار تبدیل شود.
وی با بیان اینکه 19 هکتار فضای سبز و بقیه به پارک کودکان و پیاده رو اختصاص می یابد افزود:: 2 خیابان 35 متری نیز در این منطقه درحال ساخت است.
به گزارش ایرنا، جمعی از خبرنگاران روز دوشنبه به همراه شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از برخی پروژه های نیمه تمام در اهواز دیدن کردند.
9887/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حاشيه نشيني اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین ظهر امروز در حاشیه صد و هیجدهمین شنبه امید و افتخار با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه تقاطع شهید تندگویان با بیان اینکه این پروژه به دلیل وجود تأسیسات زیرسطحی متعدد مشمول گذر زمان و طولانی شد، افزود: اخیرا نیز با چالش جدیدی مواجه شدیم که این چالش مسیر فاضلاب است که با هماهنگی آبفا این مساله حل و فصل شد.

او با بیان اینکه به امید خدا ظرف مدت دو هفته آینده زیرگذر پروژه تندگویان بازگشایی می شود و با تغییر مسیر خودروها سایر جبهه های کاری سرعت می گیرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا مردادماه کل پروژه تحویل شهروندان شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی، اظهار کرد: فاز دوم شهید بروجردی به طول یک کیلومتر در دست اجراست و کماکان معارضین ملکی و تأسیساتی وجود دارند و تا این معارضین رفع نشوند، نمی‌توان کار را پیش برد.

حق بین با بیان اینکه تا یک ماه آینده طبق قولی که شهردار منطقه داده است و باتوجه به نقدینگی موجود که برای رفع معارض درنظر گرفته شده است، پیش‌بینی می‌شود در صورت فعال شدن فعالیت عمرانی فاز دو این پروژه تا سال آینده تحویل شهروندان داده شود.

او همچنین درباره سرانجام بزرگراه شهید شوشتری، با بیان اینکه فاز اول این بزرگراه به طول ۹.۶ کیلومتر تا پایان سال جاری تحویل شهروندان می‌شود، در مورد فاز دو این بزرگراه تصریح کرد: در مورد احداث فاز دو با محیط زیست نامه نگاری شده تا بتوانیم با عبور از جنگل سرخه حصار کوتاه‌ترین و فنی ترین مسیر را در بزرگراه شوشتری داشته باشیم که هنوز پاسخی در این خصوص به شهرداری داده نشده است.

کد خبر 847438 منبع: ایسنا برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران بزرگراه

دیگر خبرها

  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود