Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای همانگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان پایین تر از میانگین کشوری است، گفت: نرخ شیوع اعتیاد نسبت به ۱۰ سال گذشته افزایش و سن اعتیاد کاهش یافته است. ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، اصغر هدایت عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با بیان اینکه کشور ایران دارای 2 هزار کیلومتر مرز مشترک با همسیگان غربی و شرقی است، اظهارداشت: کشور افغانستان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است که در همسایگی شرقی کشورمان قرار دارد و ایران مهم‌ترین مسیری است که سوداگران مرگ می‌توانند مواد مخدر را از طریق آن به دیگر مناطق جهان منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایرن با استفاده از همه امکاناتی که در اختیار دارد، مانع ترانزیت مواد مخدر می‌شود،افزود: گواه چنین تلاشی، تقدیم 4 هزار شهید، 13 هزار جانباز و کشف هزاران تن نواع مخدر بوده است.

دبیر شورای همانگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان با بیان اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر مهم‌ترین راهکار مقابله با این آسیب اجماعی است، بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید بیش از پیش تمرکز خود را بر روی پیشگیری و فرهنگ‌سازی به منظور مبارزه با مواد مخدر به کار بگیرند و در این راستا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.

وی با بیان اینکه همه کسانی که امروز در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، می‌توانستند خدمات زیادی به جامعه بکنند، پس باید از آلوه شد افراد بیشتر جلوگیری کنیم، تصریح کرد: باید افراد جامعه نسبت به آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر آگاه شوند.

هدایت با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سمن‌ها و جمعیت‌های مردمی برای مقابله با اعتیاد یک نیاز ضروری است، اظهارداشت: سمن‌ها باید برای کاهش این پدیده شوم با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد بیشتر از نرخ رشد جمعیت است، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان جرایم 54 درصد از زندانیان به نوعی مربوط به مواد مخدر است.

 دبیر شورای همانگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان پایین تر از میانگین کشوری است، بیان کرد: نرخ شیوع اعتیاد نسبت به 10 سال گذشته افزایش و سن اعتیاد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده غیر از مقابله با عرضه و توزیع، راهکارهای دیگری را باید به کار ببریم، افزود: اعتیاد ابرآسیب قرن حاضر است و سایر معضلات اجتماعی به نوعی در ارتباط با این پدیده هستند.

هدایت با بیان اینکه در حال حاضر مصرف مواد مخدر صنعتی در جامعه زنان یکی از بدترین آسیب‌های اعتیاد است، اظهارداشت: گُل و حشیش بیشترین میزان مصرف مواد مخدر صنعتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه احیای سبک زندگی اسلامی از بهترین راهکارهای مقابله با اعتیاد است، بیان کرد: جامعه سنی 15 تا 64 سال کشور بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از اعتیاد قرار دارند.

دبیر شورای همانگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان با تأکید بر ضرورت اجرای سیاست‌های کلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه دولت برنامه جامعی در خصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تدوین کرده و باید آن را اجرا کنیم.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه