Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:40:03 GMT

یک نماینده سابق مجلس ترکیه دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۷۶۷۲

یک نماینده سابق مجلس ترکیه دستگیر شد

آنکاراـ ایرناـ ادیپ برک نماینده سابق دیاربکر در مجلس ملی ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق ها خلق ها به اتهام 'تبلیغ گروه تروریستی' توسط پلیس امنیت این کشور دستگیر شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روزنامه کارار، دادستان شهر بینگول ترکیه عصر روز گذشته قرار بازداشت ادیپ برک را به اتهام تبلیغ گروه تروریستی' صادر کرد که در پی آن، ماموران پلیس امنیت این شهر صبح امروز این نماینده سابق مجلس را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته رسانه های ترکیه، دادستان بینگول همچنین با اتهامی مشابه، دستور بازداشت گلشن اوزر رییس سابق دفتر استانی حزب دموکراتیک خلق ها در شهر بینگول را نیز صادر کرد که در پی آن ماموران پلیس امنیت این شهر، وی را در منزل شخصی خود دستگیر کردند.
حضور بعضی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها در مراسم تشییع جنازه عوامل کشته حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در درگیری با نظامیان ترکیه و نیز اعتراض آنها به عملیات اخیر ارتش ترکیه در عفرین باعث شد تا واکنش اعضای حزب حاکم ترکیه علیه حزب دموکراتیک خلق ها تندتر شود به طوری که سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه بارها در اظهارات خود، حزب دموکراتیک خلق ها را آلت دست گروه پ.ک.ک توصیف کرده است.
با ورود به نظام جدید حکومتی در ترکیه و افزایش اختیارات ریاست جمهوری به ویژه در نظام قضایی این کشور، پیش بینی می شود که روند مقابله و دستگیری عوامل حزب دموکراتیک خلق ها از سوی دولت فراتر از انتظار تشدید شود.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه حزب دموكراتيك خلق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض