Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر طبس و حومه گفت: هر گونه فعالیت تاکسی های اینترنتی در این شهر طبس باید با نظارت سازمان حمل و نقل انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، سید علیرضا میرزاده روزدوشنبه در نشست بررسی فعالیت تاکسی های اینترنتی در سازمان حمل و نقل همگانی شهر طبس و حومه افزود: اخیرا یکی از تاکسی های اینترنتی در شهر طبس فعالیت خود را آغاز کرده در حالی که نیاز است پیش از فعالیت امکان نظارت را برای این سازمان فراهم می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طبق نامه دادستان کل کشور به دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها ارائه هر گونه خدمات در فضای مجازی، مستلزم اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه است بنابراین شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مرتبط با حمل و نقل مسافر باید قبل از شروع فعالیت، نسبت به اخذ پروانه از اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی اقدام کنند.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر طبس و حومه اظهار داشت: نهادهای ذیربط باید از فعالیت اشخاص فاقد پروانه طبق مقررات قانونی جلوگیری کنند.
میرزاده گفت: بر مبنای همین نامه در صورت اخذ مجوز از اتحادیه صنفی و رعایت و پذیرش ضوابط نظارتی و فراهم شدن امکان نظارت شهرداری محل بر چگونگی فعالیت آن ها، مجاز به تاسیس دفتر و فعالیت در شهرستان ها است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر طبس تصریح کرد: شرکتی که در طبس فعالیتش را شروع کرده پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی را دارد اما امکان نظارت شهرداری را فراهم نکرده است.
وی افزود: همچنین معاون دادستان کل کشور نوع نظارت شهرداری ها را نیز مشخص کرده اند که شامل نظارت بر قیمت‌ها، نحوه و نوع خودروهای مورد استفاده، نوع خدمات، فاکتورهای صادر شده و ضمانت ها است.
میرزاده ادامه داد: باید نرخنامه این شرکت به تصویب شورای شهر برسد و همچنین امکان نظارت کامل بر فعالیت این تاکسی برای سازمان حمل و نقل همگانی شهر طبس فراهم شود.
وی تاکید کرد: ما مخالف تاکسی های اینترنتی نیستیم بلکه استقبال هم می کنیم اما این نظارت ها برای امنیت و آرامش خاطر شهروندانی که از تاکسی های اینترنتی استفاده می کنند، ضروری است و سازمان حمل و نقل همگانی شهر طبس حامی حقوق مردم خود است.
بر اساس آمار نفوس و مسکن کشور در سال 95، جمعیت شهر طبس 46 هزار و 600 نفر بوده است.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217* 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تاكسي فضاي مجازي طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • پولشویی
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی