Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@14:04:35 GMT

توسعه صنعت سنگ خراسان جنوبی نیازمند حمایت است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۸۳۰۰

توسعه صنعت سنگ خراسان جنوبی نیازمند حمایت است

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: برای توسعه صنعت نوپای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان نیازمند حمایت های مشترک دستگاه های اجرایی مربوطه هستیم.

نادر سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خراسان جنوبی تاکنون اندیس ها و ذخایر خوب و منحصر بفردی از انواع کانی های نیمه قیمتی شناسایی شده که بسیاری از آنها در کشور و حتی خاورمیانه دارای جایگاه و عنوان تجاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون سنگ های نیمه قیمتی نظیر انواع عقیق شجر، عقیق سرخ، عقیق آبی و سوسنی، عقیق باباقوری، عقیق سلیمانی و سایر موارد در استان شناسایی شده است.
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شناسایی انواع سنگ های قیمتی در کشورهای همسایه و نیمه قیمتی در استان می توان از آن در زمینه تجارت به ویژه فرآوری پیشرفته به عنوان یک مزیت استفاده کرد.
سلیمانی گفت: وظایف حاکمیتی سازمان صنعت استان صرفا در خصوص ذخایر متمرکز معدنی بوده و البته تا مرحله بهره برداری قابل تعریف است.
وی اضافه کرد: بدیهی است احداث کارگاه های سنتی و خانگی به صورت عمومی بیشتر در وظایف سازمان گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته همچنین سازمان فنی و حرفه ای نیز می تواند کمک شایانی در زمینه آموزش تراش کانی های قیمتی و نیمه قیمتی و صدور مجوز های کسب در این زمینه کند.
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: خراسان جنوبی منطبق بر سه ایالت ساختاری مهم زمین شناسی سیستان، بلوک لوت و طبس بوده و از ساختار زمین شناسی پیچیده ای برخوردار است.
وی ادامه داد: به همین دلیل بیش از 50 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی تاکنون شناسایی شده و در استان چهار زمینه زغالسنگ، منیزیت، خاک های صنعتی و سنگ های تزئینی در کشور در رده های نخست قرار دارد.
سلیمانی با بیان اینکه ذخایر قطعی کشف شده در استان 2 هزار و 600 میلیون تن است، اظهار داشت: اکنون خراسان جنوبی رتبه نخست در صدور پروانه بهره برداری و رتبه چهارم تعداد معادن کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: همچنین رتبه چهارم اشتغال در حوزه معادن، رتبه پنجم صدور گواهی کشف، رتبه ششم صدور پروانه اکتشاف و رتبه هفتم ذخیره قطعی مواد معدنی کشور متعلق به خراسان جنوبی است.
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: سنگ های قیمتی یا گوهر ها تاکنون به صورت قابل توجه در استان شناسایی نشده اند و از لحاظ زمین شناسی نیز تقریبا جایگاه مناسبی در این استان ندارند.
وی افزود: در کشورهای همسایه نظیر افغانستان و پاکستان پتانسیل های قابل توجهی از این گوهر ها نظیر لعل بدخشان، لاجورد و زمرد دره پنجشیر افغانستان، زمرد و یاقوت سرخ و کبود پاکستان شناسایی شده و در حال بهره برداری است که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
7557 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سنگ قيمتي صنعت خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

مردم استان خراسان جنوبی در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم مظلوم غزه راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مردم همیشه در صحنه شهرستان‌های خراسان جنوبی در ادامه حمایت‌های خود از عملیات وعده صادق و مردم غزه، ظهر امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ همزمان با سراسر کشور بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور در راهپیمایی، حمایت خود را از عملیات وعده صادق و مردم مظلوم غزه اعلام کردند.


در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی هم در حالی که استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم متدین بیرجند در این راهپیمایی حضور داشتند، گروه‌های مختلف مردم پلاکاردهای در محکومیت اقدامات رژیم خبیث اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم غزه و تصاویر تعدادی از شهدای دفاع از حرم در دست داشتند، با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند، حمایت خود را از عملیات وعده صادق و مردم مظلوم فلسطین و به ویژه مردم غزه یک بار دیگر اعلام کردند.

کد خبر 745963

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های
  • صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه
  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما
  • معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی
  • معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری
  • راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران