Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در نشست خبری تعزیرات که در رادیو گفتگو برگزار شد، اظهار داشت: بحث گرانی و کمبود برخی از کالا‌ها و احتکار موضوعاتی است که این روز‌ها به آن زیاد پرداخته می‌شود.

وی افزود: حال مهمترین مسئله عملکرد تعزیرات است که ذهن مردم و رسانه‌ها را به خود معطوف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: واقعیت این است که حیطه تعزیرات فوق العاده گسترده است و اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم هر آنچه که در زمینه‌های مختلف به ذهن ما می‌رسد مانند خوراک، پوشاک و مسائل بهداشتی و غیره در صلاحیت رسیدگی تعزیرات است.

اسفنانی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت ستادی را تشکیل داد که تعزیرات یکی از اعضای آن است، تصریح کرد: مبارزه با احتکار، اختفا و عدم عرضه کالا بیشترین فعالیت‌های تعزیرات در این زمینه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر گرانی صد درصدی بلیت‌های هواپیما برای پرواز‌های خارجی و ۷۰ درصدی برای پرواز‌های داخلی افزود: تاکنون پرونده‌ای از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به تعزیرات ارجاع نشده است، اما موضوع را در تماس تلفنی با مدیر سازمان هواپیمایی کشور مطرح کرده‌ام.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: قائل بر این هستم که این موضوع باید حتما سقفی داشته باشد، اگرچه تابع عرضه و تقاضا است، اما اگر آن سقف در نظر گرفته نشود، اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن است، خواهد افتاد و هر قیمتی که مدنظرشان است، در نظر می‌گیرند.

اسفنانی با بیان اینکه پروازهای چارتری اشکال اساسی‌ است که به جد دنبال برطرف کردن آن هستیم و بزرگترین معضل در بحث گرانی بلیت‌های هواپیما این موضوع به شمار می‌آید، تصریح کرد: این موضوع به این علت است که فرد یا افرادی یا یک آژانس تمامی بلیت‌ها را خریداری و گاهی هم چند آژانس این بلیت‌ها را با هم رد و بدل می‌کنند و آن کسی که در آخر بلیت‌ها را به مردم می‌فروشد، به بالاترین قیمت عرضه می‌کند.

وی افزود: با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صحبت و به صورت مکتوب ابلاغ کردیم که تکلیف پرواز‌های چارتری معلوم شود، البته قرار بود تا پایان تیرماه این موضوع بررسی و روشن شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران تصریح کرد: اخیرا نیز طی صحبتی قرار شد در صورت امکان پرواز‌های چاتری را حذف کنیم تا بتوانند بر قیمت‌هایی که سازمان‌های مربوطه در اختیار مردم می‌گذارند، نظارت بهتری داشته باشند.

اسفنانی درباره حذف پرواز‌های چارتری در سال گذشته و اجرایی نشدن آن، افزود: این بار با آن‌ها اتمام حجت کردیم و قرار بر این بود تا پایان تیرماه این انجام شود که تاکنون به تاخیر افتاده است، اگر به همین منوال ادامه داشته باشد، قطعا برخورد جدی تری خواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه پرواز‌های چارتری در مواقعی مورد نیاز برخی مسافران است آیا حذف آن باعث ایجاد مشکلاتی نمی‌شود، گفت: به هر حال هر کاری معایب و مزایایی دارد که اگر معایب آن زیاد شود، مزایا باید به روش دیگری جبران شود و ما قائل هستیم اگر آن روال منطقی ادامه پیدا کند کسی مشکلی نخواهد داشت؛ اما در حال حاضر این شیوه عملکرد گاهی تا دو یا سه برابر باعث افزایش بلیت‌های هواپیما شده که طی بررسی‌ها برخورد جدی هم داشتیم.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر گرانی ارز، سکه و دلار و بررسی ۲۵ شرکت وارد کننده موبایل با ارز دولتی و نبود گوشی تلفن همراه در بازار گفت: تاکنون در مورد ۲۶ فقره از ۴۰ شرکت اعلامی وزارت ارتباطات درزمینه گوشی تلفن همراه ، اعلام تخلف و رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه برای حدود 10 فقره حکم صادر شده و ۴ مورد هم در پی اعتراض به تجدید نظر ارجاع شدند، افزود: ما تلاش می‌کنیم در کمترین فرصت ممکن رسیدگی به این پرونده‌ها صورت گیرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به شرایط رسیدگی به امور مسافران پرواز‌های باطل شده بدلیل بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های کشور، اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار می‌دهد هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، تخصیص نیافتن جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود پرواز‌ها به مسافران جدید به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) ارجاع خواهد شد.
بر اساس این اطلاعیه طبق بررسی‌های سازمان هواپیمایی، از ابتدای بازگشایی فرودگاه‌های کشور و رفع محدودیت‌های وضع شده، برخی از شرکت‌های هواپیمایی، چارتر کنندگان پرواز، دفاتر فروش بلیت و سایت‌های فروش آنلاین به قصد انتفاع مالی از شرایط غیرمترقبه و بدون توجه به رعایت حقوق مسافران، رویه و مقررات تغییر یا ابطال غیر داوطلبانه بلیت و مغایر با بخشنامه صادره این سازمان در تاریخ ۲۶ فروردین ماه، از رسیدگی شایسته به امور مسافران خودداری کرده‌اند. همچنین با اخذ جرایم و دریافت ما به التفاوت کلاس پروازی و ... از مسافران، ضمن اضرار مالی به مسافران، موجب نارضایتی عمومی شده اند.

دیگر خبرها

  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳