Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:10:39 GMT

بانک مسکن درد دانش آموزان مناطق مرزی را تکسین می دهد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۸۶۴۲

بانک مسکن درد دانش آموزان مناطق مرزی را تکسین می دهد

سنندج - ایرنا - بانک مسکن با احداث مدرسه 6 کلاسه ای در یکی از روستاهای مرزی شهرستان سروآباد درد دانش آموزان روستای حسین آباد در نداشتن فضای آموزشی مناسب را تسکین می دهد.

به گزارش ایرنا، این مدرسه 6 کلاسه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با 530 متر مربع زیر بنا با 10 میلیارد ریال ریال اعتبار احداث می شود که بانک مسکن پنج میلیارد ریال آن را متعهد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان روز دوشنبه در جلسه امضای تفاهم نامه ساخت این مدرسه اظهار داشت: بانک مسکن اعتبار مدارس خیر ساز را از منابع صندوق قرض الحسنه تامین و مدارس را در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی و حاشیه شهرها می سازد.
جلال الدین سلیمی اضافه کرد: بانک مسکن احداث برخی از مدارس در سطح کشور را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند به عنوان بخشی از دستگاه ها یاور دولت در ارائه خدمات آموزشی به جامعه باشد.
وی افزود: مدرسه 6 کلاسه خیر ساز روستای حسین آباد سروآباد با مشارکت 50 درصدی این بانک ساخته می شود و در نظر داریم پس از تامین اعتبار، مدارسی را نیز در مناطق کمتر توسعه یافته احداث کنیم.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کردستان نیز در این جلسه گفت: طبق تفاهم نامه این اداره کل و خیر، مقرر شده مدرسه 6 کلاسه حسین آباد در مدت 12 ماه احداث و به بهره برداری برسد.
امجد احمدی اظهار داشت: این اداره کل پس از احداث، کلاس های آن را در راستای هوشمند سازی به امکانات به روز آموزشی مجهز کرده تا مورد استفاده دانش آموزان این منطقه قرار گیرد.
وی افزود: این روستا که در یک شهرستان مرزی واقع است فاقد ساختمان مدرسه بود و می توان احداث آن را مانع اصلی در جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان این مناطق دانست.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان هم در این جلسه گفت: مدرسه خیر ساز حسین آباد می تواند 150 تا 200 دانش آموزی را که پیش از این در ساختمان های استیجاری تحصیل می کردند، پوشش دهد.
ابراهیم حسامی اظهار داشت: نیکوکاران، در 16 سال تاسیس مجمع خیرین مدرسه کردستان نشان داده اند که به بحث آموزش و اهمیت آن در توسعه کشور بی اهمیت نبوده و در کنار مردم برای رفع برخی مشکلات هستند.
وی همچنین از کلنگ زنی دو مدرسه خیر ساز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مدرسه توسط 2 خیر در شهرستان سنندج با 655 میلیارد ریال اعتبار احداث می شوند که یکی از آنها مجتمع آموزشی شبانه روزی با ظرفیت 400 دانش آموزش است.
حسامی اضافه کرد: این مجتمع آموزشی با هزینه شخصی اداره می شود اما تمام 400 دانش آموز خود را به صورت رایگان تحت پوشش خدمات آموزشی قرار خواهد داد.
وی افزود: مدرسه دیگر نیز توسط خیری بنام آقای مصلی نژاد در خیابان 17 شهریور در 16 کلاس درسی احداث می شود.
در سال جاری 32 خیر مدرسه ساز برای ساخت مدارس استان اعلام آمادگی کرده اند و تاکنون ساخت 68 مدرسه در قالب 168 کلاس درس و به میزان 180 میلیارد ریال نیز متعهد شده اند.
بانک مسکن در استان کردستان دارای 24 شعبه است که 10 مورد از این شعبات در شهر سنندج و 14 مورد نیز در سایر شهرستان ها خدمات رسانی می کنند.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بانك مسكن ساخت مدرسه كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استانداری اردبیل اظهار کرد: باید شرایطی را در استان فراهم کنیم تا عقب ماندگی‌های گذشته در حوزه مدرسه سازی جبران شده تا با استفاده از ظرفیت خیرین مسئولیت اجتماعی کارخانجات، بانک‌ها و بحث مولدسازی سرانه فضای آموزشی را ارتقا دهیم.

رییس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: با اعتبارات دولتی تغییر وضعیت موجود و بهبود سرانه فضای آموزشی وخیم فعلی امکانپذیر نیست و بهتر است از ظرفیت‌های خیرین و کمک‌های مردمی بهره گرفته و این سرانه را به میانگین کشوری ارتقا دهیم.

عاملی ضرورت برگزاری جشنواره پرشور و آبرومند خیرین مدرسه ساز را در اواخر اردیبهشت ماه امسال یادآور شد و بیان کرد: خانه اردبیلی‌های مقیم تهران ظرفیت خوبی است تا با دعوت از متمولین اردبیلی ساکن در تهران به ویژه اهالی بازار تهران بتوانیم از توانمندی مالی آنها برای ساخت مدرسه و تکمیل و تجهیز واحدهای آموزشی نیمه تمام استفاده کنیم.

وی گفت: در خود استان نیز باید از ظرفیت نظام مهندسی، جامعه پزشکی، اصناف و بازاریان، اتاق بازرگانی و دیگر فعالان اقتصادی استفاده کرده تا با دعوت به این جشنواره بتوانیم انگیزه‌های مادی و معنوی آنها را در کمک به مدرسه سازی تقویت کنیم.

استاندار اردبیل از علما، صاحبان تریبون، صداوسیما و رسانه‌ها و … خواست؛ در هفته منتهی به برگزاری این جشنواره ارزش و جایگاه علم آموزی و کمک به مدرسه سازی را به خوبی تبیین و تشریح کرده و تلاش کنند تا جریان افکار عمومی را به این سمت و سو سوق دهند.

عاملی با انتقاد از تغییر نام مدارس خیرساز تصریح کرد: این کار در سال‌های گذشته و به دلایل متعدد رخ داده که یک حرکت مذموم و ناپسند است و باید جلوی این کار ناشایست گرفته شود.

وی ادامه داد: همان طوری که در استان‌هایی نظیر اصفهان در محلات و کوچه‌ها به همت خود مردم خانه‌های فرهنگی راه اندازی شده ما نیز چنین الگویی را باید در توسعه و رونق بخشی به مراکز فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار دهیم و با نامگذاری این مراکز به نام افراد خَیّر انگیزه معنوی و فکری کار آنها را به نوعی تبلیغ کنیم.

رییس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در کنار برگزاری این جشنواره شایسته است آئین تجلیل از خیرین نمونه و فعال، کلنگ زنی و یا افتتاح واحدهای آموزشی و بازدید خیرین از مجموعه‌های آموزشی موفق مورد توجه قرار گیرد تا انگیزه بیشتری را در خیرین برای امر مدرسه سازی شاهد باشیم.

عاملی خاطرنشان کرد: از صداوسیما و شهرداری درخواست خواهیم کرد تا در ایام منتهی به جشنواره کارهای تبلیغی و فضاسازی مناسب را در دستور کار قرار داده و به برگزاری شایسته جشنواره بیست و ششم کمک کنند.

وی افزود: مهمترین عنصر قطع زنجیره فقر توانمندسازی دانش آموزان این خانواده هاست تا با تحصیلی شایسته و مناسب بتوانند خانواده و نسل‌های آینده را از فقر و نداری نجات دهند.

کد خبر 6081584

دیگر خبرها

  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت