Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@16:36:11 GMT

تخلف ارزی پنج شرکت در استان البرز

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۸۷۲۴

تخلف ارزی پنج شرکت در استان البرز

علی‌اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به اینکه میزان تخلفات ارزی انجام‌شده درمجموع برابر ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: این شرکت‌ها ارزها را دریافت کرده، اما به تعهدات خود در قبال بانک‌ها پایبند نبوده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز بیان کرد: مقررشده بود که شرکت‌های دریافت‌کننده ارز در قبال آن کالاهایی را به کشور وارد کنند که این اقدام از سوی آن‌ها انجام‌نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چند مورد این شرکت‌ها به‌جای واردات کالایی خاص که بابت آن ارز دریافت کرده بودند کالایی دیگر را وارد کرده‌اند، عنوان کرد: در مواردی نیز برای کالاهایی که وارد شده است اسناد گمرکی ارائه نکرده‌اند و به دلیل این تخلفات صورت گرفته، بانک‌ها علیه این ۵ شرکت اعلام‌جرم کرده‌اند.

مختاری در ادامه گفت که به‌محض ورود پرونده‌ها به اداره کل تعزیرات حکومتی البرز برای ممنوع‌الخروج کردن متخلفان اقدام کردیم.

وی با توضیح اینکه تا اواخر ماه جاری حکم پرونده‌های این شرکت‌های متخلف صادر خواهد شد، افزود: مدیران این شرکت‌ها نیز احضار شده‌اند و برای یکی از پرونده‌ها حکم غیابی به محکومیت مدیرعامل آن صادرشده است که بر اساس آن بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو معادل ۲۱ میلیارد تومان جریمه شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تخلف ارزی تخلف استان البرز ارز یورو واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله جعفری در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند، افزود: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند .

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت

جعفری اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کد خبر 849628 برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار خبر مهم سهام عدالت سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود