Web Analytics Made Easy - Statcounter


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سقف، محدودیت و معیار پرداخت مهریه قبلا انجام شده و امکان تغییر این مسئله وجود ندارد.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با  خانه ملت، در رابطه با عدم مطابقت شرایط معیشتی زندانیان مهریه با معیار ۱۱۰ سکه بهار آزادی گفت: دریافت مهریه به فرهنگ و اعتقادات خانواده ارتباط دارد، چرا که در شرایط فعلی و افزایش قیمت سکه و طلا، افرادی هستند که ۱۰۰۰ سکه مهریه دارند، در عین حال فردی هم مشاهده می‌کنید که تنها یک جلد کلام الله مجید را به عنوان مهریه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت مهریه، موضوعی نیست که بخواهیم، قانون و چارچوب مشخصی تعیین بکنیم چرا که یک موضوع شخصی و خانوادگی است. ایجاد سقف و معیار پرداخت مهریه و ایجاد محدودیت قبلا انجام شده و امکان تحمیل مجدد وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با ازدواج نیاز به فرهنگ سازی ویژه دارد، اگر وزیران، وکیلان، مسئولان کشوری عروسی فرزندانشان را ساده برگزار کرده و مهریه دختران و پسرانشان را در چارچوب اسلامی حفظ کنند، قطعا می‌توانند زمینه ساز فرهنگ سازی در امر ازدواج شوند. /

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مهریه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات قانون جدید مدت خدمت سربازی؛ کاهش خدمت سربازی تایید شد

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز ۲۶ اسفندماه اعلام کرد: شورای نگهبان در مرحله قبل نسبت به ابهامات حکم کاهش مدت سربازی برنامه هفتم توسعه ایراداتی داشت. با اصلاحاتی که مجلس انجام داد و با رعایت ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی و در چارچوب تدابیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، این حکم خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

جزییات قانون جدید مدت خدمت سربازی

گفتنی است بهمن ماه امسال بود که سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس در رابطه با طرح کاهش مدت سربازی گفت: طی چندین جلسه کارشناسی با حضور قالیباف و سردار باقری برای رفع ابهام از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اصلاح سربازی در برنامه هفتم توسعه تصمیماتی را گرفتیم. طبق این توافق میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید؛ یعنی حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش پیدا می‌کند.

نماینده تهران بیان کرده بود: ستاد کل نیرو‌های مسلح با تامین اعتبار دولت، نسبت به جایگزینی سرباز با سایر عضویت‌ها در حد اعتبار تامین‌شده اقدام خواهد کرد. با این مصوبه، کاهش نیاز به سرباز، محقق شده و استفاده از سربازان در جایگاه‌های تخصصی افزایش می‌یابد.

همچنین جوکار، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس در رابطه با لزوم تصویب کاهش مدت خدمت سربازی بیان کرده بود: مشمولان غایب و غیر غایب سربازی به دلیل نرفتن خدمت سربازی از بسیاری از خدمات اجتماعی محروم هستند، بنابراین لازم بود مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای راهکاری را برای حل مشکل این افراد با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح در نظر بگیرد و این مصوبه بسیار اثربخش است.

معافیت سربازی

لازم به ذکر است؛ بهمن ماه امسال نمایندگان مجلس در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه، مصوبه قبلی خود درباره معافیت سربازی متاهلین را اصلاح کرد که مقرر شد مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای ۲ فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # خدمت سربازی سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! وجود یک پستاندار با توانایی تولید مثل بدون آلت تناسلی!

دیگر خبرها

  • مجلس بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را به دولت ارسال کرد
  • مجلس بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • مجلس بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ به دولت ارسال کرد
  • بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ به دولت ارسال شد
  • کاهش مدت خدمت سربازی تایید شد + جزئیات
  • جزییات قانون جدید مدت خدمت سربازی؛ کاهش خدمت سربازی تایید شد
  • اطلاعیه روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه عفاف و حجاب
  • پس لرزه انتقادات علم الهدی از مجلس بر سر لایحه عفاف و حجاب /مجلس: اطلاعات را از منابع معتبر بگیرید که دچار خطا نشوید/لایحه دستکاری نشده است
  • عدالت، شفافیت و رعایت وضعیت اقتصادی شهروندان از عوامل اصلی در تصویب بودجه
  • توامانی رویکرد‌های سلبی و ایجابی برای قانونمند شدن عفاف و حجاب