Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: جذابیت کتاب « الف لام خمینی» به دلیل شخصیت امام (ره) است، ولی این کتاب شروع راه ما برای امام شناسی محسوب می شود چراکه ایشان مبدا یک تاریخ بزرگ را رقم زد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب «الف لام خمینی» در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری با اشاره به ابعاد وجودی و شخصیتی امام خمینی (ره)، گفت: امام را باید شناخت؛ حکمت نبوی اسلام، حکمت امام شناسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر سابق دادگستری در ادامه شخصیت نظری امام را فوق العاده عنوان کرد و تاکید کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در واقع فیلسوفی تمام عیار و شخصیتی صاحب مسلک در حوزه عرفان بود از این رو باید کتاب های درباره ایشان را به صورت مدرسه ای آموخت.

** امام (ره) در قله های صاحب نامی قرار دارد

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: امام (ره) در شرایط خاص زمان خود که علوم ایشان جزو علوم حاشیه ای محسوب می شد؛ در قله صاحب نامی قرار می گرفت چراکه ایشان نظریه پرداز، نقاد و در جهاتی موسس است.
وی همچنین تاکید کرد که امام خمینی (ره) مستجمع یک حوزه گسترده نظری است و تجمیع این ابعاد نظری حکایت از علو درجات فقهی او دارد، اما آنچه از امام، امام ساخته ، اوج گرفتن او در اعلی علیین است.
به گفته وی امام با خودش و خدایش، با دانش و معارف و مردمش صادق بود از این رو چنین شخصیتی در ابعاد عملی و نظری قله شخصیتی وی را رقم زد.

** در شناخت شخصیت امام (ره) در مهاجرتیم

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه برغم اینکه شاهد تلالو شخصیت امام هستیم اما همچنان در شناخت ایشان در مهاجرتیم، اظهار داشت: هنوز سایه شخصیتی امام اجازه درک شخصیت او و حواشی زندگی کثرتی او را نداده و لازم است که زمان بگذرد تا این حجاب مانع، کنار رود.
پورمحمدی با اشاره به کتاب 'الف لام خمینی' گفت: نویسنده در این کتاب توانسته مجموعه شخصیت نظری و عملی امام و دنیای پیرامون ایشان را با بیان روان و جذاب و پرکشش برای نسل امروز بازگو کند.

** اکونومیست و 20 تغییر بزرگ در جهان
وزیر سابق دادگستری در ادامه سخنان خود با اشاره به مجله اکونومیست که 20 تغییر بزرگ در جهان را چاپ کرده؛ گفت: این مجله مقاله ای دارد به نام «باور نکردنی اما واقعی» که در آن آمده است: تحولات دین مدارانه جهان قطعی است، از سال 1900 به بعد حدود 24 درصد جمعیت جهان بی دین بوده اند و این حرکت بی دینی تا 1963 ادامه می یابد که در این زمان جمعیت بی دین دنیا به 12درصد و جمعیت کافر به حدود 13 درصد می رسد.

** تاکید بر معرفی امام خمینی(ره) به نسل امروز و فردا
پورمحمدی گفت: براساس این مقاله جمعیت مسلمانان در آن زمان 16 درصد بوده و سیر نزول بی دینی و کفر به شدت پایین است اما در سال 2050 بی دین ها حدود 6 درصد و کافرها حدود 7 درصد و مسلمانان 30 درصد می شوند در حالیکه در 1970 مسلمانان حدود 17 درصد بوده اند.
وی افزود: براساس بررسی ها و تحلیل ها در این مقاله فرهنگ و اقتصاد دنیا در حال تحول عظیم است و یک انسان تمدن ساز عامل این تحولات و بر موج این تحولات سوار بوده که رویه او می تواند آینده دیگری برای بشریت رقم زند.
پورمحمدی گفت: اگر امروز انقلاب خمینی را بشناسیم و به نسل امروز بشناسانیم می توانیم به تحولات بیشتر امیدوار باشیم، آینده تحولات زمان در گرو فرازمانی و فراتاریخی فهم امام است.
کتاب «الف لام خمینی» زندگی‌نامه امام خمینی(ره) تازه ترین اثر هدایت الله بهبودی به وسیله موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر و رونمایی شد.
آیین رونمایی از کتاب « الف لام خمینی» با حضورحجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، حجت‌الاسلام رسول جعفریان، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، علیرضا کمری و هدایت‌الله بهبودی، نویسنده کتاب در پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری برگزار شد.
فراهنگ** 3009 ** 1355** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ادبيات رونمايي كتاب الف لام خميني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تصاویری از گروهی از افغانی‌ها در فرودگاه امام خمینی منتشر شده که آنها بنرهایی در دست دارند و فریاد افغانستان افغانستان سر داده‌اند. گفته شده آنها به استقبال تیم فوتسال افغانستان رفته‌اند که برای نخستین بار به جام جهانی فوتسال صعود کرده است. این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم