Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور امروز در جلسه مدیران و روسای کانون‌های بازنشستگی آذربایجان غربی که در محل هتل جهانگردی ارومیه برگزار شد، به بحث قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: " قانون خدمات کشوری " مهمترین نقش را در راستای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی ایفا می‌کند و اگر به خوبی تنظیم و تدوین شود خیلی از مشکلات بررسی و حل خواهد شد که در حال حاضر این قانون در وضع جمع آوری و اصلاح مطالب می‌باشد و تا ۳ الی ۴ ماه آینده به صحن مجلس خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقی زاده به وضع نامناسب معیشتی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۷ و نیم درصد از قدرت خرید بازنشستگان کم شده است و برای هم سان سازی بازنشستگان امروز به ۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم تا ضمن هم سان سازی، عدالت برقرار شود.
وی ادامه داد: از ۳۰ هزار میلیارد تومان مذکور هم سال گذشته و  امسال ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که با این مبالغ نمی‌توان هم سان سازی بین بازنشستگان را انجام داد، امید واریم در بودجه سال آینده با اختصاص بودجه‌ای چشم گیر بتوانیم هم سان سازی را انجام دهیم.


راه اندازی نخستین باشگاه ورزشی بازنشستگان کشور در آذربایجان غربی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، ورزش را یکی دیگر از مسائل مربوط به بازنشستگان عنوان کرد و گفت: در تلاشیم با ایجاد و فراهم کردن امکانات ورزشی و تقبل هزینه ها، زمینه داشتن سلامتی جسمی   را برای بازنشستگان مهیا کنیم، که در این راستا تصمیمات لازم برای راه اندازی باشگاه ورزشی مجهز با پکیج‌های کامل ویژه بازنشستگان در ۴ هکتار زمین گرفته شده است که برای نخستین بار در آذربایجان غربی استارت زده می‌شود.
تقی زاده همچنین در ادامه بیمه تکمیلی را یکی دیگر از دغدغه‌های بازنشستگان عنوان کرد و گفت: بازنشستگان بیشترین دریافتی خود را صرف هزینه‌های درمانی می‌کنند و گا‌ها از عهده آن‌ها بر نمی‌آیند و با مشکل رو به رو می‌شوند که در این راستا برای کاهش فشار مالی بازنشستگان، پکیج درمانی در حال تدوین هست که تا دو هفته آینده از آن رو نمایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۹ هزار بازنشسته با بیماری لاعلاج در کشور داریم که در اجرای پکیج درمانی این افراد در اولویت می‌باشند تا خدمات درمانی بهترو بیشتر ارائه شود.


قاضی پور: افزایش متوسط زمان بازنشستگی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در جلسه مدیران و روسای کانون‌های بازنشستگی استان، با اشاره به وصیت نامه امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام خمینی (ره) وصیت نمودند که رئیس جمهور، وزراء و وکلا باید حامی قشر‌های آسیب پذیر بوده و به مشکلات آنان رسیدگی نمایند. متاسفانه در دو سال گذشته سیاست‌های غلط دولت قشر‌های متوسط جامعه را مستضعف کرده است.
قاضی پور افزود: آذربایجان غربی دارای چند مشکل اساسی است که پایین بودن سرانه درآمد استان، بیکاری جوانان تحصیلکرده که در کشور در سطح اول می‌باشد و نامناسب بودن وضعیت بهداشت که متاسفانه در آموزش و پرورش در رده ۳۰ قرار داریم، از مهمترین مشکلات می‌باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: استان ما دارای ظرفیت و فرصت‌های زیادی هست و به لحاظ داشتن بازارچه‌های مرزی متعدد دروازه تمدن اروپا می‌باشد و از طرفی به خاطر مرزی بودن نیزاز لحاظ امنیتی دارای اهمیت ویژه‌ای است، در کشور هیچ استانی به اندازه استان ما در معرض تهدید نمی‌باشد و با این حال نیرو‌های انقلابی با اقتدار مقابل دشمنان ایستاده و از مزر‌ها و استان دفاع می‌کنند.
نماینده مردم در مجلس در ادامه افزایش متوسط طول عمر بازنشستگی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: در حال حاضر بازنشستگانی داریم که بیش از یکصد سال عمر داشته و خودشان کار‌های روزمره شان را انجام می‌دهند. امروزه این امکان فراهم شده که بازنشستگان به اندازه دو دهه فعالیت خود عمر داشته باشند که از برکات و فیوضات انقلاب اسلامی می‌باشد.
وی در ادامه خواستار لغو سیاست‌های غلط قبل از انقلاب کانون بازنشستگان شد و ادامه داد: امیدوارم برنامه‌های جدید و کارآمد در آینده جایگزین آن‌ها شود.

آذربایجان غربی دارای ۴۵ هزارو ۴۱۵ نفر بازنشسته است

مهدی صدر احمدی مدیر صندوق بازنشستگان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: آذربایجان غربی دارای ۴۵ هزارو ۴۱۵ نفر بازنشسته می‌باشد که از این تعداد ۳۳ هزار نفر مرد و ۱۲ هزار نفر زن می‌باشد.
وی با اظهار اینکه بیشترین بازنشستگان استان با ۶۳ درصد مربوط به آموزش و پرورش می‌باشند، افزود: در استان ۷ هزار و ۵۰۳ نفر بازنشسته از کار افتاده و شاغل و ۱۰ هزار و ۱۹۹ نفر ورثه داریم.
صدر احمدی افزود: میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان می‌باشد و در سال گذشته ۹۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حقوق به بازنشستگان استان پرداخت شد.
وی افزود: در سطح استان ۲ خانه امید داریم که یکی در شهرستان ارومیه و دیگری در شهرستان مهاباد می‌باشد و در زمینه‌های مختلف برای بازنشستگان خدمات ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/ح


برگزاری جلسه مدیران و روسای کانون‌های بازنشستگی آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی