Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@09:57:29 GMT

دیدار لاوروف و گوترش با محوریت تحولات سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۹۴۸۰

ساعت 24- وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با دبیرکل سازمان ملل درخصوص حل و فصل اوضاع در سوریه گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درخصوص پرونده حل و فصل اوضاع در سوریه گفت و گو کرد. در این دیدار چشم اندازهای افزایش فعالیت سازمان ملل جهت جلوگیری از درگیری‌ها و حفظ صلح مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف به تبادل نظر در مورد دستورکارهای سازمان ملل به ویژه درخصوص مسئله سوریه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار اعلام شد که روند حل و فصل درگیری‌ها مستقیماً منوط به آمادگی کشورهای عضو سازمان ملل برای انجام تلاش‌های مشترک بر اساس قانون بین المللی و اهداف و منشور سازمان ملل است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه

وزیر خارجه اوکراین به هند تاکید کرد تا در کنار کی‌یف بماند و گفت، روابط نزدیک دهلی با روسیه بر اساس میراث شوروی است که در حال نابودی است.

به گزارش ایسنا، هند از قدیم روابط دفاعی و اقتصادی نزدیکی با روسیه داشته و از انتقاد از مسکو بابت حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین نیز اجتناب کرده و بجایش در خرید نفت از روسیه رکورد زده است.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین که در سفری دو روزه که از پنجشنبه آغاز شده با هدف پیشبرد مسیر صلح اوکراین و تقویت روابط با هند، به این کشور آسیایی سفر کرده است.

وی افزود: هدف از این سفر دستیابی به توسعه تجارت و روابط فناوری با هند است. ما علاقه‌مند به واردات برخی از اقلام ماشین آلات سنگینی هستیم که هند تولید می کند. اوکراین به دنبال احیای روابط تجاری با هند از جمله تولیدات و محصولات کشاورزی مانند روغن آفتاب گردان و سایر کالاهای هند هستیم.

وزیر خارجه اوکراین همچنین به کارخانجات هند پیشنهاد کرد که نقشی در بازسازی اوکراین پس از جنگ داشته باشند و خاطرنشان کرد: همکاری مشترک بین هند و روسیه بر اساس میراث شوروی است اما این میراثی نیست که بشود برای چندین قرن آن را نگه داشت چون در حال نابودی است.

کولبا همچنین در یک مصاحبه با روزنامه تایمز هند گفت، اوکراین مخالف همکاری بین دهلی و مسکو نیست اما همکاری بین کی‌یف و دهلی از آغاز جنگ رشد داشته است. وظیفه ما ارسال پیامی برای دهلی است. وقتی تصمیم دارید تا با مسکو همکاری کنید، لطفا بدانید که خط قرمز برای اوکراین کمک مالی به ماشین جنگ روسیه است.

اوکراین امیدوار است که نشستی را با حضور سران جهانی بدون شرکت روسیه در ماه‌های آتی و با هدف اجرای طرح صلح برگزار کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • گوترش: نمی‌توانم غمی را که از دیدار با پناهندگان فلسطینی تجربه کردم از بین ببرم
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد