Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:50:36 GMT

عدم همکاری دستگاه‌ها در اجرای سامانه سیماک در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۹۸۴۱

عدم همکاری دستگاه‌ها در اجرای سامانه سیماک در کرمان

اجرای عملیاتی سامانه سیماک در کرمان به دلیل عدم همکاری و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها به تعویق افتاد. ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ظهر امروز و با حضور آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان جلسه روند عملیاتی شدن سامانه یکپارچه مدیریت املاک "سیماک" در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه سامانه یکپارچه مدیریت املاک در استان کرمان حدود پنج سال است که راه‌اندازی شده اظهارداشت: دوره‌های آموزشی همه دستگاه‌های اجرایی برگزار و مدیران آموزش‌های لازم را دیدند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا استان آماده اجرای این سامانه و بهره‌برداری از آن است گفت: از امروز قرار است که استعلامات میان دستگاهی از طریق سامانه سیماک انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان افزود: مدیران اجرایی دستگاه‌ها موظف هستند که گزارش هفتگی خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا در جهت رفع مشکلات این سامانه اقدام شود.

علیرضا اکبری مدیرکل پست استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه سیماک یک سامانه یکپارچه است که طرح ملی بوده و دارای مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است اظهارداشت: کارگاه‌های آموزشی این سامانه از یک سال پیش در حال برگزاری است و هر 25 دستگاه درگیر با این سامانه دوره‌های آموزشی لازم را دیدند.

وی با بیان اینکه استقرار سامانه سیماک در دهیاری و شهرداری‌ها نیز در حال انجام است گفت: 52 شهرداری به سامانه سیماک متصل هستند و مابقی آنها از 71 شهر تا پایان سال 97 باید به این سامانه متصل می‌شوند.

مدیرکل پست استان کرمان با اشاره به اینکه در فاز اول 24 دستگاه از 30 دستگاه اداری در شهر کرمان استعلامات میان دستگاهی خود را از این زمان به بعد از طریق سامانه یکپارچه سیماک انجام می‌دهند افزود: مردم باید برای استعلامات خود به 58 دفتر پیشخوان پستی مراجعه کنند و دیگر نیازی به مراجعه به ادارات نیست.

وی با بیان اینکه پست به تنهایی نمی‌تواند این پروژه را به انتها برساند و نیازمند همکاری همه جانبه سایر دستگاه‌ها است بیان کرد: بعد از اینکه اجرای سامانه سیماک در شهرستان کرمان را راه‌اندازی کردیم و نتایج لازم را گرفتیم شهرستان‌های بعدی را نیز پیگیری و اجرای سیماک را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه مهران عالم‌زاده شهردار کرمان با بیان اینکه انتظار می‌رفت که سامانه سیماک از یک جامعیت کامل برخوردار باشد و بر همین اساس به‌صورت کارشناسی وارد پروژه شدیم اظهارداشت: اما سامانه مشکلاتی دارد که آنها را به سازمان‌های نظارتی و بازرسی اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمان در حال حاضر سیستمی را که در حال اجرا دارد بهتر از سیماک است و هیچ مشکلی ندارد گفت: نمی‌شود به اسم اینکه یک سامانه باید اجرا شود همه به‌صورت اجباری آن را اجرا کنند.

شهردار کرمان با بیان اینکه با قاطعیت می‌گویم که شهرداری کرمان تا رفع مشکلات کامل سیستم سیماک پروژه دیگری را اجرا نخواهد کرد افزود: اگر شهرداری‌های کلان شهرهای دیگر کشور این سیستم را اجرا کردند شهرداری کرمان نیز اجرا خواهد کرد.

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه بهتر بود که همه شهرستان‌ها با هم سامانه سیماک را اجرایی می‌کردند اظهار داشت: از ضعف‌های فعلی سامانه این است که امکان گروهی استعلام گرفتن نیست و این موضوع باعث نارضایتی مردم خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه نبود اداره ثبت اسناد و املاک در سامانه سیماک یک چالش اساسی است گفت: نمی‌شود که استعلامات را بگیریم و استعلام اصلی که باید از اداره ثبت گرفته شود این اداره در سامانه یکپارچه عضویت نداشته باشد و این یک ضعف بسیار بزرگ است.

در این جلسه علی سلاجقه معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری کرمان با بیان اینکه برای اجرای سامانه سیماک مردم باید به دفاتر پیشخوان پستی مراجعه کنند اظهار داشت: از آنجا که این دفاتر در روستاها وجود ندارد مردم دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش تسنیم، در پایان این جلسه آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان اجرای سامانه سیماک در کرمان را به تعویق انداخت و گفت: پیشنهاد می‌دهم موارد و مشکلات مطرح شده در جلسه با جدیت پیگیری شود تا مردم در آینده دچار مشکل نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه تجربه زیادی در کشور وجود دارد که تصمیمات احساسی نتایج خوبی نداشته است افزود: باید با تامل و تعامل طرح‌ها را به نتیجه رساند تا مردم کمتر اذیت شوند.

انتهای پیام/ت

R7860/P1377/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای کشف علمی وسایل نقلیه سرقتی، به صورت روزانه و مستمر اصالت خودرو و موتورسیکلت‌های سطح شهر یا توقیف شده را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این زمینه طی فروردین ماه امسال ماموران پلیس آگاهی با به کارگیری روش‌های علمی و تخصصی بر روی ارکان اصلی تعدادی از وسایل نقلیه در سطح معابر و تعدادی از پارکینگ‌های شهر کرمان، ۴ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از استان‌های قم، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه وسایل سرقتی کشف شده پس از شناسایی مالکانشان در این ۴ استان به آنها تحویل خواهد شد، افزود: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی سارقان این وسایل نقلیه نیز تا حصول نتیجه و دستگیری سارقان و عاملان خرید و فروش آن ها انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود