Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@02:08:13 GMT

ترویج شیر مادر تضمین یک عمر سلامتی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۰۲۵۶

ترویج شیر مادر تضمین یک عمر سلامتی

به گزارش ایرنا کارشناسان معتقدند تغذیه با شیر مادر بر آینده و سرنوشت کودک تاثیر مستقیم دارد زیرا علاوه بر تضمین کننده سلامت، اخلاقیات و سرشت کودک نیز از این راه شکل می گیرد.
زمانی که مادر کودک خویش را در آغوش گرفته و او را مورد نوازش قرار می دهد روح و روان نوزادش را سرشار از عشق و امید به زندگی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این غذای کامل قوی ترین و بهترین ماده مغذی برای شیرخوران است به طوری که ترکیبات آن از هنگام تولد تا پایان شیردهی با نیازهای غذایی و ایمنی کودک تناسب کامل دارد.
به گفته کارشناسان علم تغذیه شیر مادر می تواند از بسیاری از بیماری های غیرواگیر از جمله چربی و فشار خون، دیابت، آسم و آلرژی، انواع سرطان ها و حتی بیماری های روحی و روانی جلوگیری کند.
امروز با تغییر سبک زندگی در جامعه شاهدیم که بسیاری از مادران کمتر تمایل به تغذیه نوزادان خود با شیر مادر داشته و بیشتر از شیر خشک استفاده می کنند درحالی که تاکید نظام سلامت براین است که به جز در موارد استثنایی تمام مادران حتی مادران شاغل باید نوزاد را از شیر خود تغذیه دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دستور العمل اجرایی ترویج تغذیه با شیر مادر با مشارکت داوطلبان سلامت برای 120 هزار مادر کودک شیر خوار در واحدهای ارائه خدمات داخل و خارج بیمارستانی این دانشگاه درحال اجراست.
سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: تغذیه با شیر مادر راه حل جهانی برای فراهم کردن فرصت های برابر و شروع عادلانه زندگی برای تمام افراد است.
وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پنج بیمارستان دوستدار کودک و کلینیک های مشاوره شیردهی در مراکز خدمات جامع سلامت وجود دارد که در زمان تولد کودک برنامه های آموزشی متعددی از قبیل روشهای شیردهی واهمیت تغذیه با شیر مادر را آموزش می دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: آموزش مدون روشهای شیردهی به همه مادران و در برنامه ای خاص به مادران شاغل و روش های شیردهی به چند قلوها در کلینیک های مشاوره شیردهی و در بدو تولد فرزندان آموزش داده می شود.
طباطبایی افزود: با توجه به اهمیت تغذیه با شیر مادر ضروری است همه اقشار اعم از علما ،اصحاب رسانه ومسولان و مردم در زمینه حفظ، ترویج و حمایت از تغذیه با شیر مادر به عنوان امری حیاتی تلاش کنند.
به گزارش ایرنا اهمیت شیر مادر موجب شده تا در ایران اسلامی از 10 تا 16 مرداد به عنوان هفته ترویج تغذیه با شیر مادر با شعار شیر مادر زیر بنای زندگی سالم نامگذاری شود.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت پاکستان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیر نوزاد رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت نوروز در تبریز

آقای نقی پور در خصوص دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های مختلف در سال ۱۴۰۲ گفت: در طرح سلامت نوروز ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی از آمادگی کامل برخوردار است و با تاکید وزیر بهداشت در نوروز ۱۴۰۳ پزشکان و اساتید دانشگاه با تخصص‌های مختلف و حتی فوق تخصص در بیمارستان‌های تبریز مستقر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بیمارستان توتونکاران رشت موقت تعطیل شد
  • نام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پوستر جهانی
  • تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای رفع دغدغه‌های پرستاران
  • پنج هزار مادر و کودک لرستانی مشمول دریافت سبد تغذیه رایگان هستند
  • پنج هزار مادر و کودک لرستانی مشمول دریافت سبد تغذیه رایگان
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • ورود دانشگاه علوم پزشکی به مسائل تهدیدکننده سلامت در استان بوشهر
  • اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی در مشهد به بیماران جان بخشید
  • اجرای طرح سلامت نوروز در تبریز
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ۷۰۰ نفر در اردوی جهادی طرح سنجش سلامت مهرورزی