Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:20:09 GMT

یک قلاده خرس در مناطق جنگلی تالش کشته شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۰۳۹۹

یک قلاده خرس در مناطق جنگلی تالش کشته شد

عارف شادکام روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه چند روز قبل روی داده و لاشه خرس که از ناحیه سینه و پشت مورد اصابت گلوله قرا گرفته، توسط اهالی روستا در میان درختچه‌ها پیدا و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده است.
وی افزود: خرس جزو حیوانات در خطر انقراض و حمایت شده و این حیوان کشته شده که برغم رنگ روشنش از نظر نژاد به خرس قهوه ای مشهور است، از جنس نر و 9 ساله بوده و کار شناسایی و دستگیری شکارچی یا شکارچیان آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اغلب اهالی روستای ییلاقی حسن دیرمانی بخش مرکزی تالش دامدار هستند و احتمال دارد به علت حمله خرس به احشام، توسط دامداران شکار شده باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: کشتن هر قلاده خرس، 500 میلیون ریال جریمه دارد و با عامل یا عاملان این خسارت، برابر قانون برخورد خواهد شد.
شادکام افزود: در سال های گذشته یک قلاده پلنگ در مناطق جنگلی تالش کشته شده بود و متخلف، شناسایی و متحمل پرداخت جریمه شد.
وی ادامه داد: تالش از مناطق جنگلی و کوهستانی برخوردار است و در حیات وحش این شهرستان، حیواناتی نظیر خرس، گراز، مرال، شوکا، گرگ، شغال و روباه مشاهده می شود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود با 165 هزار هکتار جنگل، 53 هزار هکتار مرتع و بیش از 255 هزار هکتار اراضی ساحلی در 110کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان گیلان جنگل حفاظت محیط زیست قانون قهوه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم

تصویری از شکار یک راس گوسفند مردم محلی توسط یک قلاده شغال امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در بام خرم آباد ثبت شده است.

به گزارش مشرق، بام خرم آباد یک مجموعه تفریحی، گردشگری و تحقیقاتی بر فراز شهر خرم آباد است که دهه گذشته در یکی از ارتفاعات همجوار شهر احداث شد.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست لرستان با تایید اصالت این فیلم گفت: با توجه به وضوح تصویر، تعیین دقیق شغال یا گرگ چندان راحت نیست اما به نظر می رسد این حیوان، یک قلاده شغال است.

محسن امیری در خصوص توان شغال برای شکار گوسفند افزود: به طور معمول شغال نمی تواند گوسفندی با این وزن را شکار کند، بنابراین احتمال می رود ، لاشه حیوان از قبل در محل رها شده باشد.

به گفت وی نسبت پیش از احداث مجموعه، در این مکان، حیواناتی مانند شغال و گرگ هم زندگی کرده اند و اکنون مشاهده آنها، مورد عجیب و نگران کننده ای نیست، اما مردم باید جوانب احتیاط را برای حفظ سلامت خود و حیات وحش در این منطقه رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی