Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:24:49 GMT

اصفهان پایتخت سینمای کودک و نوجوان کشور است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۰۴۴۲

اصفهان پایتخت سینمای کودک و نوجوان کشور است

اصفهان- ایرنا- معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان گفت: اصفهان بعنوان شهر دوستدار کودک و پایتخت سینمای کودک و نوجوان کشور شناخته می شود.

به گزارش ایرنا، سید احد میکاییل‌زاده عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی مدیران رسانه با مسئولان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان افزود: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در بعضی از دوره ها در اصفهان برگزار نشد اما به اذعان همه کارشناسان و مسئولان، جشنواره هایی که در این استان برگزار شده نسبت به سایر جشنواره ها از کیفیت بهتری برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه امضاء شده با شهرداری اصفهان، این جشنواره دیگر هیچوقت از این شهر بیرون نخواهد رفت، گفت: اصفهان دیگر فقط لوکیشن(موقعیت) برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان نیست بلکه بعنوان یک شخصیت برای برگزاری این رویداد فرهنگی شناخته می شود.
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان با بیان اینکه فیلم های این جشنواره در 31 استان دیگر کشور بازتولید می شود، گفت: امسال 31 استان فیلم های منتخب و مهم بخش ملی و بین المللی این جشنواره را نمایش می دهند.
به گفته وی، در این جشنواره فیلم سازان متعددی از استان اصفهان که توانایی تولید فیلم را دارند آثار خود را در جشنواره ارائه می دهند.
میکائیل زاده با اشاره به گذشت بیش از چهار دهه از سینمای کودک در کشور گفت: سینمای نوین ایران از دل سینمای کودک بوجود آمده است.
وی افزود: امسال کارهای محتوایی جدی تری برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در حال انجام است که از سال گذشته شروع شده است.
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان گفت: در جشنواره امسال کودکانی از کشورهای همسایه نیز حضور خواهند داشت.
معاون پشتیبانی و برنامه ریزی جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان هم در این نشست گفت: بودجه برگزاری این جشنواره قرار است هر سال تمدید شود.
عزت الله علیزاده با بیان اینکه این جشنواره بعد از این بصورت دائمی در اصفهان برگزار خواهد شد، افزود: نباید فقط از شهرداری بخواهیم که اعتبار برگزاری این جشنواره را تامین کند بلکه سایر صنایع، سازمان ها و نهادهای بخش خصوصی هم باید در برگزاری این رویداد فرهنگی مشارکت داشته باشند و در ساختار سینمایی ورود پیدا کنند.
وی با بیان اینکه اصفهان قطب سینمای کودک و نوجوان کشور شناخته می شود، افزود: فیلم سازان کودک و نوجوانی اصفهانی خوبی در این جشنواره حضور دارند که سازمان ها، موسسات و شرکت های استان باید از آنها حمایت کنند.
قائم مقام مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان نیز در این نشست گفت: بیش از 30 سازمان مردم نهاد برای برگزاری این جشنواره با ما همکاری می کنند.
عادل دهدشتی با بیان اینکه چتر این جشنواره نسبت به جشنواره های گذشته بسیار گسترده تر شده است، افزود: در برگزاری این جشنواره از کودکان کار، کودکان افغان، توانخواهان جسمی و حرکتی، کودکان ناشنوا و بیماران خاص هم بعنوان داور استفاده شده است.
دهدشتی گفت: اصفهان تجربه برگزاری رویدادهای بزرگی فرهنگی را دارد که هیچکدام از استان های کشور از این تجارب برخوردار نیستند.
وی با بیان اینکه ستاد برگزاری جشنواره موظف است شرایط حرفه ای تری را برای برگزاری جشنواره مهیا کند، افزود: در حوزه فیلم کودک و نوجوان با اینکه نگاه سرگرمی به موضوع داریم اما می توانیم رفتار حرفه ای تری هم داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 8 تا 14 شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌های سینمایی چهارباغ، ساحل و سیتی سنتر اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.
در این جشنواره قرار است مقام هایی از سازمان بین المللی یونیسف(صندوق کودکان سازمان ملل متحد) و رایزن های فرهنگی کشورهای مختلف نیز حضور داشته باشند.
ت 7150 /6027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما سينمايي كودك و نوجوان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید