Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته حدود 28 درصد از آب تولیدی از طریق شبکه های آبرسانی و انشعاب های غیرمجاز هدر رفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح روستاهای استان عملیات اصلاح شبکه های آبرسانی در حال انجام است اظهار داشت: قراردادهای مرتبط در شهرستانهای همدان، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، فامنین، کبودرآهنگ و ملایر با اعتبار 13 میلیارد ریال منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عظیمی با بیان اینکه اصلاح شبکه های آبرسانی در روستاهای شهرستان همدان با 90 درصد و در ملایر با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال انجام است ادامه داد: عمده هدر رفت آب بیشتر به وسیله انشعاب غیرمجاز اتفاق می افتد.
رئیس اداره نگهداری و بهره برداری تاسیسات آب و فاضلاب روستایی همدان عنوان کرد: البته این عدد در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر است به گونه ای که در حال حاضر در سطح کشور با 32 درصد هدررفت آب در شبکه های آبرسانی در روستاها مواجه هستیم.
عظیمی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل اعتبارات استانی و در راستای اصلاح شبکه های آبرسانی روستایی 47 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد خاطرنشان کرد: 45 درصد از اعتبارات تاکنون تخصیص یافته است.
وی با تاکید بر حفظ منابع آبی بیان کرد: از آنجا که امکان ایجاد منابع آبی جدید وجود ندارد لذا حفظ منابع موجود ضروری است که مردم باید در این رابطه کمک حال شرکت آب و فاضلاب روستایی استان باشند.
گفتنی است در استان همدان 970 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد.
7523/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آب و فاضلاب استان همدان شرکت آب و فاضلاب همدان منابع رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی در گنبد کاووس خبر داد و اظهار کرد: اکنون عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید شهرستان گنبد کاووس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این کار با همکاری سپاه نینوا استان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول۶ هزار متر در مراحل پایانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص پیامدهای وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی گفت: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پایین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکان نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

وی یادآور شد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال است که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6097343

دیگر خبرها

  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی