Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی امروز، 22 مرداد در نشست با ایثارگران دستگاه های اجرایی استان گیلان، با اشاره به انتظارات موجود از فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هر نماینده به تناسب تجربه ای که دارد در یکی از فراکسیون های مجلس عضو است لذا بنده سعی می کنم در فراکسیون ایثارگران نقش آفرین باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جای کارگروه تخصصی ایثارگران در استان گیلان خالی است، افزود: برنامه ششم ظرفیت های فوق العاده ای برای ایثارگران فراهم کرده؛ همچنین بسیاری از مسائل در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دیده شده است.

نماینده رشت در مجلس، با تاکید بر لزوم اقدامات ساختاری و تشکیلاتی در حوزه ایثارگران، خاطرنشان کرد: دبیرخانه رسیدگی به امور ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکیل و کمیته های آن مشخص شود. البته این کمیته ها می تواند محتوای قانونی داشته باشد.

جعفرزاده، با بیان اینکه کمیته قانون برنامه ششم و کمیته قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تشکیل شود، گفت: همچنین این کمیته ها شامل مواد قانونی مرتبط با فرزندان شاهد و ایثارگر، جانبازان، آزادگان، همسران شهدا و... گردد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: دستگاه های اجرایی مسائل و مشکلات در حوزه ایثارگران را به کمیته مرتبط ارجاع دهند تا در کمیته ها به صورت تخصصی و تقنینی بررسی صورت گیرد.

وی هدف کمیته های ایثارگری را اجرای قانون دانست؛ نه ایجاد تقاضای جدید از دستگاه ها و یادآور شد: تا روزی که قانونی وجود دارد و حذف نشده، لازم الاجراست و لذا باید قانون برنامه ششم در حوزه ایثارگران را اجرا کنیم.

جعفرزاده، خواستار صدور حکم برای مسئولان کمیته ها شد و عنوان کرد: اگر این کمیته ها وجهه قانونی پیدا کنند، همکاری دستگاه ها را به همراه خواهد داشت. بی تردید محصول این دبیرخانه در کشور نمونه و مبنای قانون گذاری ها قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها

سیدحسین نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که مجلسی که طی ماه‌های آینده روی کار خواهد آمد و همچنین منتخبان آن (از چهره‌های سرشناس و نام آشنا گرفته تا چهره‌های ناآشنا یا جنجالی) را چطور می‌بینید؟ گفت: بنده اصطلاحی را ابداع کردم تحت عنوان «پشم» (با خنده). از نگاه بنده مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است یعنی پایداری، شریان و مصاف که این اصطلاح، توضیح مختصر و مفید این سه کلمه است.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه پیداست «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند. اینطور که به نظر می‌رسد مجلس دوازدهم به لحاظ ترکیب‌بندی و ساختار جریانات، یک مجلس ترکیبی است و این مجلس ترکیبی، هم مدیریت و هم انسجام‌بخشی آن بسیار دشوار و مشکل است از سوی دیگر نیز کمیسیون‌ها یقینا دچار فراز و فرودهای مدیریتی خواهند شد علاوه بر اینها، ایجاد همگرایی و انسجام‌بخشی در صحن برای مخالفت و موافقت با طرح‌ها، لوایح، استیضاح‌ها، تحقیق و تفحص و سوال از وزرا و غیره دچار یک چندگانگی خواهند شد.

نقوی تصریح کرد: در مجالسی که دارای یک اکثریت قاطع است و علاوه بر آن، شاهد یک اقلیت هستیم تکلیف بسیار روشن است مانند مجلس یازدهم که حدود ۲۵۰ نفر در فراکسیون انقلاب اسلامی بودند، از این رو تکلیف رئیس مجلس، نواب و اعضای هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها مشخص و روشن بود چون به راحتی تصمیم می‌گرفت و این تصمیم را در همه بخش‌های مجلس نیز اعمال می‌کرد یا در مخالفت‌ها و موافقت‌ها با لوایح و طرح‌ها، کارها بسیار آسان‌تر انجام می‌شد این در حالی است که در حال حاضر وضعیت تا حدود زیادی دشوار و با مشکل روبرو است چون یک اقلیت اصلاح‌طلب در مجلس حضور دارند که تعدادشان ۴۰ نفر است، جریان دیگری تحت عنوان شورای وحدت نیز حضور دارند که تعدادشان بیش از ۶۰ نفر است که در حوزه‌های مختلف کشور توانستند رأی کسب کنند همچنین شریان نیز بخشی از کرسی‌های مجلس را به خود اختصاص داده است، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هم بخش دیگری از کرسی‌های مجلس را به دست آورده که جبهه پایداری نیز در داخل این ائتلاف قرار گرفت که برخلاف آن گفتمان و ادعاهایی که قبل از انتخابات مطرح می‌کردند، بود بدین‌گونه که با نحوه مدیریت قالیباف در مجلس مخالف بودند و همواره این موضوع را مطرح می‌کردند که لیست مستقلی معرفی خواهند کرد و حتی مدعی بودند اگر این لیست مستقل رأی نیاورد باز هم لیست مستقل معرفی می‌کنیم اما در نهایت شاهد بودیم که اهل معامله هستند و آن گفتمان و ارزش‌ها نیز برای آنها چندان مهم نیست بلکه کرسی‌ها برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد بنابراین علاوه بر جبهه پایداری، بخشی از کرسی‌ها به مصاف، همچنین صبح ایران و سایر گروه‌هایی که حضور دارند اختصاص می‌یابد. به نظر می‌رسد مجلس بسیار سختی خواهیم داشت در واقع مجلس سه فراکسیونی داشتیم

او افزود: به عنوان مثال، مجلس دهم، مجلس سه فراکسیونی بود که شامل اصلاح‌طلب‌ها، اصولگراها و مستقلین بود اما در این مجلس ۵،۴ فراکسیون تشکیل خواهد شد که اگر این فراکسیون‌ها به این شکل با توجه به تقسیم کرسی‌ها تشکیل شود مدیریت و انسجام‌بخشی و همگرا کردن مجلس، کار بسیار دشواری خواهد شد به بیان دیگر درباره بحث ریاست، نُواب، اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها، بحث‌ها و تنش‌های بسیاری خواهند داشت بنابراین به نظر می‌رسد اداره کردن مجلس دوازدهم، کار بسیار سخت و دشواری است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895850

دیگر خبرها

  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • ۷۹۴ واحد مسکن محرومان گیلان در آستارا به بهره برداری رسید