Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@14:00:24 GMT

قاسمی: ادعاهای فرد روس درباره خزر غیرقابل اعتناست

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۰۹۹۵

سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید براینکه ادعا‌های فردی به نام «صفراف» که هیچگاه عضو مذاکره کننده روسیه درخصوص خزر نبوده، بی اساس و غیر قابل اعتناست.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در خصوص ادعایی که روز گذشته توسط فردی به نام «رجب صفراف» در یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارجی منتشر شد، اظهار داشت: بررسی سوابق نشان می‌دهد که او هیچگاه فرد مذاکره کننده از جانب هیات مذاکره کننده روسیه با هیات ایرانی در مذاکرات خزر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بدون تردید سخنان و ادعا‌های نامبرده اساسا فاقد هرگونه اعتبار است. تردیدی وجود ندارد که طرح این ادعا‌های بی اساس در این برهه با اهداف مشخص و هدایت شده از سوی عناصر و مراکز خاص صورت می‌پذیرد.
به گزارش ایرنا، این فرد روس به تازگی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارجی مدعی شده بود که در سال ۱۹۹۶ میلادی و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایرانی‌ها از حق ۵۰ درصدی خود نسبت به دریای خزر کوتاه آمدند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعاهای بی‌اساس دادگاه آرژانتینی را رد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعاهای بی‌اساس و غیر مستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران ورود دادگاه مذکور به موضوع انفجار ساختمان آمیا و اعلام نظر نهایی در خصوص انگیزه‌ها و عوامل اصلی انفجار، اقدامی ناشیانه و به دور از حزم حقوقی- قضایی است.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که پرونده مذکور در مراحل رسیدگی و تحقیق در دادگاه دیگری است، صدور حکم مزبور، نشانه واضحی از تلاش برای ایجاد انحراف دیگری در جریان تحقیقات برای کشف حقیقت است. کنعانی تاکید کرد، این امر حاکی از اجرای پروژه سیاسی جدیدی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مشخصاً رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران طی سی سال گذشته در ارتباط با انفجار مقر آمیا در بوئنوس آیرس، از هرگونه ابتکار سازنده از جمله امضا یادداشت تفاهم ایجاد کمیسیون حقیقت‌یاب پشتیبانی نموده است، افزود؛ متأسفانه اقدامات یادشده، از سوی کسانی که خواهان کشف حقیقت نبوده و همواره اجرای عدالت را قربانی اهداف سیاسی و گروهی خود در داخل آرژانتین کرده‌اند، عقیم مانده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

کنعانی تصریح کرد: بر همگان روشن است در ماههای اخیر که رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و کشتار فجیع غیرنظامیان بویژه کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، نزد افکار عمومی جهان شدیداً محکوم شده و به نظرات مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وقعی ننهاده و همچنان به ارتکاب جنایات بین‌المللی خود - جنایات جنگی و نسل‌کُشی - ادامه می‌دهد، به شیوه نابخردانه ای تلاش می‌کند که به طرق مختلف اذهان عمومی جهانی را از جنایات خود منحرف سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با رد اتهامات بی‌اساس منتسب به کشورمان و با یادآوری تلاش‌های دیپلماتیک دوجانبه و همچنین فراخواندن دولت و دستگاه قضایی آرژانتین برای تلاش‌های دوجانبه برای کشف حقیقت، نسبت به هرگونه اقدام ایران ستیزانه که از سوی رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود، هشدار داد.

کد خبر 6081531 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • کنعانی ادعاهای بی‌اساس دادگاه آرژانتینی را رد کرد
  • ادعاهای تل‌ آویو درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران دروغ است
  • ارتش در کنار مردم است/ خط بطلان ارتش بر همه ادعاهای دشمن
  • ادعاهای تل‌آویو درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران دروغ است
  • رسانه‌های عبری: ادعاهای سخنگوی ارتش در خصوص حمله ایران دروغ است
  • اطلاعات حساس در سیستم‌های اسرائیل هک شد
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی