Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:58:41 GMT

راههايي براي درمان کاهش درد واکسن نوزاد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۱۳۵۴

راههايي براي درمان کاهش درد واکسن نوزاد

خبرگزاري آريا -
يک راه موثر براي کاهش درد بعد از واکسيناسيون، استفاده از کمپرس سرد است
آيا فکر کردن به زمان واکسن زدن نوزاد شما را ياد شب‌هاي بي‌خوابي مي‌اندازد؟ آيا شما يک مادر جديد هستيد که هر بار بعد از ديدن فرزندتان که بعد از واکسن زدن درد دارد، اشک مي‌ريزيد؟ اگر هر کدام از اين شرايط را داريد، خواندن اين مطلب به شما فکر بسيار خوبي برايتان است!
گزيده شدن با يک سوزن اصلا خوشايند نيست و شنيدن کلمه واکسن براي شما کافي است تا خاطرات ترسناک کودکي خود را به ياد بياوريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که واکسن براي سلامت کودک حياتي است اما اگر در مورد ناراحت کودک بعد از واکسيناسيون نگران هستيد و دنبال روش‌هاي کاهش درد واکسن ساده و مديريت درد بعد از واکسن زدن مي‌گرديد، اين مطلب به شما کمک مي‌کند.
کاهش درد واکسن نوزاد، با اين راهکار‌ها
عوارض جانبي واکسن:
بعضي بچه‌ها بعد از واکسن از اين اثرات جانبي رنج مي‌برند:
کج‌خلقي
دماي بالاي بدن
قرمزي و تورم در محل واکسن
سوزش محل واکسن
اگر اين عوارض جانبي شما را نگران مي‌کند، با پزشک اطفال کودکتان تماس بگيريد. ممکن است پزشک داروهايي براي پايين آوردن تب يا کنترل علايم تجويز کند.
نکته‌هايي براي کنترل درد واکسيناسيون نوزاد
1- زماني براي آرامش در نظر بگيريد
کودکان ممکن است بعداز واکسن زدن تحريک‌پذير و بي‌خواب شوند و ممکن است براي چند ساعت از غذا خوردن خودداري کنند. در چنين وضعيتي شما بايد آرامش را در خانه برقرار کنيد. اتاق را تاريک کنيد و دماي اتاق را پايين بياوريد و مطمئن شويد کودک لباس شل و قابل تنفسي پوشيده و به او براي يک خواب طولاني و راحت فرصت بدهيد.

کودکان ممکن است بعداز واکسن زدن تحريک‌پذير و بي‌خواب شوند
2.نوزاد را در آغوش بگيريد
کنار نوزاد خود بمانيد. اگر موقعي که قرار است واکسن بزند او را در آغوش بگيريد، به او کمک مي‌کنيد آرام بماند. دست‌هاي او را بگيريد و کمک کنيد که موقع دريافت سوزن، آرامش خود را حفظ کند.
3. به نوزاد غذا بدهيد
در واقع نوزاداني که از شير مادر تغذيه مي‌کنند، در طول واکسيناسيون کمتر گريه مي‌کنند. متخصصان معتقدند گريه کمتر به خاطر آن است که کودکان در «لحظه» زندگي مي‌کنند و آن‌ها مي‌توانند به سرعت از «درد» به «غذا» تغيير جهت بدهند. غذا دادن به کودک بعد از واکسيناسيون، به او کمک مي‌کند تا دردش سبک‌تر شود.
4.بازي پرت کردن حواس را امتحان کنيد
يکي ديگر از بهترين راه‌ها براي کمک به کودک براي آرام ماندن بعد از واکسيناسيون، پرت کردن حواس اوست. براي او يک هديه يا اسباب‌بازي تازه بياوريد تا حواسش را براي مدتي از واکسن منحرف و به خود جلب کند. شما همچنين مي‌توانيد تلويزيون را روشن کنيد تا حواسش را از درد پرت کنيد. بازي دالي يا هر بازي ديگري که کودکتان دوست دارد هم مي‌تواند کمک کننده باشد.
5. از کمپرس سرد استفاده کنيد
يک راه موثر ديگر براي کاهش درد بعد از واکسيناسيون، به کار بردن يک حوله‌ تميز و خنک و گذاشتن آن روي مکان واکسن است. اين کار کمک مي‌کند تا سوزش و درد اطراف ناحيه‌ تزريق کاهش پيدا کند. اگر شرايط در 24 ساعت بعد بهتر نشد، ممکن است لازم باشد کودک خود را به متخصص نشان دهيد.
6. شکر براي کاهش درد واکسيناسيون
شکر مي‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا داروها را بهتر دريافت کنند و مي‌تواند شدت خارش مربوط به واکسيناسيون را کاهش دهد. اين حقه‌هاي شيرين مخصوصا براي نوزادان زير شش ماهه بسيار مفيد است. شما مي‌توانيد مقدار کمي آب‌قند قبل از واکسن زدن به بچه بدهيد يا مي‌توانيد پستانکش را در مقدار آب قند بزنيد و در دهانش بگذاريد. در بعضي موارد ممکن است کودکان بعد از واکسن زدن مدتي گريه کنند. اما معمولا بعد از يک بغل گرفتن و آرام کردن، آرام مي‌شوند.
کاهش اضطراب مادر در زمان واکسيناسيون نوزاد
يادتان باشد، نگراني والدين هنگام واکسن زدن نقش مهمي در افزايش اضطراب نوزادان در آن هنگام بازي مي‌کند. بنابر اين دفعه‌ بعد که فرزندتان را براي واکسن زدن مي‌بريد، آرام بمانيد و به اهميت واکسن در سلامت کودک فکر کنيد تا زمان گذرايي که بچه درد را تجربه مي‌کند. اميدواريم که با خواندن اين مطلب، بتوانيد درد کودک خود را هنگام واکسيناسيون تسکين دهيد.
منبع: ninisite.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست