Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@21:10:12 GMT

پیش به سوی خورشید با سریع‌ترین وسیله ساخت بشر

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۱۴۶۵

هدف این کاوشگر رسیدن به جو خارجی خورشید یا همان تاج خورشید است. شش هفته دیگر کاوشگر پارکر از کنار ناهید با سرعت زیاد خواهد گذشت و شش هفته بعد از آن برای اولین بار خورشید را "ملاقات" می‌کند. آفتاب‌‌نیوز : کاوشگر پارکر رهسپار خورشید شد. این کاوشگر خورشیدی که از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب شد، سریع‌ترین وسیله متحرکی است که بشر تا به حال ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک ساعت پس از پرتاب ناسا خبر داد که کاوشگر با موفقیت از موشک "دلتای سنگین ۴" جدا و وارد فضا شده است.
پرتاب این موشک یک بار به دلیل علامت هشدار، درست پیش از پرتاب متوقف شد چرا که فقط ۶۵ دقیقه شرایط جوی برای پرتاب مناسب بود و این فرصت از دست رفت.
این اولین کاوشگری است که به نام یک فرد زنده نام‌گذاری شده است؛ یوجین پارکر اختر‌فیزیکدان آمریکایی که پدیده بادهای خورشیدی را در سال ۱۹۵۸ توضیح داد و اکنون ٩١ سال دارد. او از نزدیک شاهد پرتاب موشکی بود که کاوشگر هم‌نامش را به فضا می‌برد و این طور واکنش نشان داد: "وای، داریم می‌رویم، در چند سال آینده چیزهایی یاد می‌گیریم." استاد دانشگاه شیکاگو گفت پیش از پرتاب، از هیجان ناخن‌هایش را می‌جویده است.
هدف این کاوشگر رسیدن به جو خارجی خورشید یا همان تاج خورشید است. شش هفته دیگر کاوشگر پارکر از کنار ناهید با سرعت زیاد خواهد گذشت و شش هفته بعد از آن برای اولین بار خورشید را "ملاقات" می‌کند.
در هفت سال آینده پارکر ٢٤ بار خورشید را دور می‌زند تا هر چه بیشتر تاج این ستاره را بررسی و اطلاعات جمع‌آوری کند.
به نظر می‌رسد بیشتر تاثیرات خورشید بر زمین از تاج آن نشات می‌گیرد.
پارکر به فاصله ۶.۶۱ میلیون کیلومتری سطح خورشید خواهد رسید و به گفته دکتر نیکی فاکس استاد آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز، "این فاصله ممکن است نزدیک به نظر نرسد اما اگر فرض کنیم فاصله زمین تا خورشید یک متر باشد، این کاوشگر به چهار سانتی‌متری خورشید می‌رسد."
خانم فاکس به بی‌بی‌سی گفت: "این سریع‌ترین وسیله‌ای است که تا به حال بشر ساخته است. پارکر خورشید را با سرعت ۶۹۰ هزار کیلومتر در ساعت دور خواهد زد، این یعنی نیویورک تا توکیو در کمتر از یک دقیقه." کد خبر: ۵۳۹۸۳۷ تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خورشید کاوشگر پارکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته

به گزارش همشهری آنلاین، کریمی قدوسی با انتشار ویدئویی درباره این ادعای خود توضیحاتی را مطرح کرده و به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله تاسیسات اتمی ایران و پاسخ فرمانده حفاظت از مراکز هسته ای اشاره کرده است که گفته بود این تصمیم اسرائیل به معنای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ایران برای ساخت بمب هسته ای و احتمال تغییر فتوای رهبر انقلاب در این زمینه است. در اینجا توضیحات کریمی قدوسی را می بینید:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده

کد خبر 847027 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سلاح هسته‌ای

دیگر خبرها

  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • توضیح یک مقام درباره ساخت بمب اتمی در یک هفته
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد