Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛‌ در گوشه ای از این  شهر جمعی گرد هم آمدند تا به رسم و سنتی سی سال جشنی بزرگ را برپا کنند، مهمانان این جشن که همگی از اعضا کوچک و بزرگ فامیل هستند، از نقاط مختلف دنیا برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشن صندوق قرض الحسنه وحدت حضور به هم می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشن خانوادگی که بیش از 500 نفر عضو دارد بهانه ای است تا خانواده بزرگ هزاوه ای ها را دور هم جمع کند تا از این طریق گره گشای مشکلات باشند و از حال هم دیگر با خبر شوند.

صنوق قرض الحسنه  وحدت آنقدر بزرگ و مفید است که بخش اعظمی از مشکلات مالی، اشتغال، ازدواج، جهزیه و مسکن اعضا را یک تنه حل کرده است.

این صندوق خانوادگی بر خلاف صندوق های خانوادکی دیگر که امروزه بسیاری از افراد جامعه از آن برخوردار هستند دارای قوانین و ضوابطی است، که یکی از آن ها پرداخت وام بدون نوبت و براساس نیاز اعضا فامیل است.

مسن ترین فرد فامیل سید مرضیه هزاوه 85 ساله ومادر شهید هاشمی که خود باعث خیر و برکت در فامیل است در کنار  سبحان حقیقت پنج ماهه کوچکترین عضو خانواده در این جشن حضور داشتند تا یکی از زیبای های این جشن رقم بخورد.

 

در این مهمانی بزرگ خانوادگی برنامه ها شاد و متنوعی برای بچه ها و بزرگسالان برگزار می شود مسابقه تیراندازی، خطاطی، سفال و نقاشی جمع صمیمی این خانواده روبه هم نزدیک تر کرده است.

در گوشه ای از این جشن بزرگ کودکان رویا ها و آرزوهایشان رانقاشی کرده اند تا فردا همچون پدر و مادرشان راه و رسم کمک به هم نوع را یاد می گیرند.

 

سارینا دختر 8 ساله یکی از میهمانان این جشن خانوادگی بود.

 او می گوید ما هرساله در این جشن به دور هم جمع می شویم و یک روز  خوب را در کنار دختر و پسر عمو ها به بازی و نقاشی می گذرانیم.

سارینا کوچولو درباره سایر برنامه های که در این جشن برگزارمی شود مثل، سفال و تیراندازی گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا با بچه های فامیل بازی می کنم و لحظات خوشی را دارم.

در جای دیگر از مهمانی، کوچک و بزرگ در مسابقه تیر اندازی با هم رقابت می کنند  .

یکی از اعضای این صندوق که مشغول بازی و تیر اندازی با تفنگ بادی است ،گفت: هر کسی بهترین تیراندازی را داشته باشه و همه هدف ها رو بزنه جایزه ویژه ای را دریافت می کند.

وی با بیان اینکه حدود 8 سال است عضو صندوق برکت است، گفت: این صندوق که  براساس نیت خیر بنا شده است خود باعث محبت و دوستی بین اهل فامیل شده است و خیر و برکت را برای اعضا به ارمغان آورده است.

 اما وقتی نوبت ناهار می شود، درسته که مهمان های این جشن سالی یک بار دور هم جمع می شوند اما سفره های همچون دل های صمیمی شان دارند و دور هم غذای ساده را میل می کنند که تجملاتش همون عشق و دوستی بین اهل فامیل است.

 

سید مسعود هزاوه مدیر صندوق وحدت با بیان اینکه این صندوق خانوادگی از سال 1368 و به مدت 30 سال به طور مستمر فعال است،گفت: این صنوق بیش از 550 نفر عضو دارد که همگی از اعضای این خاندان هستند.

وی با بیان اینکه شرط ورود به این صندوق و دریافت وام عضویت در خاندان هزاوه ای است، تصریح کرد: تمامی اعضای صندوق نسبت های سببی و یا نسبی با این خاندان دارند.

هزاوه با بیان اینکه موجودی صندوق وحدت بیش از 800میلیون تومان است،گفت: افراد هر ماه حق عضویتی پرداخت می کنند که هیچ اجباری در میزان و مقدار آن وجود ندارد.

مدیر صندوق وحدت تاکید کرد: یکی از ویژگی های این صندوق پردخت وام بدون نوبت و براساس نیاز و ضرورت به افراد پرداخت می شود.

وی در ادامه افرود: میزان مبلغ وام نیز محدودیتی ندارد و با توجه به نیاز افراد به آن ها تعلق می گیرد.

هزاوه با اشاره به اینکه در این صندوق  نیت خالص و همکاری بین اعضا از اهمیت ویژه ای برخودار است، بیان کرد: بارها اعضا ی صندوق از وام و نوبت خود برای دریافت وجه به نفع سایر افراد نیازمند صندوق انصراف داده اند.

مدیر صندوق وحدت تاکید کرد: درمجموع، تمام فعالیت های صندوق بر اساس اعتماد و نیت خالص افراد است.

وی با بیان اینکه اکثر وام های دریافتی برای ازدواج و اشتغال جوانان پرداخت شده است، گفت: باید از حداقل موجودی صندوق، حداکثر استفاده را برای اعضا فراهم کرد.

زهرا سادات باب الحوائجی که 40 سال عروس خانواده هزاوه ای است، گفت: صندوف وحدت، مودت و محبت و یگانگی بین اعضا خانواده را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تمام کارها در این صندوق برای رضای خدا انجام شده است، گف: این صندوق در گره گشایی و رفع مشکلات خانواده بسیار موثر بوده است.

وی گفت: شاخصه مهم این خاندان مذهبی بودن و تواضع در اخلاق و رفتار است.

آقای بشیری مهمان دیگر این مراسم بود، وی از استان تهران به این جشن بزرگ دعوت شده بود.

او درباره مودت و دوستی بین اعضا این خانواده گفت: فرزندان این خاندان تلاش کرده اند تا با رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی همواره پشتیبان و یاری رسان همدیگر باشند.

بشیری ادامه  داد: گذشت،صبر و قدرت تحمل بالا بین اعضا باعث شده تا این خانواده اتحاد و انسجام  بیشتری داشته باشند.

سید رضا هزاوه یکی دیگر از نوادگان سید حسن هزاوه است و درباره مدیریت این صندوق گفت: جشن این صندوق که به صورت سالیانه برگزار میشود باعث استحکام و وحدت بین اعضا فامیل شده ورسم زیبای صله رحم را بین اعضا این خاندان تقویت میکند.

محمد کبودراهنگی یکی دیگر از اعضای این صندوق نیز معتقد است،صندوق و وام یک بهانه است و هدف اصلی گردهم آیی فامیل است.

وی با بیان اینکه موضع اصلی مسئله مالی نیست گفت: هم اینکه در طول سال یکبار به صورت کلی و هر ماه به صورت دوره ای دور هم جمع می شویم خود بسیار ارزشمند است.

کبودراهنگی با بیان اینکه مهمترین عامل این جمع دوستانه گذشت و ایثار است، گفت: وقتی گذشت باشد مسئله ای برای کسی پیش نمی آید و اهل خانواده اجازه نمی دهند مشکلی در روابط آن ها ایجاد شود.

وی در ادامه تاکید کرد: این جشن و دور هم جمع شدن نه تنها سالی یکبار نیست بلکه اهالی فامیل در طول سال و به بهانه های محتلف دور هم جمع می شوند و از کنار هم بودن لذت می برند.

کبودراهنگی در پایان ابراز امیدواری کرد  این جشن که به سی امین سال خود رسیده است ادامه یابد و اعضایی کوچک فامیل در استمرار و ادامه برگزاری این جشن نقش مهمی داشته باشند.

و در وقت نماز به شکرانه این جمع باشکوه خانوادگی سپاس خداوند را به جای می آورند، تا خود عامی باشد بر تداوم این جشن بزرگ و خبر و برکتی برا ی اهل فامیل باشد.

 موسس  صندوق وحدت مرحوم سید علی اکبر هزاوه ای بود که  در سال 1367 آنرا بنا نهاد  تا گوشه ای از مشکلات این جمع فامیلی رو حل کند و راهی برای خیر و برکت باشد. یکی از ویژگی های  جالب صندوق این است که اعضا برحسب توان مالی خودشان حق عضویت ماهانه رو می پردازد و از 30 سال گذشته که ماهانه 25 تومان پرداخت می کردند تا به امروز که حداقل به بیست هزار تومان رسید، موجودی  این صندوق رو به بیش از 800میلیون تومان رسانده خود که سبب شده مشکلات متعدد افراد فامیل از ازدواج تا کار و مسکن رو حل کند. نهایتا چیزی که این صندوق رو از موارد مشابه خودش جدا کرده این که در اینجا خبری از چک،سفته و نوبت نیست و همه چیز بر اساس اعتماد و محبت بین اعضا برقرار شده است.

انتهای پیام/

گزارش از علی درخشان اطهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق فامیلی وام قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد

ایسنا/کردستان شناگر توانمند کردستانی، مدال های رنگارنگ رقابت های قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور در رده جوانان را درو و یک رکورد ملی را به نام خود ثبت کرد.

رقابت‌های شنای قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت ماه با حضور ۱۷ تیم در استخر مجموعه آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا ‌عبدالباسط فلاحی، شناگر شایسته‌ کردستانی موفق شد ضمن کسب مدال طلا در ماده‌ی ۵۰ متر قورباغه، رکورد جدیدی را در این ماده که پیش‌تر نیز در اختیار خودش بود، با زمان ۴۳.۱۳ ثبت کند.

‌این شناگر توانمند کردستانی، موفق شد در ماده ۵۰ متر پروانه مدال نقره و در مواد ۵۰ متر و ۱۰۰ متر شنای آزاد نیز دو مدال برنز را بدست آورد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعده اژه ای برای حل مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد