Web Analytics Made Easy - Statcounter

۰     به گزارش خبرگزاری تقریب؛ جلسه شورای اندیشه‌ورز شبکه قرآن و معارف سیما با موضوع برنامه‌های محرم و صفر باحضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام  محمدرضا حشمتی مشاور وزیر ارشاد، حمید محمدی دبیر شورای توسعه و محسن عرفاتی مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن در شبکه قرآن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر این گزارش در این نشست اعضا به بیان دیدگاه‌ها و ارائه طرح‌ها و نظرات خود برای ایام محرم و صفر پرداختند.
در ابتدای این جلسه، محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نظر سنجی مردمی، قالب سخنرانی را پرمخاطب‌ترین قالب برنامه‌سازی در ایام محرم و صفر برشمرد و افزود: با تعامل دوسویه با تولیت حرم‌های مطهر و سخنرانان می‌توان براساس نیازهای مخاطبان و دغدغه‌های مقام معظم رهبری تولیدات رسانه‌ای مناسبی داشت.
وی پیوند چهل سالگی انقلاب و اربعین سیدالشهدا به عنوان فضای مشترک محرم و صفر بسیار مهم دانست و گفت: طریقه بیان شبهات در رسانه بصورتی‌ که ایجاد اشاعه شبهه نشود و همچنین پیوند معارف قرآنی با محرم و صفر در نظر گرفته شود.
در ادامه فقهی‌زاده با اشاره به ضرورت بررسی و تبیین زمینه‌های نهضت عاشورا، پرداختن به کتب عاشورایی، تحلیل مفهومی احادیث، جملات مشهور عاشورایی و ارائه خلاصه دانش نامه امام حسین(ع) به عنوان پایه کار در رسانه مورد تأکید قرار داد و افزود: باید قیام‌های پس از عاشورا مانند توابین، حر و ... به صورت میزگرد برای مخاطبین شبکه تشریح شود.
حجت‌الاسلام حشمتی مشاور وزیر فرهنگ در امور روحانیت و دیگر عضو شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن نیز پرداختن به سبک زندگی امام حسین(ع) از زبان کارشناسان مذهبی و ترسیم آن با زندگی امروز و همچنین بهره‌گیری از قرائت قرآن کریم در ایام محرم و صفر را مهم ارزیابی و بیان کرد: باید با توجه به بالا رفتن سطح علمی جامعه، سطح مباحث مطروحه در صدا و سیما افزایش یابد.
سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن هم تولید برنامه با استفاده از آیات کاربردی در زندگی مردم در قالب‌های مختلف برنامهسازی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید ارادت ادیان آسمانی به امام حسین(ع) نمایش داده شود و شبهات که درباره مراسم‌های محرم و صفر مطرح می‌شود با حضور کارشناسان خبره پاسخ داده شود.
حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به فضای رسانه بعد از عاشورا اشاره کرد و گفت: برنامه‌های معارفی شبکه های سیما می‌توانند نحوه عزاداری را با رویکرد معرفت‌افزایی به جای حزن سنگین تا اربعین ادامه دهند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «بزن بریم روستا» شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۵ از رادیو صبا پخش می‌شود.
معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تولیدات و محصولات روستایی موضوع این برنامه است.
شبکه یک سیما پویش «کابوست منم» را برگزار می‌کند، در این پویش نوجوانان یک پیام تصویری خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی ارسال می‌کنند.
نوجوانان علاقه مند می‌توانند پیام تصویری خود را به شمار ۰۹۱۰۸۹۹۴۲۹۲ در شبکه‌های اجتماعی بله، سروش پلاس، ایتا و روبیکا ارسال کنند.
مستند «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود.
این مجموعه با موضوع فرزند آوری که در هر قسمت  داستانی مستقل و متفاوت دارد، روایت‌های خانواده‌ها از روز‌های انتظار برای فرزند دار شدن است.
فیلم سینمایی  «هوانوردان» پنجشنبه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
این فیلم محصول ۲۰۱۹  داستان یک دانشمند علم هوا شناسی و یک خلبان است که با هدف افزایش رکورد جهانی ارتفاع پرواز با هم همسفر می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد