Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@01:00:00 GMT

چرا همیشه احساس تشنگی میکنم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۲۰۸۴

اگر همیشه احساس تشنگی می کنید و هر قدر آب می خورید تشنگی تان برطرف نمی شود، ممکن است یک علامت از وضعیت سلامتی تان است که از آن بی خبرید. ناطقان: احساس تشنگی در روزهای گرم تابستان مسأله ی عجیبی نیست و عمدتاً بعد از نوشیدن آب برطرف می شود.hما اگر همیشه احساس تشنگی می کنید و هر قدر آب می خورید تشنگی تان برطرف نمی شود، این مسأله علت دیگری دارد که از آن بی خبرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا به ۸ علت اصلی احساس تشنگی همیشگی می پردازیم.

۱- نمک رژیم غذایی تان زیاد است

نمک آب درون سلول های بدن را به خود جذب می کند و بدن را مجبور می کند تا جایی که ممکن است آب بیشتری را در خود ذخیره کند، به همین دلیل است که وقتی نمک خیلی زیادی می خورید ادرارتان کم می شود. در این شرایط، سلول هایی که آب خود را از دست داده اند یک پیام شیمیایی به مغز ارسال می کنند تا آب بیشتری درخواست کند، از اینجا احساس تشنگی شما شروع می شود. مصرف نمک را کم کنید و به اندازه ی کافی آب بنوشید.

بیشتر بخوانید: اگر یک ماه به عنوان نوشیدنی فقط آب بنوشید، چه اتفاقی می‌ افتد؟

۲- پیاده روی صبحگاهی داشته اید

روزهایی که تعریق بیشتری دارید، نیاز بیشتری به نوشیدن آب پیدا می کنید. وقتی ورزش می کنید، با شروع تعریق رطوبت بدن تان را از می دهید و اگر این رطوبت از دست رفته را با مصرف آب جایگزین نکنید، در نهایت آب بدن تان از بین می رود. فرمول دقیقی وجود ندارد که در روزهای ورزش کردن تان چه مقدار باید آب بنوشید اما کارشناسان معتقدند باید به نیاز بدن تان به دقت گوش دهید.

۳- بیش از اندازه در معرض آفتاب بوده اید

تابستان فصل سفر و گردش است و با فرا رسیدن آن، زمان بیشتری را در فضای آزاد سپری می کنیم. حتی اگر فعالیت بدنی زیادی مثل ورزش کردن در فضای آزاد نداشته باشید، باز هم خطر از دست رفتن آب بدن شما را تهدید می کند، به ویژه زمانی که مستقیما در معرض نور شدید خورشید قرار داشته باشید.اگر می دانید که قرار است تمام روز را در فضای بیرون سپری کنید، حتما یک بطری آب به همراه داشته باشید.

۴- ممکن است مبتلا به دیابت باشید

بعضی افراد مبتلا به دیابت که از بیماری خود بی خبرند، علائم دیابت را با نشانه های از دست رفتن آب بدن اشتباه می گیرند. بدن وقتی آب خود را از دست می دهد، سعی می کند مایعات خود را حفظ کند، در نتیجه کمتر ادرار می کنیم اما در بیماری دیابت، قند بالا می رود و ما را مجبور می کند تا بیشتر ادرار کنیم. سه نشانه ی عمده ی بیماری دیابت، تشنگی مفرط، تکرر ادرار و تاری دید است. اگر هر سه ی این نشانه ها را دارید، به پزشک مراجعه کنید.

۵- دچار سندروم خشکی دهان هستید

بعضی بیماری های نادر باعث خشک شدن دهان می شوند. وقتی غدد بزاق درون دهان، بزاق کافی تولید نکنند، احساس می کنید به آب بیشتری نیاز دارید تا از خشکی ناخوشایند دهان تان خلاص شوید. اگر خشکی دهان تان به درازا کشید، به پزشک مراجعه کنید.

۶- کم خون هستید

بدن برای انتقال خون به سرتاسر بدن از سلول های خونی سالم خود استفاده می کند. کم خونی خفیف معمولا باعث تشنگی مفرط نمی شود اما اگر کم خونی شدت پیدا کند، علاوه بر خستگی شدید، احساس تشنگی هم از علائم این بیماری خواهد بود.

۷- داروهایتان باعث خشک شدن دهان تان می شوند

بعضی داروها روی دهان تأثیر می گذارند و می توانند باعث خشک شدن آن شوند. برای مثال، یکی از عوارض جانبی بعضی از داروهای مخصوص فشار خون بالا، خشکی دهان است. اگر تشنگی اذیت تان می کند، درباره ی داروهایتان با پزشک خود صحبت کنید.

۸- به قدر کافی آب نمی نوشید

اصلی ترین دلیل تشنگی، کافی نبودن آبی است که می نوشید. با هر وعده ی غذایی خود یک لیوان آب یا در بین وعده ها دو لیوان آب بنوشید، و یا می توانید ساعت گوشی تان را تنظیم کنید تا هر دو ساعت یک بار نوشیدن آب را به شما یادآوری کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: احساس تشنگی ، نمک ، پیاده روی صبحگاهی ، آفتاب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: احساس تشنگی نمک پیاده روی صبحگاهی آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» دهان یاوه گویان جهان را بست

به گزارش خبرنگار مهر، سردار منصور شوقانی صبح یکشنبه در مراسم نواختن زنگ مقاومت در مرکز آموزشی شهید قزوهی سمنان با بیان اینکه «وعده صادق» دهان یاوه گویان جهان را بست، بیان کرد: این عملیات توانست اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

وی با بیان اینکه این عملیات برای جبهه مقاومت دلگرم کننده بود، افزود: عملیات وعده صادق توسط فرزندان برومند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا، رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد و توانست مشت محکمی بر دهان مستکبران باشد.

فرمانده سپاه استان سمنان به سالروز تأسیس سپاه هم اشاره کرد و گفت: یکی از شعارهای اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمایت از همه وفاداران و کسانی است که در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی با توکل به خدا در این سنگر دستاوردهای انقلاب پاسداری می‌کنند.

شوقانی غلبه خون بر شمشیر در جای جای جهان و حمایت از مستضعفان جهان را شعار سپاه دانست و تاکید کرد: پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی رسالت سپاه است.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق پاسخ به اقدام جنایت‌کارانه رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل در به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشور در سوریه و سایر اقدامات خبیثانه این رژیم جعلی بود.

کد خبر 6084142

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • عملیات «وعده صادق» دهان یاوه گویان جهان را بست
  • فیلم| رفع تشنگی کودک فلسطینی با قطرات آب
  • فیلم/ رفع تشنگی کودک فلسطینی با قطرات آب