Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@02:09:22 GMT

بررسی موضوع کنکور در فصلنامه مدیریت و آموزش عالی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۲۰۹۰

بررسی موضوع کنکور در فصلنامه مدیریت و آموزش عالی

مدیرمسئول فصلنامه مدیریت و آموزش عالی از بررسی موضوع کنکور در این فصلنامه خبر داد.

کامران محمدخانی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره راه‌اندازی فصلنامه مدیریت آموزش عالی اظهار کرد: در حوزه آموزش عالی کشور در بعد مجلات و نشریات خلا زیادی وجود دارد به خصوص نشریاتی که به سمت علمی و پژوهشی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوار هستیم بتوانیم از وزات علوم مجوز انتشار نشریه علمی پژوهشی را بگیریم که به مراتب اثرگذارتر است.

مدیر مسئول فصلنامه مدیریت و آموزش عالی درباره موضوعات در اولویت این نشریه گفت: در این فصلنامه به دو حوزه کلی مبانی نظری و اجرایی خواهیم پرداخت و با توجه به اینکه رشته مدیریت آموزش عالی رشته جدیدی است، به فلسفه، اهداف و رسالت‌های دانشگاه می‌پردازیم.

محمدخانی ادامه داد: در بعد اجرای هم درباره مشکلات و چالش‌های دانشگاه‌های کشور بحث خواهیم کرد، در بحث کیفیت آموزش عالی و رقبا، تامین منابع مالی، درآمدزایی در دانشگاه، اشتغال‌زایی دانشجویان و دانش‌آموختگان نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی گفت: اعضای هیات تحریریه مجله استادان صاحب نام و مطرح هستند.

مدیر مسئول فصلنامه مدیریت و آموزش عالی اضافه کرد: همچنین کسانی که مقالات علمی و پژوهشی دارند می‌توانند در این مجله منتشر کنند، تا به عنوان سوابق پژوهشی افراد لحاظ شود.

محمدخانی درباره بازنگری دروس گفت: هر موضوعی که دغدغه روز آموزش عالی کشور باشد، حتما در دستور کار ما قرار دارد.

وی درباره کنکور بیان کرد: یکی از بحث‌های روز ما کنکور است، مقاله‌ای در حال داوری در این باره داریم. این مقاله برگرفته از یک رساله دکتری است اگر امتیاز لازم را بیاورد در شماره بعدی قرار می‌گیرد. فعلا سه شماره را پیاپی چاپ می‌کنیم تا ازسوی وزارت علوم ارزیابی شود و نشریه ما گرید لازم را بگیرد.

انتهای پیام/4040

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز