Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:31:47 GMT

ارتباط ابتلا به دیابت نوع۱ و بیماری قلبی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۲۲۵۷

ارتباط ابتلا به دیابت نوع۱ و بیماری قلبی

به گزارش خبرنگار مهر، در این مطالعه بیش از ۲۷ هزار فرد مبتلا به دیابت نوع۱ در سوئد به مدت میانگین ۱۰ سال تحت نظر بودند. این گروه از افراد با گروه کنترل متشکل از بیش از ۱۳۵ هزار فرد بدون دیابت مقایسه شدند.

پژوهشگران دریافتند افراد مبتلا به دیابت نوع۱ به مراتب بیش از دیگران در معرض مشکلات قلبی بودند.

«آراز راوشانی»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه گوتنبرگ سوئد، در این باره می گوید: «باوجودیکه ریسک نسبی بیماری قلبی-عروقی بعد از تشخیص اولیه دیابت افزایش می یابد، اما ریسک قطعی آن پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نتایج نشان می دهد در مقایسه با گروه کنترل، بیماران مبتلا به دیابت قبل از سن ۱۰ سالگی ۳۰ برابر بیشتر در معرض ریسک مشکلات جدی قلب قرار دارند. این ریسک در بین افرادی که بین سنین ۲۶ تا ۳۰ سال مبتلا به دیابت نوع۱ تشخیص داده می شوند، حدود ۶ برابر بیشتر است.

همچنین افرادی که در جوانی مبتلا به دیابت می شوند چهار برابر بیشتر در معرض مرگ زودهنگام به هر دلیلی هستند و ریسک مرگ شان به دلیل بیماری قلبی، بیش از ۷ برابر بیش از گروه کنترل است.

یافته ها نشان داد افراد مبتلا به دیابت در سنین ۲۶ تا ۳۰ سال، ۳ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی یا دلایل دیگر هستند.

به گفته راوشانی، «به نظر می رسد سن شروع بیماری فاکتور مهمی برای احتمال زنده ماندن و همچنین عوارض قلبی-عروقی در سنین بزرگسالی است. از اینرو باید درمان های زودهنگام با داروهای محافظ قلب در نظر گرفته شود.»

دیابت نوع۱، دومین بیماری مزمن شایع در بین کودکان است و بروز این بیماری از دهه ۱۹۸۰ در بین کودکان ۱۴ سال به پایین هرساله ۳ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 4373925

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های قلبی و عروقی دیابت کودکان وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دارو تجهیزات پزشکی کمیسیون بهداشت و درمان پرستار سرطان سازمان نظام پرستاری زنان دیابت سید حسن هاشمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاراکتر دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی رونمایی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در صنایع فرهنگی و در رأس آنها محصولاتی که ارتباط مستقیم با کودکان و نوجوانان دارند، همواره موضوع کاراکتر و شخصیت‌پردازی برای مخاطب دارای اهمیت بالایی است. به طور ویژه‌تر در صنعت نوشت‌افزار از آنجا که با قشر دانش‌آموز و در یک کلام با آینده‌سازان ایران در ارتباط است، توجه به این موضوع بیشتر و ملموس‌تر است. از همین رو فعالان و مؤثران عرصه طراحی به دنبال خلق کاراکتر و شخصیت تأثیرگذار برای مخاطب دانش‌آموزی خود هستند تا بتوانند ارتباط سریع‌تر و ملموس‌تری با آنها برقرار کنند.

در همین راستا مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی همزمان با ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر از کاراکتر دختر کاپشن‎ صورتی با گوشواره ‎قلبی جهت استفاده تولیدکنندگان محصولات کودک و نوجوان رونمایی کرد.

این مجموعه دارای ۹ حالت از شخصیت شهیده ریحانه است که بدون پس زمینه بوده و تولیدکنندگان می‌توانند به سلیقه خود در پس زمینه‌های مورد نظر از آنها استفاده کنند. لازم به ذکر است این طرح‌ها غیر از نوشت‌افزار در حوزه‌های اسباب‌بازی، بازی، پوشاک و... نیز قابل استفاده هستند.

تولیدکنندگان و علاقمندان جهت استفاده از این کاراکتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی ایران نوشت به آدرس www.irannevesht.ir مراجعه و به صورت رایگان از این طرح‌ها استفاده کنند.

«ریحانه سلطانی‌نژاد» یک سال و نیمه، همان دختر کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی، از جمله شهدای انفجار تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان بود که به همراه هفت نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش آسمانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شخصیت دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی رونمایی شد
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • کاراکتر دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی رونمایی شد
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری