Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، از سال 90 تا 97 فیلم های زیادی در سینماهای کشور اکران شده است که سهم زیادی از آن به تعدادی بازیگر خاص اختصاص داده شده است.به طور کلی در 3 سال اخیر فروش فیلم های وابسته به چهره ها بوده و در حال حاضر رضا عطاران مرد پرفروش سینمای ایران است.

رضا عطاران - 104 میلیارد

رضا عطاران از جمله بازیگرانی است که با حضور درخشان در فیلم‌های طنز سینمایی و تلویزیونی، خود را در قالب یک کمدین به مخاطبان معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیالوگ‌های جذاب، حرکات بدن و فرم بازیگری او به شکلی است که بیننده را به خنده وا‌دار می‌کند. در هفت سال اخیر عطارن را در 18 فیلم سینمایی از جمله «هزارپا»، «نهنگ عنبر 1 و 2»، «طبقه حساس»، «آینه بغل»، «گینس» ، «دراکولا»، «آبنبات چوبی»، «مصادره» دیده‌ایم که اکثر آن‌ها سهم زیادی از گیشه را به خود اختصاص داه‌اند. «هزارپا» درخشان‌ترین آن‌هاست که در مدت 4 هفته عنوان «پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران» را به خود اختصاص داد.

پیش از این در سال 95 هم عطاران به دلیل بازی در سه فیلم «دراکولا»، «آب نبات چوبی» و «من سالوادور نیستم» عنوان پرفروش‌ترین بازیگر سال را کسب کرده بود و در سال 96 نیز در رتبه دوم بازیگران پولساز قرار گرفته بود.

جواد عزتی - 85 میلیارد

جواد عزتی بازیگر جوانی است که از سال 81 در سینما و تلویزیون دیده شد و با بازی در «قهوه تلخ» درخشش قابل توجهی پیدا کرد. در سال 96 بازی عزتی در یکی از نقش‌های اصلی «آینه بغل» کمک کرد تا این فیلم در سه روز اول به فروش قابل توجهی دست یابد و رکورد فیلم‌های «فروشنده» و «ساعت پنج عصر» را بشکند. این اتفاق در کنار فروش فیلم «اکسیدان» و «ماجرای نیمروز»، جواد عزتی را به پرفروش‌ترین بازیگر سال ۱٣٩۶ ایران تبدیل کرد. وی در 7 سال اخیر، در 22 فیلم سینمایی با ژانرهای متفاوت نقش آفرینی کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به «هزارپا»، «شیار 143»، «ماجرای نیمروز»، «تنگه ابوغریب»، «لاتاری» اشاره کرد.

حمید فرخ‌نژاد - 70 میلیارد

حمید فرخ‌نژاد از سال 1369 فعالیت خود را در عرصه سینما و تلویزیون آغاز کرد و با نقش‌آفرینی‌های خوبی که داشت در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کاندیدا شد و چند بار دست‌پر به خانه بازگشت. حضور درخشان وی در «عروس آتش» باعث ماندگاری دیالوگ‌هایش در ذهن سینما دوستان شد. فرخ‌نژاد در 7 سال اخیر در 20 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به « خوب، بد، جلف» ، «لاتاری»، «گشت ارشاد 1 و 2» اشاره کرد. وی به خاطر بازی در فیلم‌های «خوب بد جلف» و «گشت ۲» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. همچنین با اکران این دو فیلم در نوروز 96، فرخ‌نژاد در همین سال به یکی از بازیگران پرفروش‌ سینما تبدیل شد.

ویشکا آسایش - 70 میلیارد

ویشکا آسایش با نقش آفرینی در سریال «امام علی» در سال 1370 به مخاطبین سینما و تلویزیون معرفی شد. از آن پس با بازی در مجموعه‌های «معصومیت از دست رفته»، «مختارنامه» و سینمایی «ورود آقای ممنوع» به عنوان چهره‌ای شناخته شده فعالیت خود را ادامه داد. وی در 7 سال اخیر در 13 فیلم سینمایی حضور داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به «نهنگ عنبر 2» ، «دراکولا» ، «50 کیلو آلبالو»، «خوابم می‌آد» اشاره کرد. حضور آسایش در «نهنگ عنبر»، «خوب، بد، جلف» و «من و شارمین» باعث شد تا در سال 96 به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازیگران سینما معرفی شود.

ساعد سهیلی - 41 میلیارد

ساعد سهیلی از سال 1380 کار هنری خود را با نقش کوتاهی در فیلم «شب برهنه» آغاز کرده است. و تا امروز در 20 فیلم سینمایی از جمله «لاتاری»، «پل خواب» ، «کلاشینکف»، «50 کیلو آلبالو» نقش آفرینی داشته است. وی به خاطر بازی در دو فیلم «گشت ارشاد 2» و «چند متر مکعب عشق» توانست چند جایزه داخلی و بین المللی را به خود اختصاص دهد. در 7 سال اخیر حضور خوبِ وی در 16 فیلم سینمایی باعث شد تا به عنوان یکی از بازیگران فیلم‌های پرفروش معرفی شود.

محمدرضا گلزار - 40 میلیارد

محمد رضا گلزار در سال ۱۳۷۹ برای نخستین بار با فیلم «سام و نرگس» بازیگری سینما را تجربه کرد. وی پیش‌تر با ایفای نقش در «آینه بغل» و «مادر قلب اتمی» به عنوان یکی از بازیگران پرفروش سال 96 معرفی شد. گلزار در 7 سال اخیر در 7 فیلم سینمایی حضور داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «سلام بمبئی»، «دلم می‌خواد»، «خشک‌سالی و دروغ» اشاره کرد.

مهناز افشار - 34 میلیارد

مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی «گمشده» در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی «دوستان» به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم سینمایی «شور عشق» به شهرت رسید. حضور مؤثر او «نهنگ عنبر» باعث شد تا وی با همین یک فیلم در سال 94 بتواند در رده‌ بازیگران پولساز قرار بگیرد. در این فیلم افشار چند گریم متفاوت در چند مقطع سنی را تجربه کرد و در بازی‌های کمدی این فیلم موفق بود.

در 7 سال اخیر افشار در 20 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به «نهنگ عنبر 1 و 2 » ، «متروپل» ، «خانه ای در خیابان چهل و یکم» اشاره کرد. وی برای بازی در دو فیلم «دارکوب» و «پل چوبی» کاندیدای سیمرغ نقش اول زن شد.

هادی حجازی‌فر - 33 میلیارد

هادی حجازی‌فرد در سال 1383 با بازی در سینمایی «مزرعه پدری» وارد سینما شد و هم‌اکنون 14 سال است که در این عرصه حضور فعال دارد. در 7 سال خیر حجازی‌فرد در 10 فیلم نقش آفرینی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «ایستاده در غبار» ، «ماجرای نیمروز» ، «دارکوب»، «لاتاری» و « به وقت شام» اشاره کرد. وی تا کنون نامزد جوایز مختلفی شده است و در «یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران» جایزه بهترین نقش مکمل مرد را دریافت کرده است.

نوید محمدزاده - 31 میلیارد

نوید محمدزاده در سال 87 فعالیت هنری خود را در عرصه تئاتر و سینما آغاز کرد و در 7 سال اخیر 13 کار سینمایی در کارنامه خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به «ناهید»، «ابد و یک روز» ، «لانتوری» اشاره کرد. وی از جمله بازیگرانی است که توانسته در عرصه بین المللی جوایزی را کسب کرد. محمدزاده نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم براتیسلاوا در کشور اسلواکی برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی شد و پیش‌تر نیز همین جایزه را در جشنواره آسیا پاسیفیک ۲۰۱۷ دریافت کرده بود.

شهاب حسینی - 30 میلیارد

شهاب حسینی در سال 1374 با بازی در تئاتر«در کرانه باد» وارد عرصه بازیگری شد. وی تا امروز در نقش‌های زیاد و متفاوتی در تئاتر، سینما و تلویزیون، رادیو و مستند حضور داشته است و کارهای خوبی را کارگردانی کرده است. حضور خوب حسینی در «حوض نقاشی» کمک کرد تا در کنار «نگار جواهریان» مشکلات مبتلایان سندروم دان را نمایش درآوردند.

وی تاکنون 38 بار کاندید جوایز مختلف داخلی و خارجی شده است و بارها توانسته این جوایز را از آن خود کند. درخشان‌ترین آن‌ها جایزه بهترین بازیگر مرد است که وی به خاطر بازی در «فروشنده» از جشنواره فیلم کن دریافت کرد. در 7 سال اخیر حسینی در 19 فیلم سینمایی حضور داشته است و توانست عنوان یکی از بازیگران پرفروش را کسب کند.

امین حیایی - 26 میلیارد

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیت خود را آغاز کرد. وی تا کنون در سینما، تلویزیون و تئاتر حضور داشته است.

حیایی تاکنون چند بار نامزد و برنده‌ی جوایز متعددی شده است و در سال‌های اخیر توانسته برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فیلم فجر برای «شعله‌ور» را کسب کند. وی در 7 سال اخیر در 17 فیلم سینمایی حضور داشته و توانسته عنوان یکی از بازیگران پرفروش را دریافت کند.

محسن تنابنده - 19 میلیارد

محسن تنابنده بیش از آنکه در فیلم‌های سینمایی شناخته شده باشد، با سریال پایتخت در ذهن مخاطبان ماندگار شد و بیشتر وی را با اسم «نقی پایتخت» می‌شناسند. تنابنده در 7 سال اخیر در 5 فیلم سینمایی نقش آفرینی‌های متفاوتی داشته است. حضور وی در «محمد رسول الله» نشان داد که می‌تواند برای ماندگاری و اثرگذاری نقش خود به خوبی زبان جدیدی را یاد بگیرد و یا در سریال «شاهگوش» با بازی چند نقش متفاوت توانایی عالی خود در تغییر صدا و چهره را به مخاطبان نشان داد. تنابنده تا امروز 3 سیمرغ بلورین از جشنواره فجر به خانه برده است.

الناز شاکردوست - 11 میلیارد

الناز شاکردوست بازیگری را از سال 83 با بازی در تئاتر آغاز کرد و در همان سال در «گل یخ» نقش آفرینی کرد. وی تاکنون در فیلم‌های زیادی در سینما و تلویزیون و شبکه خانگی حضور داشته است و در 7 سال اخیر در 9 فیلم سینمایی دیده شده است که «رسوایی» از جمله‌ آن‌هاست که حواشی زیادی به دنبال داشت.

این گزارش که بر اساس آمار فروش فیلم‌ها تا اواسط مرداد ماه 1397 تهیه شده است. در بررسی و جمع‌بندی آمار فروش هر بازیگر سعی کرده‌ایم آمار درست و دقیقی جمع‌آوری کنیم؛ اما با توجه به اینکه برخی از فیلم‌ها فروش نهایی خود را اعلام نکرده‌اند، این اعداد ممکن است اندکی با میزان واقعی تفاوت داشته باشد.

انتهای پیام//

28 / 28 پرفروش ویشکا آسایش حمید فرخنژاد رضا عطاران جواد عزتی مهناز افشار فیلم سینما گیشه مرد اول سینما گلزار نوید محمدزاده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پرفروش ویشکا آسایش رضا عطاران جواد عزتی مهناز افشار فیلم سینما گیشه مرد اول سینما گلزار نوید محمدزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج

همشهری آنلاین: ابوالحسن تهامی در میان انبوه آنونس‌های فیلمفارسی که گفته در اندک فیلم‌هایی که علی نصیریان بازی کرده یک جمله تکراری را برای توصیف او به‌کار می‌برد: بازیگر ارزنده ‌تئاتر. تأکید روی ارزندگی بازیگران تئاتر نسبت به بازیگران سینما به مناقشه ریشه‌داری برمی‌گردد که از مناسبات اداری برخاسته از اداره تئاتر از ادارات وزارت فرهنگ و هنر در خیابان پارس سرچشمه می‌گیرد، اداره‌ای که علی نصیریان مدیر و سال‌ها آدم اولش بود.

وقتی وزارت فرهنگ و ‌هنر در سال۱۳۴۳ با وزارت اول و آخری مهرداد پهلبد تعداد قابل توجهی بازیگران تئاتر به‌عنوان کارمند اداره تئاتر استخدام و حقوق‌بگیر این مجموعه شدند. این بازیگران بدنه هنری نمایش‌های تله‌تئاترهایی بودند که پای ثابت برنامه‌های تلویزیون ملی ایران محسوب و به‌صورت زنده از استودیو اجرا و پخش می‌شد. انشقاق بازیگران همچون خوانندگان بدون مسئله نبود. وقتی با تاسیس رادیو، خوانندگان رادیو را پیرنیا برای گلها دستچین کرد باعث شد که خوانندگانی که محل عرضه آثارشان در اجراهای زنده باشد، مسیر دیگری را در حرفه خود پیش بگیرند و همین جدایی‌ها زمینه بروز تعریف‌های تازه در حرفه‌های هنری شد. بازیگران تئاتر برای انتخاب خود شأن و منزلتی قائل بودند و این ‌شأن را دلیل حضورشان در ساختمان خیابان پارس می‌دانستند و غیبت در تماشاخانه پارس لاله‌زار منهدم شده.

وقتی در دهه ۱۳۴۰ ستارگان سینما شهرتی فراگیر را برابر کمتر دیده‌شدن بازیگران تئاتر در جامعه هنرپیشگی ایران راه انداختند، تمایز بازیگری علمی و مبتنی برآموزش در برابر بازیگری حسی و مبتنی بر غریزه در مجلات هنری بحث داغی شد. وقتی داریوش مهرجویی به ایران آمد تا فیلم بسازد برای ساختن فیلم‌هایی که شبیه «الماس۳۳» نشود راهی اداره تئاتر شد تا بازیگران ۲ تله‌تئاتر معروف را برای ساخت فیلم سینمایی دستچین‌کند. علی نصیریان و عزت‌الله انتظامی شاخص‌ترین بازیگران تئاتر بودند که در میانه دهه ۴۰ با ایفای نقش‌اول فیلم‌های «گاو» و «آقای هالو» سعی کردند تا مرزهای نظری بازیگر را با ستاره به شکل عملی تبیین کنند. اقبال ستاره در تداوم ویژگی‌های شکل‌دهنده ستاره بودنش بوده است و شهرت بازیگر از توانایی‌های فراوانش برای ایفای نقش‌های مختلف.

در دهه ۱۳۵۰ نصیریان بر این اساس هم سرایدار شد و هم ستارخان. هم «مهرگیاه» را بازی کرد و هم «دایره‌ مینا» را. اما کولاک با انقلاب اتفاق افتاد. وقتی صحنه از تئاتر شهر تا سینما شهرقشنگ برای هنرنمایی بازیگران اداره تئاتر فراخ شد. همه بازیگران میانسال فیلم گاو بازیگران نقش‌اول فیلم‌های دهه ۱۳۶۰ شدند. نصیریان به کمک سابقه تئاتری و مهارتش در تحلیل شخصیت و حضور جوانان جویای‌نام و کارگردانان خوشنام توانست مجموعه قابل توجهی از نمونه‌های بازیگری در سینمای ایران را ثبت کند. هنوز بازیش در نقش قاضی شارح در تلویزیون و میرزا نوروز در سینما در میان مردم نقل محافل است. هنوز دیالوگ شبانه ابوالفتح به رضا وایرال می‌شود و گفت‌وگوی مظفرالدین‌شاه با کمال‌الملک می‌چرخد. هنوز شکل انتقامش با کوبیدن مجسمه شاه بر فرق حسین پرورش را به یاد می‌آورند و هم انتظار بی‌سرانجامش برای ملاقات با شاه را در روز باشکوه. اوج این همه شکوه وقتی رقم خورد که نصیریان و انتظامی به لطف وسترن عشایری مسعود جعفری جوزانی و فیلمنامه تراش‌خورده سعید مطلبی روبه‌روی هم قرار گرفتند. داوران پنجمین جشنواره فیلم فجر از میان انتظامی برای عباس‌آقای اجاره‌نشین‌ها و نصیریان برای آقا علی‌یار، جایزه را به داریوش ارجمند تازه‌نفس دادند تا خود را از سرگیجه انتخاب بین اتفاقات ایجادشده توسط بازیگران اداره تئاتر خلاص کنند.

دهه ۱۳۷۰ دهه مهاجرت و کم‌کاری نصیریان با پرکاری دهه ۱۳۸۰ جبران شد. نصیریان در ششمین دهه زندگیش پرکارترین بازیگر بین هم‌نسل‌های خود بود که اغلب کم‌کار و گزیده‌کار و بیکار شده بودند. در میان انواع فیلم‌سینمایی و تله‌فیلم و سریال که در این دهه بازی کرد با بازی در نقش‌اول سریال مناسبتی میوه ممنوعه شهرت فراموش‌شده‌اش را در میان مردم احیا کرد. احترامی که از به‌کار بردن کلمه ارزنده به کلمه استاد تغییر کرده بود.

در دهه ۱۳۹۰ علی نصیریان نخستین‌بار برای فیلم مسخره‌باز جایزه نقش مکمل گرفت. او روی صحنه روبه حاضران اختتامیه سی‌وهفتمین دوره جشنواره فجر از اینکه او را دوم توصیف کردند، گلایه کرد. حرفی که باعث شد همه، تاریخ جشنواره را دوباره مرور کنند. واکنش به این مرور جایزه سال بعد برای فیلم هنوز اکران‌نشده هفت‌بهار نارنج بود.

«نوروز» جدیدترین فیلم این کهنه‌کار سینما و تئاتر است که برنامه نوروزی امسال سینماهاست. مهم‌ترین نکته فیلم حضور خود نصیریان است که هنوز به اندازه همان سال‌های دهه ۱۳۴۰ به بازی و نمایش و سینما عشق دارد. عمرش درازباد.

کد خبر 840954 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران تئاتر سینمای ایران مجله سینمای ایران

دیگر خبرها

  • انتخاب ورونا برای رقابت با امین اسماعیل نژاد
  • سینمایی‌های بریتانیا برای غزه پول جمع می‌کنند/ کن لوچ تا مایک لی
  • اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران (فیلم)
  • انتخاب ورونا برای رقابت با امین اسماعیل‌‌نژاد
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»