Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-03-29@01:53:01 GMT

آبشار شوی | بزرگترین آبشار خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۲۳۵۰

یکی از مقاصد زیبای گردشگری استان خوزستان آبشار شوی است، که سالانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند. آبشار شوی به دلیل زیبابی و بزرگی که دارد به آبشار نیاگارای ایرانی نیز معروف است. آبشار شوی در استان خوزستان شهرستان دزفول ودهستان شوی قرار گرفته است. آبشار شوی یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای خاورمیانه است، همچنین این آبشار یکی از زیباترین و خارق العاده ترین پدیده طبیعی ایران است، آبشار شوی لقب زیباترین و بزرگترین آبشار خاورمیانه را به نام خود ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبشار تله زنگ در بهار و تابستان هر سال میزبان گردشگران بیشماری از سراسر جهان می باشد، که برای دیدن این پدیده طبیعی به دزفول سفر می کنند تا بزرگترین و زیباترین آبشار خاورمیانه را از نزدیک ببینند و لذت ببرند. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید...

آبشار تله زنگ

به آبشار شوی، آبشار تله زنگ نیز می گویند. به این دلیل که این آبشار در حدود 10 کیلومتری ایستگاه راه آهن تله زنگ قرار گرفته است، آبشار تله زنگ در 10 کیلومتری مسیر راه آهن تهران به جنوب و در میان کوه های سر تنگ شوی قرار دارد. توجه داشته باشید یکی از مسیرهای که شما می توانید به راحتی از طریق راه اهن به آبشار تله زنگ برسید، استفاده از راه اهن استان لرستان است نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که در فصول گرم سال از سفر به دزفول بپرهیزد. چرا که ایستگاه تله زنگ در ابتدای استان خوزستان قرار دارد و به دلیل گرمی هوا و مشکلات مربوط به آن بهتر است در فصل اسفند و فروردین به تماشای ابشار شوی بروید و از زیبایی و طراوت آبشار شوی لذت ببرید.

بزرگترین آبشار خاورمیانه

توجه داشته باشید که بسیاری از حجم آب بزرگترین آبشار خاورمیانه در فصل بهار ایجاد می شود. ارتفاع آبشار شوی در حدود 80 متر و عرض آن نیز در حدود 70 متر می باشد. اگر قصد سفر به طبیعت و دیدن آبشار و زیبایی های مربوط به آن را دارید به دزفول سفر کنید. چرا که آبشار شوی یکی از محبوترین مقاصد گردشگری برای گردشگران محسوب می شود. آبشار شوی آنقدر زیباست که شما محو زیبایی آن می شوید بی دلیل نیست که به آن لقب بزرگترین آبشار خاورمیانه را داده اند.

مناطق پیرامونی بزرگترنی آبشار خاورمیانه

علاوه بر زیبایی خارق العاده آبشار شوی، مناطق پیرامونی بزرگترنی آبشار خاورمیانه بسیار زیبا و دلنوازی است. این منطقه دارای پوشش گیاهی زیبا با درختانی همچون زبان گنجشک، افرا، بید، انجیر، کیکم، بلوط، مو و... است که پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می دهد. پوشش گیاهی به اضافه آب هوای بسیار مطبوع این منطقه باعث می شود که سفر خوبی را تجربه کنید. تله زنگ دارای 450 متر ارتفاع از سطح دریاست و این درحالی است که ارتفاع بالای آبشار شوی در حدود 150 متر است. در پایین آبشار خزه های وجود دارد که سطح آبشار را پوشانده و زیبایی خاصی را به وجود آورده است.
آبشار شوی از کوهی به نام چورویک سرچشمه می گیرد و به سمت پایین فروزش می کند. شما می توانید قطرات عمودی و شکسته شده آب را تماشا کنید. جریان آب تا کف رودخانه ادمه دارد. اگر در میان مسافران کسی پیدا شود که بخواهد بخش انتهایی و زیرین آبشار را تماشا کند باید ابتدا عرض رودخانه را برای دو مرتبه طی کند تا به بخش زیرین آبشار برسد، هر چند این کار کمی سخت است ولی بسیار لذت بخش و هیجان انگیر است که فقط افرادی می توانند این پدیده خارق العاده را ببنید، که سختی را تحمل کرده باشند که البته این ارزشمند است و زیبایی را دو چندان می کند.
در حدود 40 دقیقه بالاتر از بزرگترین آبشار خاورمیانه آبشار دیگری نیز جریان دارد که اهالی منطقه و گردشگران به آن آبشار شوی دوم می گویند. که مقدار آب این آبشار متغیر است. اگر به دنبال آب تنی هستید، در فاصله اندکی از آین آبشار حوضچه های وجود دارد که شما می توانید در انجا به جنب و جوش بپردازید و خستگی خود را با سپردن تن خود به آب رفع نمایید. در ضمن شما می توانید زمانی که حجم آب کم است در اطراف آب نشسته و استراحت کنید.

بزرگترین آبشار خاورمیانه کجاست؟

برای اینکه شما به بزرگترین آبشار خاورمیانه برسید، دو مسیر پیش روی شما قرار دارد. یکی اینکه با خودروی شخصی خود سفر کنید. برای این منطور باید ابتدا به دزفول رفته و از منطقه سردشت به شهرستان پیر چل رفته و به آبشار رسید. مسیر دسترسی به آبشار از طریق دزفول به این صورت است که شما ابتدا به منطقه شهیون می روید، و پس از آن در 50 کیلومتری آن منطقه ی پیر یا گوشه وجود دارد که مسیری ماشین رو است، با ادمه این مسیر به آبشار شوی می رسید و پس از رسیدن خودرو خود را در جای مناسب پارک کرده و 2 ساعتی پیاده روی می کنید تا به آبشار برسید. این مسیر بسیار ساده بی خطر و امن است، نکته که وجود دارد این است که در مسیر حرکت از سمت دزفول به سمت روستای پانمار حدود 35 کیلومتری جاده خاکی وجود دارد که باید طی شود و پس از ان حدود یک ساعتی پیاده روی لازم است تا به آبشار برسید. دوم اینکه از راه اهن استفاده کنید برای این منظور ابتدا شما می توانید از راه آهن در ایستگاه تله زنگ جاده دورود اندیمشک استفاده کنید، که فاصله ایستگاه ریلی از دورود تا تله زنگ 3 ساعت می باشد. سفر با قطار تجربه مخصوص به خود را دارد و در طول مسیر از ایستگاه های مختلفی همچون بیشه سپیدشت، چشم سنگر، تنگ هفت، و ... در استان خوزستان گذر می کنید، که هر کدام از آن ها زیبای مخصوص به خود را دارد که شما می توانید به تماشای آن بنشینید. که می توان به ارتفاعات اشترانکوه، طبیعت بکر و زبیا زاگرس، تونل های پی در پی و طولانی، طبیعت سرسبز و رودخانه های پرخروش و اشاره کرد.
بهترین زمان برای حرکت به سمت آبشار سپیده دم است، چرا که از گرما و اشعه خورشید خبری نیست و سفرتان راحتر خواهد بود. شما برای رسیدن به آبشار باید مسیر 4 الی 5 ساعته را در عرض رودخانه طی کنید تا به تنگه برسید که اوج هیجان است. البته این مسیر کمی تنگ و خطرناک و البته لذت بخش است. البته باید کمی احتیاط را چاشنی کار کنید و پس از یک و نیم ساعت پیاده روی به آبشار شوی برسید. اگر شما مایل به پیمودن عرض رودخانه نیستید می توانید از سمت صعود به کوه که مسیر طولانی ولی امن تری را انتخاب کنید و پس از پیمودن این مسیر به بزرگترین آبشار خاورمیانه برسید. توجه داشته باشید که بسیاری از اهالی روستا برای تردد خود و حیوانات از این مسیر استفاده می کنند.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: آبشار شوی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشمه و آبشار غربالبیز مهریز

دریافت 56 MB

چشمه غربالبیز یکی از بزرگترین تفرجگاه‌های و از مناظر کوهستانی جذاب شهرستان مهریز در استان یزد است که در دامنه کوهی به همین نام قرار گرفته است.

کد خبر 6063436

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبشار راین در کرمان
  • بهسازی و بازگشایی مسیر اصلی آبشار یاسوج تا دو روز آینده
  • لحظه سقوط یک شیر نر به داخل آبشار + فیلم
  • حضور پررنگ گردشگران نوروزی در بلندترین آبشار پلکانی ایران
  • آبشار شِوی نیاگارای ایران + فیلم
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • شکوه بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه در نیریز پس از بارش
  • چشمه و آبشار غربالبیز مهریز
  • (ویدئو) آبشار تارم در نیریز؛ بلندترین آبشار خاورمیانه زنده شد
  • با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر