Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در بین قوم لر و همچنین معرفی ظرفیت‌های موسیقی لرستان، جشنواره موسیقی قوم لر عصر دوشنبه، 22 مرداد در باغ گلستان قلعه باستانی فلک‌الافلاک خرم‎آباد آغاز به‌کار کرد.
این جشنواره موسیقی با حضور 50 گروه موسیقی و 400 هنرمند در عرصه خوانندگی و نوازندگی استان‌های لرنشین در دو بخش آیین سنتی و نمایشگاه صنایع دستی است و به مدت پنج روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش اجراهای صحنه‌ای این جشنواره با محوریت انجمن موسیقی و بخش آیینی و سنتی آن نیز توسط انجمن آیینی ـ سنتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان انجام می‌شود و مدیریت بخش نمایشگاهی نیز بر عهده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بود.

تفکر اندیشمندان اقتصادی در قالب هنر ماندگار خواهد شد
حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در افتتاحیه این جشنواره اظهارکرد: امروز اولین روز این جشنواره است و به مدت پنج شبانه روز ادامه دارد.
وی اضافه کرد: این جشنواره با برگزاری برنامه‌های متنوع در دو بخش موسیقی و صنایع دستی پیگیری می‌شود.
حنان با بیان این‌که دو بخش موسیقی اجرایی در صحنه و آیین‌های سنتی از قسمت‌های این جشنواره است، افزود: در این جشنواره یازده استان لرنشین از سراسر کشور حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ و هنر استان و تعامل فرهنگی بین سایر استان‌ها است، گفت: همچنین در راستای تحقق‌بخشی به شعار رئیس‌جمهور در رابطه با ایجاد شادی در جامعه و با حمایت مقام معظم رهبری این برنامه‌ها پیگیری می‌شوند و پشتوانه آن‌ها نظام، دولت و این تشکیلات است کمااینکه هر تفکر و هنری ماندگار و تاثیرگذار است اگر در قالب هنر باشد.
حنان با اشاره به این‌که انسان یعنی اندیشه و تفکر اندیشمندان اقتصادی اگر در قالب هنر باشد ماندگار خواهد شد، گفت: هنر یعنی خلاقیت و ابتکار و اندیشه سیاسی اگر در قالب هنر باشد ماندگار خواهد بود.
وی با بیان این‌که دینداران ما اگر در تقابل با هنر نباشند همیشگی و ماندگار خواهند بود، اظهارکرد: هنرموسیقی بسیار تاثیرگذار است و در همین راستا از هنرمندان برجسته رشته موسیقی دعوت به‌عمل آمده است.

حضور هنرمندان یازده استان کشور در جشنواره موسیقی قوم لر
امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: این جشنواره به یاد چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز پیوند فرخنده امام علی و حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره در راستای اشاعه فرهنگ غنی استان و قوم لر گامی در اعتلای این مرز و بوم برداریم.
قاسمی با بیان این‌که این جشنواره با دستور و پیگیری استاندار و معاونین ایشان صورت پذیرفته است، گفت: در این جشنواره یازده استان حضور دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: همچنین ۴۵ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی در این جشنواره به دید گذاشته شده است و از یک ماه پیش استارت کار زده شد.
وی با اشاره به ثبت کمانچه لری استان لرستان، گفت: این کار به همت میراث فرهنگی و استاد علی اکبر شکارچی همچنین استاد پیرنیاکان انجام گرفته است.
قاسمی با بیان این‌که هفته گذشته رونمایی از این ساز به عمل آمده است، گفت: این رویداد ارزشمند را به تمام لرستانی‌ها تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی جشنواره موسیقی قوم لر سالگرد انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی

گفتنی است سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جمله فرماندهان سپاه بود که از همان ابتدای تأسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند. دوران 10ساله فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج یکی از بهترین دوران‌های این نیرو محسوب می‌شود.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده‌کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی در سال 88 به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد.

پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا 1398 در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی خدماتی تأثیرگذار را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیستها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی در 30 دی ماه سال 98 با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر در فروردین سال 1400 پس از یک دوره بیماری بر اثر جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان