Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:46:44 GMT

آفت خشکیدگی به 90درصد نخیلات ریگان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۳۰۰۸

آفت خشکیدگی به 90درصد نخیلات ریگان خسارت زد

کرمان - ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ریگان گفت: آفت خشکیدگی خوشه های خرما بر اثر شدت گرما و تداوم توفانهای شن 90درصد محصول نخیلات این شهرستان را نابود کرده و معیشت مردم منطقه که تنها ممر درآمدشان خرما بوده نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفته است .

علیرضا غلامشاهزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس براوردهای کارشناسی انجام گرفته بیش از 200میلیارد تومان به باغدارارن این منطقه خسارت وارده شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه درآمد یکسال نخلداران این منطقه نابوده شده ، تصریح کرد : در حمایت نشدن کشاورزان و نخلداران منظقه شاهد مهاجرت ساکنان روستاها به حاشیه شهر و رشد شغل های کاذب و گاها آسیب زا خواهیم بود .
غلامشاهزاده اظهار داشت : با توجه به اینکه چندین سال است خشکیدگی خوشه های خرما باعث متضرر شدن نخلداران ریگانی شده است و در سال زراعی جاری بر این افت و حجم نابودی محصول افزوده شده است ، هنوز جهاد کشاورزی هیچ اقدام علمی جهت این عارضه خشکیدگی خوشه های خرما در شهرستان ریگان انجام نداده است .
وی بیان داشت: فقدان بیمه نخلداران، بی توجهی به خسارت خشکیدگی خوشه های خرما و نبود خرید تضمینی همین مقدار محصول حداقلی در این شهرستان موجب ناامیدی کشاورزان به آینده شغل خود شده است .
غلامشاهزاده گفت : با رایزنی های انجام گرفته و با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان مقرر گردید تیمی از کارشناسان وزارت کشور و جهاد کشاورزی و نیز ستاد بحران از نخلستانهای خسارت دیده ریگان بازدید داشته باشند.
سالانه در شهرستان ریگان 45هزار تن خرما از نخلستانهای این شهرستان برداشت وروانه بازارهای داخلی و خارجی می شود .
شهرستان 90هزار نفری ریگان در 285کیلومتری شرق کرمان قرار دارد و خرما به عنوان تنها محصول صادراتی این منطقه را تشکیل می دهد.
7442/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نخيلات خشكيدگي خرما ريگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد