Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:36:05 GMT

30 میلیارد ریال انگور از آذربایجان غربی صادر می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۳۰۴۶

30 میلیارد ریال انگور از آذربایجان غربی صادر می شود

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: انگور تولیدی استان به کشورهای عربی و روسیه صادر می شود و ارزش ریالی آن حدود 30 میلیارد ریال است.

اسمعیل کریم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال صادرات انگور به دلیل کاهش میزان محصول تولیدی در اثر خسارت ناشی از سرمای دیررس بهاره نسبت به سال قبل کمتر خواهد بود و صادرات 15 هزار تن از این محصول قابل پیش بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان دارای رتبه چهارم تولید انگور کشور است، افزود: امسال حدود 112 هزار تن انگور از سطح مزارع آذربایجان غربی برداشت می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح باغ های انگور استان 20 هزار و 100 هکتار بوده و شهرستان ارومیه با بیش از 11 هزار هکتار رتبه اول سطح زیرکشت آن را داراست.
وی با تاکید بر اینکه ارومیه با تولید حدود 73 هزار تن انگور بیشترین تولید را در استان به خود اختصاص داده است، بیان کرد: حدود 35 درصد از محصول تولیدی انگور به صورت تازه خوری و حدود 30 درصد نیز به صورت کشمش مصرف می شود.
به گزارش ایرنا سالانه حدود 200 هزار تن انگور از باغ های استان برداشت می شود؛ بیش از 30 رقم انگور در استان تولید می شود که سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قیزیل اوزوم از جمله آنهاست.
از برگ مو برای تهیه انواع غذاهای سنتی و از هسته انگور در روغن گیری استفاده می شود؛ انگور به صورت دوشاب (شیره)، کشمش، سبزه، آبمیوه، سرکه و غوره در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
7125/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي انگور آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی گاز در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به انجام عملیات توسعه شبکه گاز رسانی در خیابان لطفی واقع در روستای قره حسنلوی روضه چای، جریان گاز  مشترکان واقع در خیابان لطفی و کوچه‌های منشعب از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه به مدت ۸ ساعت قطع شده است.

مشترکان از دستکاری کنتور  ورگولاتور خود داری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.

پس از تمام عملیات جریان گاز تمامی مشترکان توسط گروه‌های امداد این شرکت برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • قطعی گاز در ارومیه
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • ۵۰ هزار و ۶۳۰ تولد در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته