Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:45:58 GMT

تداوم تظاهرات حق بازگشت؛ 176 فلسطيني شهيد شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۳۴۳۱

تداوم تظاهرات حق بازگشت؛ 176 فلسطيني شهيد شدند

خبرگزاري آريا - در تظاهرات حق بازگشت فلسطينيان که از 30 مارس آغاز شده است، تاکنون 176 شهروند فلسطيني شهيد و بيش از 18 هزار نفر زخمي شده‌اند.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از مرکز اطلاع‌رساني فلسطين؛ وزارت بهداشت فلسطين روز دوشنبه در گزارشي اعلام کرد: مجموع شهدايي که از آغاز تظاهرات‌ حق بازگشت تاکنون، در اثر حملات رژيم صهيونيستي به باريکه غزه، به بيمارستان انتقال داده شده‌اند، به 168 نفر رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر اين، نظاميان صهيونيست تاکنون مانع از تحويل پيکرهاي هشت شهيد فلسطيني شده‌اند.
براساس آمار وزارت بهداشت فلسطين، 27 نفر از شهدا، کودک و سه نفر زن بوده‌اند و در همين حال، 18 هزار فلسطيني هم در اين مدت زخمي شده‌اند که در ميان آن‌ها بيش از سه هزار کودک وجود دارد.
نظاميان صهيونيست عمداً قسمت بالايي بدن شهروندان فلسطيني را هدف قرار مي‌دهند؛ به طوري که در جريان اين تظاهرات بيش از دو هزار 800 نفر از قسمت‌هاي بالايي بدن و سر و گردن مورد هدف قرار گرفته‌اند؛ همچنين در اثر اين جراحت‌ها، 69 فلسطيني دچار قطع عضو شده‌اند.
وزارت بهداشت فلسطين اعلام کرد، در اثر اين حملات، سه امدادگر فلسطيني شهيد و 370 نفر ديگر زخمي شده‌اند و علاوه بر اين، به 70 دستگاه آمبولانس هم در اثر اصابت گلوله و بمب خسارت وارد شده است.
راهپيمايي‌ حق بازگشت از 30 مارس 2018 در راستاي تأکيد بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني و لغو محاصره باريکه غزه با حضور شهروندان فلسطيني در نوار مرزي اين منطقه تحت محاصره با سرزمين‌هاي اشغالي آغاز شد و همچنان ادامه دارد. 139/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حدود دو هزار نفر از مردم پاریس روز گذشته علیه نژادپرستی، اسلام‌هراسی، خشونت علیه کودکان و همچنین حمایت از مردم فلسطین تظاهراتی برگزار کردند.
 
معترضان در تظاهرات «علیه نژادپرستی، علیه اسلام‌هراسی» که به فراخوان سازمان‌های مختلف در پاریس برگزار شد، بنری با مضمون «زنده باد مقاومت مردم فلسطین» در دست داشتند.
 
این در حالی است که ممنوعیت تظاهرات در فرانسه در ماه‌های اخیر و در بحبوحه تنش‌های ناشی از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه بیشتر شده است.
 
مقامات نیز بسیاری از تظاهرات و تجمعات عمومی در حمایت از فلسطین را به دلیل خطر جنایات و خشونت‌های ناشی از نفرت یهودی‌ستیزانه ممنوع کرده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • فیلم/ تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت سوئد
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • تظاهرات حامیان فلسطین در آلمان
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند