Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر غلامرضا جهانی مدرس فیفا و کنفدراسیون آسیا درباره تاثیر فعالیت‌های شدید و منظم ورزشی بر ارتقای عملکرد بازیکنان فوتبال اظهار کرد:  یک بازیکن فوتبال در صحنه بازی بیش از ۱۱۰۰ فعالیت در طول ۹۰ دقیقه انجام می‌دهد که که تمام این فعالیت‌ها برای اینکه نتیجه بخش باشد باید حرکات با شدت بالا انجام شود.

متاسفانه بسیاری از مربیان فوتبال بر روی تمرینات استقامت هوازی تاکید می‌کنند، در حالی که تنها عامل گل شدن توپ و نتیجه بخش بودن عملکرد بازیکن، تمرینات پرشدت و غیرهوازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وقتی مربیان یک جزء تمرینات را نادیده می‌گیرند و تنها بر تمرینات هوازی تاکید بیشتری دارند، سبب می‌شود تا بازیکن نتواند حرکات سرعتی و کوتاه‌مدت را به خوبی انجام دهد.

وی گفت: تمرینات فوتبال تنها هوازی نیست، بلکه ترکیبی از حرکات هوازی و غیرهوازی است. یعنی هم حرکات طولانی‌مدت و با شدت متوسط رو به زیاد و هم حرکات کوتاه‌مدت، شدید و لحظه‌ای است. بازیکن برای بهبود عملکرد خود باید از یک برنامه تمرینی که از هر دو سیستم طراحی شده برخوردار باشد.

مدرس فیفا و کنفدراسیون آسیا تصریح کرد: یکی از عواملی که قبل از تمرین، حین تمرین و پس از تمرین در ارتقای عملکرد بازیکن تاثیر زیادی دارد، تغذیه است. بازیکن باید بداند از چه نوع تغذیه‌ای برخوردار باشد تا عملکردش در طول بازی بهبود پیدا کند.

تحقیقات نشان می‌دهد مواد غذایی که حاوی کربوهیدرات باشد بیشترین درصد تولید انرژی را در حرکات شدید کوتاه‌مدت و لحظه‌ای بازیکنان فوتبال دارد. بویژه در فصل پیش از شروع مسابقات که زمان آماده‌سازی بازیکن از نظر بدنسازی است، مصرف کربوهیدرات کمک زیادی بر بهبود عملکرد بازیکنان و تامین انرژی دارد.

جهانی افزود: البته بازیکن فوتبال باید بداند که قبل از شروع تمرین، حین تمرین و پس از شروع مسابقات از چه نوع کربوهیدراتی مصرف کند تا به بهبود عملکردش کمک کند. مصرف کربوهیدراتهای مرکبی یا چند قندی قبل از شروع تمرینات به حفظ قند خون و ذخایر قندی در عضلات کمک زیادی می‌کند. البته این نوع کربوهیدرات باید ۴ تا ۵ ساعت قبل از تمرین مصرف شود.

هنگام مسابقات و یا در جریان تمرینات بازیکن باید از کربوهیدراتهای تک قندی یا ساده استفاده کند. زیرا این نوع کربوهیدرات نسبت به کربوهیدرات‌های پیچیده به سرعت وارد جریان خون می‌شود و در حفظ میزان غلظت قند خون تاثیر زیادی دارد و منجر به آن می‌شود تا قند خون بازیکن در طول بازی دچار افت نشود.

وی اضافه کرد: زمانی که ورزشکار تمرینات پرفشار و سنگینی انجام می‌دهد دچار تعریق و از دست دادن آب بدن می‌شود، بهترین راهکار برای جبران آب از دست رفته بدن مصرف محلول قندی است. این نوع محلول میزان ۲ تا ۵ درصد میزان جذب آب از دست رفته بدن را تامین می‌کند. حتی شستن دهان با محلول قندی در صورتی که تمایل به خوردن آن ندارید، منجر به تامین انرژی و جبران آب از دست رفته بدن می‌شود.

این مدرس فیفا در پایان تاکید کرد: بعد از پایان مسابقات بسیاری از بازیکنان بدون توجه به مصرف مواد قندی زمین را ترک می‌کنند و اهمیتی به مساله تغذیه‌ای خود نمی دهند، در حالی که مهم ترین زمان برای ذخیره‌سازی و تامین انرژی از دست رفته بدن مصرف مواد قندی بعد از پایان تمرین است.

هر چقدر بازیکن زودتر شروع به دریافت مواد قندی و سرشار از کربوهیدرات کند، بازسازی و تامین انرژی در داخل سلول‌های عضلانی سریعتر انجام می‌شود. البته مصرف آب میوه طبیعی و همچنین شیر کاکائو بیشترین تاثیر را در ذخیره‌سازی و تامین انرژی از دست رفته بدن دارد. اگر بلافاصله پس از پایان مسابقات بازیکن فوتبال شیرکاکائو بخورد، اثرات مفید و سودمندی نسبت به یک محلول قندی ساده دارد.

شیر کاکائو به دلیل داشتن پروتئین و مواد قندی بعد از انجام تمرینات شدید و پرفشار سبب ترمیم آسیب‌های ریز سلولی می‌شود و در بازسازی چربی مصرف شده در طول ۹۰ دقیقه بازی فوتبال و تامین انرژی لازم برای بدن نقش چشمگیری دارد. بنابراین به تمام بازیکنان فوتبال توصیه می‌شود که بعد از پایان مسابقات خود حتما شیرکاکائو مصرف کنند تا بازگست بدن به حالت اولیه به سرعت انجام شود.

منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است

ایسنا/خراسان رضوی حمید طیبی گفت: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان می‌کشیم.

حمید طیبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: وحید شمسایی و شاگردانش در این مسابقات نشان دادند که سطح کیفی فوتسال ایران فراتر از آسیاست. قهرمانی در این مسابقات در سایه تجربه و جوانی بازیکنان حاضر در تیم و درایت مدیران و کادر فنی اتفاق افتاد که اگر این ‌مهم ادامه یابد، می‌تواند در جام جهانی هم به موفقیت ایران بیانجامد. مدیریت احسان اصولی، عضو هیات رئیسه و مسوول کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست کاروان اعزامی توانست نظم بسیار خوبی در این سفر ایجاد کند تا بازیکنان با فراغ بال به فکر بازی‌ها باشند.

وی افزود: به وحید شمسایی و دیگر اعضای کادر فنی، بازیکنان و به خصوص ابوالفضل کریمیان مدیر تیم و بهروز عظیمی و علی اکرمی به عنوان دو بازیکن ارزنده فوتسال خراسان این قهرمانی را تبریک می‌گویم. امید است با تداوم حضور و تلاش بی وقفه بتوانند در جام جهانی هم برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند.

طیبی در خصوص وضعیت مصدومیت ستاره فوتسال ایران تاکید کرد: متاسفانه حسین طیبی به دلیل مصدومیت جام ملت‌ها را از دست داد ولی با پیگیری تمرینات و روند درمان، به لطف خدا تا جام‌جهانی شرایط خود را پیدا خواهد کرد و در صورت صلاحدید کادر فنی در کنار دیگر بازیکنان در ازبسکتان حاضر خواهد بود.

اما آیا تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی موفق خواهد شد؟ وی پاسخ داد: موفقیت در جام جهانی نیازمند تدارکات قوی‌تری است و مطمئن هستم فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. جامعه فوتسال کشور هم در کنار تیم ملی و کادر فنی آن خواهد بود و می‌توانیم قدرت خود را به رخ فوتسال جهان بکشیم. نکته مثبت دیگر جام ملت‌های فوتسال آسیا، موفقیت تیم ملی فوتسال افغانستان با سرمربیگری مجید مرتضایی و کادر مشهدی این تیم بود که جای خوشحالی و تبریک دارد و امیدوارم این تیم نیز در جام جهانی موفق باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می‌داد/اوسمار خودش خواست بعد از فضای بازی با سپاهان برنامه بدهد+فیلم
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • صاعقه در تمرین تیم ملی والیبال! (عکس)
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (+عکس)
  • رسمی؛ لیست نهایی تیم ملی والیبال اعلام شد