Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@18:52:44 GMT

تکذیب واگذاری مجوز صید به شناورهای چینی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۴۲۱۶

صراط:

فریدون همتی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در هفته‌های اخیر پیرامون فعالیت شناورهای صیادی در آب‌های هرمزگان، اظهار کرد: متأسفانه برخی از رسانه‌ها و افراد به دلیل عدم آشنایی کامل با نحوه فعالیت این شناورها، با استفاده از شایعات این موضوع را دستاویزی برای تحریک افکار عمومی قرار داده‌اند.

‌به گزارش ایسنا  ‌وی در همین راستا یادآور شد: برخلاف آنچه در گوشه و کنار از مراجع و منابع غیررسمی به گوش می‌رسد‌، هیچ‌گونه مجوز صید به چینی‌ها در آب‌های عمان و خلیج‌فارس واگذار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان اضافه کرد: طبق بررسی‌های دقیق صورت گرفته و استعلام از سازمان شیلات ایران، مجوزهایی برای صید در اعماق 200 متری به تعدادی از افراد با تابعیت ایرانی واگذارشده که این افراد به دلیل عدم در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات لازم و پیشرفته برای صید در این عمق، اقدام به اجاره شناورهای پیشرفته از کشور چین کرده‌اند که این شناورها نیز به‌تبع آن نیروی انسانی لازم و آموزش‌دیده را به همراه خود آورده‌اند.

همتی تصریح کرد: طبق مجوز واگذارشده، شناورهای مذکور حق ندارند در فاصله زیر 12 مایلی از ساحل فعالیت صیادی داشته باشند، که در همین راستا با رایزنی‌ها و مذاکراتی که با نیروی دریابانی و نیروی دریایی سپاه صورت داده‌ایم مقررشده که به‌طورجدی در صورت تخطی از این فاصله با شناورهای متخلف برخورد شود.

استاندار هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: استانداری هرمزگان با همکاری سازمان‌های مربوطه آمادگی واگذاری تسهیلات ارزان‌قیمت به افراد متقاضی خرید شناورهای مجهز برای صید در آب‌های دور را دارد تا شاهد بهره‌مندی بیشتر ساحل‌نشینان از ثروتی که در عمق 200 متری اکنون غیرقابل‌دسترس است، باشیم.

وی ادامه داد: هم‌زمان با این طرح باید نسبت به آموزش و تربیت نیروی متخصص برای کاربر روی این شناورها نیز اقدام کنیم تا دیگر شاهد استخدام کارگران و ملوانان خارجی برای کاربر روی شناورهای مدنظر نباشیم.

همتی تأکید کرد: استانداری هرمزگان با هماهنگی لازم به‌طورجدی پیگیر صیانت و حمایت از تأمین معاش صیادان و مرزنشینان است که در همین راستا هر جا این حوزه با تعدی و نا‌عدالتی روبرو شود به موضوع ورود می‌کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خلیج فارس شناور چینی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، همزمان با سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، دادستان کل کشور به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضائی در شهرستان میناب حضور پیدا کرد.

دادستان کل کشور در شهرستان میناب ابتدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدا به گلزار شهدای میناب رفت و سپس از شعب دادگستری میناب بازدید و نیز از اداره ثبت اسناد، پارکینگ خودروهای توقیفی آنامیس، اداره زندان، مرکز مانیتورینگ شهرداری بازدید کرد و با پرسنل دادگستری میناب به گفت‌وگو نشست.

دادستان کل کشور در حاشیه این بازدیدها گفت: مواردی که در این بازدیدها مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته، بحث تعیین تکلیف خودروهای توقیفی است.

وی گفت: هیأتی در دادستانی کل کشور به منظور پیگیری و تعیین تکلیف سریع‌تر خودرو و کالاهای توقیفی و کالاهای اموال تملیکی تشکیل شده است.

همچنین دادستان کل کشور از کشفیات و دستاوردهای نیروی انتظامی هرمزگان بازدید و از اقدامات نیروی انتظامی این استان در مبارزه با کالای قاچاق قدردانی کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به سامانه پایش تصویری در نیروی انتظامی، استفاده از این سامانه را برای مشاهده محل دقیق وقوع جرم و کاهش تصادفات مؤثر دانست.

کد خبر 6095247

دیگر خبرها

  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر