Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام را باید تازه شناخت، گفت: هنوز سایه شخصیتی امام(ره) اجازه درک و فهم ایشان را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز عصر دیروز در رونمایی از کتاب الف.لام. خمینی که به همت خانه کتاب برگزار شد ضمن تشکر از موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی گفت: بعد از 40 سال فرصت خوبی است از امام صحبت کردن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام به حق کلمه الله و کلمه طیبه بودند. شخصیت نظری امام فوق العاده است.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امام (ره) فیلسوفی تمام عیار بودند، عنوان کرد: ایشان قامت فیلسوفانه بلند داشتند و صاحب نظر بودند، امام شخصیتی صاحب مسلک در حوزه عرفان بودند،‌ در شرایط خاص و ویژه زمان خود امام (ره) در قله فلسفه و عرفان قرار گرفتند. امام (ره) با مشرب اصولی امین و پهلوانانه در عرصه صاحب نامان اصول در موضوعات مختلف شخصیتی برجسته دارند. امام (ره) نظریه پرداز و موسس بودند.

 

وی با اشاره به اینکه امام (ره) مستجمع یک حوزه نظری است، بیان کرد: روی دیگر سکه امام به اوج طعنه می زند. امام(ره) در اعلی علییین در حوزه عملی بودند. امام (ره) به آنچه ایمان داشتند عامل بودند و با خود، خدا،‌ دانش خود و مردم صادق بودند. هنوز امام در حجاب هستند، هنوز سایه شخصیتی امام اجازه درک و فهم امام را نمی دهد، امام را باید تازه شناخت. در مسیر امام شناسی که در شیعه تعریف می کنیم باید امام خمینی را بشناسیم.

 

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: هدایت الله بهبودی با قلم روان گام برداشتند و شخصیت نظری و عملی امام (ره) را با اسناد متقن و بیان پرکشش و روان برای نسل امروز توصیف کردند. با وجود تمام مشغله هایم این کتاب را خواندم و نمی توانستم آن را زمین بگذارم. این کتاب شروع کار ما برای امام شناسی است. امام (ره) یک مبدا تاریخ بزرگ هستند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به کتاب 20 تعبیر بزرگ در 2050 خاطرنشان کرد: این کتاب سال گذشته در ایران ترجمه شد. در این کتاب آمده است در سال 1900، 24 درصد مردم بی دین بودند، در 1960 دوازده درصد جمعیت بی دین، 13 درصد کافر و 16 درصد مسلمان بودند. در این کتاب گفته شده که در سال 2050 جمعیت بی دین ها شش درصد و کافرها هفت درصد و مسلمانان 30 درصد می شوند. عین این محاسبات و پیشگویی ها در حوزه اقتصادی در این کتاب وجود دارد. در شرایط فعلی اقتصاد دنیا در حال تحول و دگرگونی عظیم است. یک انسان تمدن ساز نیاز است که عامل تحولات باشد و بر موج تحولات نیز سوار شود. اگر انقلاب خمینی را خوب بشناسیم و به نسل امروز معرفی کنیم آینده تحولات جهان در گروی فرازمینی و فراتاریخی فهم امام (ره) است.

 

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران ازدواج حسن روحانی اقتصاد مقاومتی مجلس امام جواد ع زلزله حجت الاسلام پورمحمدی موسسه خانه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران

همزمان با برگزاری پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، از دستگاه میکروب‌شناسی رونمایی شد.

به گزارش مشرق از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به فعالیت نمایشگاه جانبی آن گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند، که شرکت‌های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.

وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده‌ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی‌ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه براساس طیف سنجی کار می‌کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می‌کند.

حمزه لو همچنین در ادامه درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته‌های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.

وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه‌ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش‌های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص‌ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.

حمزه‌لو گفت: باید در تمام حوزه‌ها مانند تربیت نیروی انسانی، تامین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • ما جز با رعیتِ خود دیگر با کسی جنگ نداریم!
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»