Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، استاندار قم در نشست با دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد استان قم طی سخنانی مردم را محور حرکت رو به جلوی کشور دانست و گفت: برای قوام کشور و جامعه باید همه امور را به خود مردم واگذار کنیم.

وی تغییر نگرش مسئولان نسبت به سمن ها را در راستای افزایش بهره وری و نقش آفرینی تشکل های مردم نهاد ضروری دانست و افزود: این مسئله در دولت تدبیر و امید به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و ثمره ی آن افزایش کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی در ادامه شناخت تشکل ها از شرایط روز جامعه را لازمه ی تاثیرگذاری هرچه بیشتر در مسئولین و مردم دانست و اظهار داشت: فهم و درک واقعیت ها، شرایط و وضعیت جامعه و مخاطبان از پیش نیازهای فعالیت موثر سمن هاست.

 

وی نبود فرهنگ صحیح مشارکت را از نقاط ضعف کشور عنوان کرد و گفت: ساختار کشور در ابعاد مختلف به گونه ای است که همه امور به دولت و حاکمیت متصل است و این وضعیت باید تغییر پیدا کند تا شاهد افزایش مشارکت های مردمی در زمینه های گوناگون باشیم.

استاندار قم همچنین بر ضرورت حمایت نهادهای دولتی متولی از تشکل های مردم نهاد در راستای دستیابی به برنامه ها و اهداف عام المنفعه ایشان تأکید کرد و گفت: تشکل های مردم نهاد نقش ارزشمندی در راستای تقویت مشارکت های مردمی برعهده دارند و همه دستگاه های اجرایی باید از سمن ها حمایت کنند.

سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز با اشاره به اهتمام مجموعه ی سیاسی استان قم در راستای پیگیری جدی مطالبات و دغدغه های تشکل های مردم نهاد اظهار داشت: حمایت از سمن ها جزء سیاست های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است و در استان قم نیز با جدیت پیگیری می شود.

هاشمی حضور و مشارکت مردم را در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: مشکلات و موانع راه  سمن ها در جلسات مشترکی با مدیران اجرایی مربوطه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را در تأمین امنیت و آرامش در جامعه مؤثر دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال توطئه و تفرقه در جامعه هستند، سمن ها می توانند با جلب مشارکت و اعتماد مردم در جامعه وحدت آفرین باشند.

 

عطاءالدین قاسمی با بیان اینکه امروز تشکل های مردم نهاد در حوزه های گوناگون باید برای ارتقاء شاخص های فرهنگی و اجتماعی در کشورمان تلاش کنند، گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند به عنوان حلقه های واسط میان دولت و مردم، مشکلات و درخواست های شهروندان را از دستگاه های اجرایی مطالبه کنند و بدون شک دولت نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان قم و جمعی از کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد، برخی از دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد دیدگاه ها، مطالبات و موانع پیش روی این مجموعه های مردمی را بیان کردند.

در استان قم بیش از 100 تشکل مردم نهاد در حوزه های گوناگون محیط زیستی، آسیب های اجتماعی، امور جوانان، زنان و کودکان، امور فرهنگی، خیریه ها و بهداشت و درمان به ثبت رسیده است که نیمی از این تشکل ها فعال بوده و در سال های گذشته اقدامات مؤثری برای آموزش و توانمندسازی این تشکل ها به انجام رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه قم کودکان مدیرکل ورزش و جوانان همه دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است

استاندار سمنان گفت: بحث تنظیم بازار و جلوگیری از تورم و گران‌فروشی در تحقق ابر پروژه دولت مردمی سیزدهم در راستای امیدآفرینی در بین آحاد اقشار جامعه و افزایش رضایتمندی عمومی، تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان، اظهار کرد: نظارت ها بر بازار به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و یا گرانفروشی و افزایش رضایتمندی در بین آحاد اقشار جامعه، بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: گران‌فروشی در استان سمنان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است تا در این راستا به عنوان یک مطالبه مردمی دقت شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های فصلی در سطح استان امری مطلوب است، اما ضرورت دارد تا در اجرای نمایشگاه ها از ظرفیت بازاریان، اصناف و کسبه هر شهرستان استفاده شود.

هاشمی با اشاره به نظارت بر نحوه فعالیت خبازی‌ها در سطح استان در راستای افزایش کیفیت نان، تصریح کرد: بر اساس مصوبه سازمان پدافند غیرعامل کشور، ۳۰ درصد نانوایی های سطح استان به منظور مدیریت امور در مواقع بحران و اضطرار نسبت به دوگانه سوز نمودن واحدهای خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: بحث تنظیم بازار و جلوگیری از تورم و گران‌فروشی در تحقق ابر پروژه دولت مردمی سیزدهم در راستای امیدآفرینی در بین آحاد اقشار جامعه و افزایش رضایتمندی عمومی، تاثیر بسزایی دارد.

استاندار سمنان گفت: تامین کالا و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در بازار یکی از وظایف اصلی ستاد تنظیم بازار است و به هیچ عنوان نباید در خصوص کالایی در استان با کمبود مواجه شویم.

کد خبر 751524

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مردم با همت مدیران امکان پذیر است
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است