Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، دکتر "حسن لاسجردی" کارشناس مسائل بین‌‌الملل در گفتگو با خبرنگار تقریب در مورد اینکه چگونه می توان مسأله فلسطین را همچنان به عنوان مسأله اول جهان اسلام مطرح کرد، گفت: موضوع فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام موضوعی است که وجود دارد و نیازی به طرح ندارد،  بلکه بیشتر نیاز به زنده کردن دارد تا اثبات، هنر کشورهای اسلامی و طرفداران حقوق بشر و آزادگان جهان این است که این موضوع را زنده نگه دارند و نگذارند از هیجان و داغی آن بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:هر چقدر جامعه جهانی نسبت به تحولات واقعی فلسطین شناخت و دقت بیشتری داشته باشد، به همان اندازه این مسأله بیشتر مطرح می شود؛ زنده نگه داشتن مسأله فلسطین الان ارتباط مستقیمی به انتقال اطلاعات درست و واقعی تحولات آن دارد، همه اتفاقاتی که در آن مردم فلسطین به عنوان طرف اصلی تحولات نقش آفرینی می کنند، به طور حتم می تواند، نقش مؤثری در زنده نگه داشتن این مسأله داشته باشد.

دکتر لاسجردی افزود:در طول مبارزات بیش از صد سال ملت فلسطین، روزهای شکایت، مبارزه مسلحانه، کشمکش با نیروهای اسرائیلی، انتفاضه اول و دوم و ماجراهای مختلف دیگر وجود داشته است و مردم فلسطین مراحل مختلفی را برای زنده نگه داشتن خود مطرح و پیگیری و تجربه کرده اند.

وی در ادامه گفتگو با خبرگزاری تقریب، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه اقداماتی که از داخل سرزمینهای اشغالی از طرف مردم این کشور به عنوان یک اقدام همگانی پشتیبانی، حمایت و اجرا می شود، از جمله راهپیمایی های بازگشت که هر جمعه در حال انجام است و اقدامات دیگری که به مناسبتهای مختلف از طرف مردم این کشور صورت می گیرد، همه و همه می تواند در زنده نگه داشتن موضوع فلسطین مؤثر باشد.

لاسجردی به نقش مهم رسانه در این رابطه اشاره کرد و گفت: شبکه های اجتماعی می تواند نقش مؤثری در زنده داشتن فلسطین از طریق نشر اطلاعات درست به مخاطبان مختلف و در جریان قرار دادن مردم از حقایق، داشته باشد.

وی تأکید کرد:هر چقدر بتوانیم واقعیت موضوع فلسطین را به مخاطبان مختلف که 50 یا 60 سال است، پرونده  این کشور و کشمکش آن با اسرائیل را به عنوان یکی از پرونده های طولانی بین بشریت دنبال می کنند، انتقال دهیم به همان اندازه، در این زمینه نقش آفرینی کرده ایم.

دکتر لاسجری در خصوص تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور رهبران حماس هم گفت:  اسرائیلی ها هر چند یک بار که دچار بحران نظامی، هویتی یا هر بحرانی دیگری می شوند،  تلاش می کنند از طریق یک بحران دیگر، بحران قبلی را کنترل و مدیریت کنند؛ در حال حاضر راهپمایی های مردمی که شکل گرفته است، اسرائیلی ها را ترسانده است، آنها فکر می کنند از طریق این راهپیمایی ها، موضوع فلسطین دوباره در دسترس مردم جهان قرا خواهد گرفت.

وی در پایان گفتگوی خود با خبرگزاری تقریب اظهار داشت: موازنه نظامی که اخیرا انجام شده و موشک بارانی که نیروهای مقاومت هفته گذشته علیه اسرائیل داشتند، خیلی اسرائیلی ها را ترسانده است، اگر کابینه رژیم صهیونیستی یا شورای امنیت آن تصمیم به ترور رهبران سیاسی حماس گرفته است، برای این است که بتوانند بحران قبلی را مدیریت کنند.
 
گفتگو و تنظیم: زهرا غلامی

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمی ها در حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» راهپیمایی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله هوایی این رژیم منحوس به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، مردم استان قم در حمایت از این اقدام و عملیات غرورآفرین «وعده صادق» راهپیمایی می کنند.

این راهپیمایی روز جمعه ۳۰ فروردین ماه پس از اقامه نماز جمعه در مصلای قدس شهر مقدس قم به سمت چهار راه شهدا برگزار می شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در اطلاعیه ای از عموم مردم مومن و انقلابی استان قم جهت شرکت پرشور در این راهپیمایی سراسری و حمایت از اقدام غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت از مقاومت افتخارآمیز مردم قهرمان غزه دعوت کرده است.

گفتنی است نخستین تجمع مردمی در حمایت از حمله نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی بامداد ۲۱ فروردین همزمان با اجرای این عملیات در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

تجمع حوزویان و راه اندازی کاروان خودرویی در روز یکشنبه این هفته نیز از دیگر برنامه های شاخص مردمی در راستای حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» و تنبیه رژیم صهیونیستی در استان قم بوده است.

کد خبر 6081045

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • قمی ها در حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» راهپیمایی می کنند
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • پایان دوران بی پاسخ ماندن جنایات صهیونیست‌ها
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست
  • نسخه عجیب پناهیان برای حل مساله حجاب؛ با ساخت دو سریال همه‌ چیز درست می‌شود!
  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه