Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@13:29:54 GMT

تولید ماهانه نفت ایران به 3.737 میلیون بشکه رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۵۴۹۱

تولید ماهانه نفت ایران به 3.737 میلیون بشکه رسید

پول‌نیوز - گزارش اوپک بر مبنای اطلاعات منابع ثانویه نشان داد تولید نفت ایران در ژوییه به ۳.۷۳۷ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با تولید ۳.۷۹۳ میلیون بشکه در روز در ژوئن، ۵۶.۳ هزار بشکه در روز کاهش داشت. میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه دوم سال میلادی جاری ۳.۸۱۳ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه سه ماهه اول تغییری نداشت و ثابت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمار تولید اوپک بر مبنای اطلاعاتی که از سوی ایران ارائه شده است، نشان داد تولید کشور در ماه میلادی گذشته ۳.۸۰۶ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۰۲ میلیون بشکه در روز ۴۰۰۰ بشکه در روز افزایش داشت.

بر پایه آمار منابع ثانویه، تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۵ کشور عضو است، در ژوییه به ۳۲.۳۲ میلیون بشکه در روز رسید که ۴۱ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در کویت، نیجریه، امارات متحده عربی و عراق افزایش یافت، در حالی که تولید در لیبی، ایران، عربستان سعودی و ونزوئلا کاهش داشت.

همچنین براساس گزارش اوپک، قیمت گرید نفتی "ایران‌ هوی" (نفت سنگین ایران) در ژوییه ۷۱.۴۴ دلار در هر بشکه بود که در مقایسه با ۷۱.۶۹ دلار در ژوئن ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش داشت. میانگین قیمت "ایران هوی" از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۶۷.۵۶ دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۴۹.۳۶ دلار در مدت مشابه سال گذشته همچنان بالاتر است.

ارزش سبد نفتی اوپک در ماه گذشته اندکی رشد داشت و برای سومین ماه متوالی بالای ۷۰ دلار در هر بشکه ماند. ارزش سبد نفتی اوپک در ژوییه ۷۳.۲۷ دلار در هر بشکه بود که نسبت به ماه پیش از آن ۰.۱ درصد افزایش داشت. میانگین ارزش این سبد از ابتدای امسال تاکنون ۶۹.۱۴ دلار در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۴۹.۷۵ دلار در مدت مشابه سال گذشته بالاتر نشان می‌دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تولید نفت پول نیوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزارتومان و هر شانه ۶۰ هزارتومان است که متاسفانه کماکان کمتر از نرخ تمام شده و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به تغییر مولفه های تولید و زیان مرغداران، انتظار می رود که هرچه سریع تر قیمت مصوب اصلاح شود تا حذف گله ها شدت نگیرد.

کاشانی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه حداکثر ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ مازاد تا خرداد ماه باید از مرغداران خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱