Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:44:34 GMT

100 تن شيرين باديان در داورزن برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۵۶۶۹

100 تن شيرين باديان در داورزن برداشت شد

خبرگزاري آريا - سبزوار- ايرنا- مسئول باغباني جهاد کشاورزي داورزن گفت: سال زراعي جاري از سطح 104 هکتار کشت گياه دارويي شيرين باديان يا رازيانه در اين شهرستان 100 تن محصول برداشت شد.

محمدرضا داورزني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهرستان داروزن به لحاظ سطح زير کشت و برداشت گياه دارويي شيرين باديان(رازيانه) رتبه نخست را در خراسان رضوي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين گياه دارويي در بهبود تنفس، کاهش درد و کاهش تشنگي موثر است.
وي ديگر گياهان دارويي توليد داورزن را شويد، خاکشير و فلفل اعلام و بيان کرد: با توجه به اقليم آب و هوايي و بحران آب بهترين گزينه براي رونق کشاورزي شهرستان داروزن کشت و ترويج گياهان دارويي است.
مسئول باغباني جهاد کشاورزي داورزن گفت: هم اکنون دو هزار و 252 هکتار از زمينهاي کشاورزي اين شهرستان به کشت هزار و 300 نوع گياه دارويي اختصاص دارد.
چهار هزار بهره بردار در بخشهاي کشاورزي، باغداري و دامپروري داورزن فعال هستند و سطح کل عرصه هاي کشاورزي اين شهرستان 20 هزار هکتار شامل 17 هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.
داورزن در فاصله 310 کيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، کاک غفور در روستای قزلقوپی مهاباد با تجربه15 ساله درکار کشاورزی، مزرعه ی یک هکتاری اش را به 3 هکتار افزایش داده و در آن کلزا کاشته است.

 بذرهای اصلاح شده، کودپاشی و سمپاشی به موقع و کنترل آفات بویژه شته مومی کلزا، عملکرد این محصول کم آب بر را در واحد سطح هم افزایش داده است.

خانم فروزان، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: در مزرعه کلزا در قزلقوپی با توجه به پایش صحیح و سمپاشی به موقع برای کنترل آفات، اکنون در حاشیه مزرعه هیچ موردی از علائم آلودگی به این آفت وجود ندارد که تاثیر آن را در عملکرد میبینیم.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم گفت: سطح زیر کشت کلزا در مهاباد امسال در مقایسه با پارسال، بیش از 100 هکتار افزایش یافته است.

صلاح الدین حقگوی افزود: امسال در شهرستان مهاباد حدود 150 هکتار سطح زیر کشت کلزا بوده که در مقایسه با پارسال، 5 برابر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال از مزارع کلزای شهرستان مهاباد، 362 تن کلزا برداشت شود.

 حقگوی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 11 هزار تن کلزا در آذربایجان غربی برداشت شود.

مودت، کارشناس مسوول نباتات صنعتی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم گفت: از 5 هزار هکتار برنامه ابلاغی استان چهار هزار و 350 هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که دو هزار و 300 هکتار بود، افزایش صددرصدی در سطح کشت داریم. 

برداشت کلزا از اواخر خرداد آغاز می شود و تا دهم تیر ادامه دارد.

به گفته کارشناسان، کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم خرج است و در تناوب زراعی ، سبب افزایش تولید 20 تا 25 درصدی گندم هم خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد