Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:43:41 GMT

سومین مرحله دوره تخصصی مدیریت مسجد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۵۷۴۶

سومین مرحله دوره تخصصی مدیریت مسجد آغاز شد

مراسم افتتاحیه همایش تخصصی مدیریت مسجد، با حضور ائمه جماعات نواحی شهیدان دستغیب و صدوقی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم افتتاحیه سومین مرحله از دوره مدیریت تخصصی مسجد با حضور ائمه جماعات نواحی شهیدان دستغیب و صدوقی مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح روز ۲۲ مردادماه در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دانشگاه امام صادق (ع) شهر دماوند، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این گزارش، سومین دوره همایش مدیریت تخصصی مسجد، به نواحی شهید صدوقی و شهید دستغیب مرکز رسیدگی به امور مساجد اختصاص دارد که با سخنرانی حجت‌الاسلام صداقت؛ معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد کار خود را آغاز کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در این مراسم، گفت: بنا به درخواست ائمه جماعات و پیرو بر فرمایش مقام معظم رهبری، این نیاز احساس شد که مبانی مدیریت مسجد به صورت تخصصی به ائمه جماعات ارائه شوند.

 

صداقت در ادامه با یادآوری همایش ائمه جماعات در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶، گفت: یکی از تاکیدات ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد، داشتن برنامه مدون و زماندار توسط ائمه جماعات، برای مساجد است.

 

همچنین حجت‌الاسلام نوری؛ معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد هم به تشریح اصول و روش‌های برنامه‌ریزی مسجد در قالب یک کلاس ۹۰ دقیقه‌ای برای ائمه جماعات نواحی شهید دستغیب و شهید صدوقی پرداخت.

 

یادآور می‌شود؛ این همایش در یک بازه زمانی یک ماهه از ۱۷ مرداد آغاز و در ده دوره ۲ روزه برگزار می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان دریای خزر ازدواج عربستان یمن مقام معظم رهبری دولت زلزله اقتصاد مقاومتی مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود

استاندار مازندران گفت: بیش از ۲۰ میلیون گردشگر هر سال وارد مازندران می‌شوند، بنابراین توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در نشست با دبیران ستاد اقامه نماز مازندران بر لزوم اقامه نماز جماعت اول وقت در دستگاه‌های اجرایی مازندران تاکید کرد و گفت: افرادی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند و بخش عمده آسیب‌های اجتماعی ناشی از سبک شماری نماز است.

وی به ورود بیش از 20 میلیون گردشگر به مازندران اشاره کرد و یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و تقویت در این زمینه ضروری است. 

استاندار مازندران تصریح کرد: نشست شورای اقامه نماز جزو برنامه‌های اولویت‌دار استان است و لازم است این نشست‌ها در شهرستان‌ها به صورت منظم برگزار شود.

همه دستگاه‌ها پای کار بیایند

دبیر شورای اقامه نماز مازندران هم با بیان اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز در دوره‌های گذشته از سوی مسئولان اجرایی شود، تاکید کرد: نیاز داریم تا همه دستگاه و نهاد‌ها در اجرای مصوبات شورای اقامه نماز پای کار باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: اماکن و مساجد بین‌راهی باید برای اقامه نماز برای جانبازان و معلولان مناسب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هر ساله با جمعیت شناور روبه‌رو هستیم، افزود: مازندران قطب گردشگری بوده، اما متاسفانه بیشتر مساجد بین‌راهی در هنگام نماز صبح بسته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها