Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@22:36:07 GMT

صنعت بوم‌گردی برای مردم شناخته‌ شده نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۵۹۸۴

صنعت بوم‌گردی برای مردم شناخته‌ شده نیست

مدیر یک اقامتگاه بوم‌گردی گفت: در حال حاضر به دلیل این‌ که صنعت بوم‌گردی، صنعت جدیدی است که برای مردم هنوز شناخته‌ شده نیست؛ ولی به جهت این‌که هدفش زنده کردن آداب و رسوم مردم روستا و نمایاندن فرهنگ آن‌هاست، مردم خیلی کنجکاوند که بدانند این فرهنگ در قدیم به چه شکل بوده است.

آزاده زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت مراجعه مردم به اقامتگاه‌های بوم‌گردی اظهار کرد: مردم بیشتر جهت بازدید مراجعه می‌کنند و چون مجموعه ما تقریبا حدود یک سال است که راه افتاده، در حال حاضر استقبال ۲ الی ۳ ماهی است که خیلی بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه‌های اول چون مکانی که ما راه‌اندازی کرده بودیم، زیاد شناخته‌ شده نبود، استقبال خیلی کم بود اما اکنون در سه ماه اخیر استقبال خیلی خوب بوده است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در این حوزه ادامه داد: مرحله اول کسانی که بخواهند در این صنعت وارد شوند، باید عشق و علاقه‌ای که به زندگی‌های قدیمی و حالت‌های زندگی قدیمی هست را داشته باشند تا بتوانند دوام آورند. اگر فقط به صرف مادی به این جریان نگاه کنند، موفق نمی‌شوند چون در این کار خود شخص خیلی مهم است که چطور به کارش نگاه کند؛ همچنین علاقه‌ و خلاقیت‌، شیوه جذب افراد و تبلیغات بسیار حائز اهمیت است.

این مدیر اقامتگاه بوم‌گردی تصریح کرد: ما نیز در ماه‌های اول درآمد آنچنانی‌ نداشتیم و کم‌کم پیشرفت کردیم؛ چون در این حرفه باید از خودمان مایه بگذاریم و فقط به وام گرفتن تکیه نکنیم؛ در غیر این صورت فایده‌ای ندارد و پیشرفت هم معنایی نخواهد داشت.

زارعی خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد به سمت صنعت گردشگری و بوم‌گردی بیاید، باید حتما عشق و علاقه به این کار را داشته باشد و در مرحله دوم انگیزه و ایده‌های جدید داشته باشد که بتواند نسبت به سایر همکاران کارهای جدیدتری که البته به گذشته هم نگاه داشته باشند را ارائه دهد.

وی افزود: ما در اقامتگاهمان بحث اقامتی و پذیرایی از مسافران را داریم. جایی که اقامتگاه ما قرار گرفته، منطقه‌ای ییلاقی و کوهستانی است و در تابستان و عید بسیار هوای خوبی دارد. در داخل اتاق‌هایمان تمام وسایل اقامتی سرویس خواب وجود دارد و آشپزخانه‌ای که توسط آشپز محلی‌ غذاهای سنتی و محلی در آن پخت می‌شود. همچنین سایر غذاهایی که فرد می‌خواهد با توجه به منویی که انتخاب می‌کند برایش تهیه می‌شود.

این مدیر اقامتگاه بوم‌گردی اضافه کرد: در حال حاضر برنامه‌هایی که برای مسافران در کنار بحث اقامت داریم، برنامه‌های تفریحی، تورهای طبیعت‌گردی، کوهنوردی و موسیقی محلی است که اجرا می‌کنیم و بحث شرکت در جشنواره‌های مختلف، جشنواره‌های فرهنگی، شرکت در نمایشگاه‌ها و سایر برنامه‌هایی که انجام دادیم و همچنان در حال انجام آن هستیم را داریم. ما برای تبلیغات هم سایتی با عنوان نام اقامتگاه خودمان داریم و همچنین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام که تبلیغات را به صورت مجازی انجام ‌دهیم. به صورت غیرمجازی هم در محاف مختلف، داخل شهر با بیلبوردها، بنر و تابلوهای تبلیغاتی، اقامتگاه خودمان را به مردم می‌شناسانیم.

زارعی پیرامون حمایت میراث‌فرهنگی در این حوزه عنوان کرد: میراث‌ فرهنگی حمایت می‌کند ولی در بحث جذب وام و ‌معرفی‌ که میراث‌ فرهنگی به شخص مدیر برای وام انجام می‌دهد، متاسفانه بانک‌ها همکاری‌های لازم را ندارند و سخت‌گیری‌هایی از جمله دریافت وثیقه‌های سنگین انجام می‌شود که خیلی‌ از همکاران نتوانستند این وثیقه‌ها را فراهم کنند؛ ضمن این‌که بنده هم به دلیل این‌که کارمند هستم، وام به من تعلق نمی‌گرفت.

وی با بیان این‌که این حرفه جز با سرمایه شخصی انجام نمی‌شود، گفت: به نظرم اگر کسی شغلی نداشته باشد، شاید سرمایه شخصی هم نداشته باشد اما من به واسطه شغلم توانستم سرمایه شخصی فراهم کنم و سرمایه را در این کار بیاورم. میراث‌ فرهنگی هم در حوزه راهنمایی افراد به جهت شرایطی که باید داشته باشند، فقط به عنوان یک مشاور عمل می‌کند؛ در حالی که انتظار بیشتری از میراث‌ فرهنگی می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران

داده‌پردازی اسکان مسافران در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ثبت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفرشب اقامت مسافران خبر می‌دهد، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معادل ۵.۱۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۲ داشته است، که در مجموع استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و البرز بیشترین اقامت‌ها را در این مدت به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین رشد اقامت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان‌های کرمان، البرز، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، خراسان رضوی و زنجان، ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، از ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزارنفر شب اقامت در تعطیلات نوروز و عید فطر، سهم اقامتگاه‌های رسمی، که شامل هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، بومگردی و اقامتگاه‌های سنتی، خانه مسافر‌های دارای مجوز و مجتمع‌های اقامتی می‌شود، حدود ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفرشب بوده است، که بنابر اعلام معاونت گردشگری ۲.۵۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد همچنان سهم اسکان در اقامتگاه‌های بدون مجوز غیررسمی قابل توجه است، درحالی که سهم اقامتگاه‌های رسمی کم‌تر از یک چهارم مجموع آماری است که برای اقامت‌های نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده است. اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز معمولا شامل خانه‌های شخصی اجاره‌ای و چادر‌های مسافرتی می‌شود.

براساس داده‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل استان‌هایی بودند که به ترتیب بیشترین سهم از اقامت‌های رسمی در تعطیلات نوروزی و تعطیلات عید فطر را داشتند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد سهم مراکز آموزش و پرورش که شامل مدارس نیز می‌شود، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین، ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۸ نفر شب بوده است، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است و از مدارس و مراکز آموزشی در استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، تهران، مازندران، لرستان و گیلان بیشتر استقبال شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین آمار داده است در نوروز و عید فطر حدود ۴۸۰ هزار نفر شب اقامت در بقاع و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کنار امامزاده‌ها و بقاع و در چادر مسافرتی اسکان داشتند که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و بیشترین اقامت‌ها به این شکل در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، لرستان، آذربایجان شرقی و سمنان ثبت شده است. بنابر اعلام اوقاف برای تعطیلات گذشته طرحی به نام «آرامش بهاری» در ۲ هزار و ۴۱۶ امام‌زاده اجرا شد و اسکان‌ها در ۴۲۵ امامزاده به این ترتیب ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • ببینید | در اولین نظرسنجی «نون خ ۵» پربیننده‌ترین مجموعه نوروزی شناخته شد
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • کمالوند: امیدوارم برابر پرسپولیس کار بزرگی انجام دهیم
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ترمیم اقامتگاه کشاورزان و جوی‌های آبِ روستای ماربین
  • این سلبریتی‌ها وقتی کچل شدند خوشتیپ‌تر و موفق‌تر شدند!
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه