Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@05:19:01 GMT

حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)؛ موفق‌ترین زوج عالم هستی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۶۰۶۹

حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)؛ موفق‌ترین زوج عالم هستی

حجت الاسلام والمسلمین حمید ارشاد معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی راز خوشبختی دو زوج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را خدامحوری، خداباوری، خدادوستی و حبّ و بغض نسبت به خدا عنوان کرد و افزود: اگر زندگی مشترک تمامی زوجین آکنده از یاد و نام خداوند متعال و برای رضای او باشد، هیچ‌گاه شاهد شکست در زندگی نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درخصوص اینکه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی چگونه می‌توان از زندگانی ساده و به دور از تجمل حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگو گرفت، اظهار کرد: بحث‌های اخلاقی و تربیتی همچون مهر و محبت، تعامل در زندگی مشترک، ایثار و گذشت در زندگی از جمله نهاده‌هایی هستند که گذشت زمان تاثیری در تغییر آنها نداشته و زوجین همواره می‌توانند این موارد را الگوی زندگانی خویش قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین ارشاد خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی‌های امروزی نیز زوجین باید از امکانات روز جامعه در حد توان خود در راستای کمال و سعادت زندگی مشترک استفاده کنند و یکی از شاخصه‌های زندگانی حضرت فاطمه (س) نیز ساده زیستی و عدم تجمل گرایی بوده است که هیچ گاه در زندگی مشترک به دنبال برتری جویی نسبت به دیگران نبوده‌اند.
وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های همسران خوب و نیکو که در آیه 34 سوره نساء به آن اشاره شده‌است صالح بودن، تواضع در زندگی و اینکه در غیاب همسر، در مقابل حقوقی که خدا برای او قرار داده حافظ باشد و این موارد صفات همسران خوب از منظر قرآن می‌باشد.
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی مظهر تجلی تمام این صفات، حضرت فاطمه (س) است، بیان کرد: حضرت علی (ع) در خصوص حضرت فاطمه (س) فرموده‌‌اند که فاطمه در تمام عمر من حتی یک بار نیز مرا غضبناک و عصبانی نکرد و چیزی که در حد توانم نبود را از من درخواست نکرد.
وی بااشاره به اینکه انسان اگر خداوند متعال را حاضر و ناظر بر زندگی مشترک ببیند به زندگی سعادتمند دست خواهد یافت، گفت: ایثار و گذشت، مهر و محبت، عدم لجاحت و کینه و نفرت در زندگی مشترک موجب نزول رحمت الهی شده و سلامت و سعادت زندگی را تضمین می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین ارشاد خاطرنشان کرد: ریشه اختلافات در زندگی همواره منشاء شیطانی و نفسانی دارد و توجه به خداوند متعال و آرام یافتن با نام و ذکر او از بین برنده اختلافات در زندگی مشترک خواهد بود و زوجینی که تحصیل در راه رضای خدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند همواره موفق خواهند بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت

به گزارش «تابناک» به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک با پرداخت 3122 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان در اسفندماه سال 1402 مجموع تسهیلات ازدواج پرداختی به جوانان ایرانی در این سال را به 95 هزار و 181 فقره رساند تا گام بزرگی در حمایت از سنت مقدس ازدواج برداشته باشد.

بانک تجارت همچنین با هدف اجرای قانون حمایت از فرزندآوری با پرداخت 9420 فقره تسهیلات فرزندآوری در اسفندماه، تعداد تسهیلات پرداختی در این سرفصل در سال 1402 را به 89 هزار و 534 فقره افزایش داد.

اپلیکیشن باجت بانک تجارت در سال گذشته این امکان را در اختیار مشتریان قرار داد تا بتوانند تمامی خدمات بانکی مورد نیاز خود، از افتتاح حساب و معرفی ضامن تا دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط را به‌صورت کاملا غیرحضوری به انجام رسانند. این اپلیکیشن کاربردی به‌ویژه دریافت تسهیلات ازدواج را برای جوانان ایرانی تسهیل کرد.

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • انتقاد شدید از ستاره بارسا: عجب احمقی هستی!
  • روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • سلبریتی‌ها چه مهارت‌های جالبی دارند؟ | سرگرمی‌های خرد، ثروت‌هایی کلان