Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:57:58 GMT

مرحله انتقال قدرت پس از محمود عباس در حال شکل گیری است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۶۲۸۳

مرحله انتقال قدرت پس از محمود عباس در حال شکل گیری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، از ابتدای ماه جاری میلادی تغییراتی سیاسی در داخل سازمان آزادی بخش فلسطین شکل گرفته و منجر به برکناری برخی چهره ها از سازمان های داخلی فلسطینی شده آن هم پیش از تشکیل نشست شورای مرکزی فلسطین که قرار است دوره ۲۹ آن با عنوان «دوره شهید رزان النجار و انتقال از تشکیلات خودگردان به دولت» برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این نشست در طول دو روز آتی (چهارشنبه و پنجشنبه) برگزار شود در حالی که جبهه مردمی فلسطین و جبهه دموکراسی تهدید کرده اند که در این نشست حضور پیدا نکرده و آن را تحریم خواهند کرد.

ناظران معتقدند که مرحله انتقالی قدرت در تشکیلات خودگردان فلسطین برای دوره بعد از «محمود عباس» رئیس این تشکیلات، در حال شکل گیری است و چهره آن هر روز بیش از دیروز نمایان می شود. به عقیده این ناظران نباید تغییراتی که اخیرا در سطح ادارات سازمان آزادی بخش فلسطین و نهادهای مربوط به امور اسرا و آزادگان فلسطینی ایجاد شده را جدای از این تحولات دانست.

بر اساس این گزارش، در سطح سازمان آزادی بخش فلسطین هم این سازمان با اختلافات داخلی دست و پنجه نرم می کند و با وجود برگزاری بیش از ۵ نشست توسط این سازمان اما همچنان برخی معتقدند که تکروی های محمود عباس سبب بروز اختلافات داخلی در این سازمان می شود. بر اساس این گزارش یک منبع در سازمان آزادی بخش فلسطین که نخواسته نامش فاش شود از درگیری لفظی محمود عباس با  «تیسیر خالد» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین خبر داده است که پس از برکناری خالد از اداره امور مهاجران این سازمان صورت گرفته است.

بر اساس این خبر، ناصر القدوه یکی از رهبران فتح که اخیرا و در پی انتخاب مجدد محمود عباس در نشست شورای ملی فلسطین در رام الله از شورای مرکزی فتح استعفا داده بود یکی از گزینه های جانشینی محمود عباس به شمار می رود. این منابع اعلام کرده اند که برخی جریان های منطقه ای ترجیح می دهند که القدوه در صحنه سیاسی فلسطین باقی بماند زیرا او یکی از گزینه های احتمالی ریاست در فلسطین است که نباید از صحنه دور شود.

انتخابات سراسری فلسطین که قرار بود در سال ۲۰۱۴ برگزار شود به دلیل اختلاف حماس و فتح تاکنون به تعویق افتاده است اما این امید وجود دارد که بعد از آشتی جریان های فلسطینی انتخابات سراسری فلسطین تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

کد خبر 4374141

منبع: مهر

کلیدواژه: العربي الجديد حماس خبرگزاری مهر رام الله محمود عباس محمود عباس ایالات متحده آمریکا ایران عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه روسیه عراق جنگ 2015 یمن ترکیه دونالد ترامپ افغانستان آلمان تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین لفاظی خود علیه حماس اظهارکرد: همچنان ۱۳۳ نفر از شهروندان ما در جهنم حماس اسیر هستند و ما متعهد هستیم زنده یا مرده آنها را بازگردانیم!

وی افزود: حماس تمام پیشنهادهای ما برای آزادی ربوده شدگانمان را رد کرده و این مطلبی است که وزیر خارجه آمریکا گفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: به زودی ضربات قوی به حماس وارد خواهیم کرد و فشارهای سیاسی و نظامی را بر آن برای آزادی ربوده شدگانمان افزایش خواهیم داد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • حملات نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به اسرائیل، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم