Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه دولت برای تغییر در کابینه ابتدا باید برخی انگاره های غلط را اصلاح کند، گفت: بحران کنونی نیازمند وزرای جهادی است.

حسین کنعانی‌مقدم در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: با تغییر افراد در کابینه مخالف و البته با تحول موافق هستم. زیرا تغییر همیشه هیجانی و کوتاه مدت است، اما تحول درازمدت، زیرساختی و عقلایی است، دیگر اینکه تغییر همیشه روی روبناها کار می‌کند و شکلی و ظاهری است، اما تحول تلاش می‌کند، در زیرساخت‌ها تغییر ایجاد کند و در آن تحول ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در بحث تغییر معلوم نیست که هر تغییر خوب یا بد باشد، زیرا در شرایط حساس کنونی ممکن است که تغییر در کابینه شرایط را بدتر کند.

وی افزود: در تحول همیشه به این نگاه می‌رسیم که به تکامل دست یابیم و نواقص را برطرف کنیم و اصلاحات را طوری به حرکت واداریم که بتوان از موانع گذر کرد. در حال حاضر کشور با بحران مواجه است و کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با عنوان «عبور از بحران» تجربه خاصی است که باید به آن نظر کرد. بحرانی که باید از آن عبور کنیم و به تجربیات خاصی در عبور از آن نیاز داریم. نکته دیگر اینکه در بحث تغییر همیشه به دنبال این هستیم که پاسخی کوتاه مدت به انتظارات مردم بدهیم اما در تحول پاسخ به تحولات درازمدت مردم است و مردم باید احساس کنند که تغییر باعث پایداری و ثبات می‌شود، نه اینکه مثل قیمت طلا و ارز هر روز با یک شایعه یا پروپاگاندای اقتصادی تغییر کند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر کابینه بخواهد متحول شود، چهار محور را باید در نظر بگیرد، نخست باید انگاره‌های دولت تغییر کند؛ منظور باورهایی که دولت دارد، برای مثال باورش بر این بوده که با برجام می‌تواند مشکلات را حل کند. صحبت مقام معظم رهبری نیز در این رابطه بود که برجام راه اشتباهی بود و این انگاره باید عوض شود. نکته دوم تطبیق سیاست‌های اعلامی با سیاست‌های عملی است؛ گاهی برای اینکه دولت طرفدار جذب کند، سیاست‌هایی را اعلام می‌کند، اما در عمل سیاست‌ها متفاوت است، سیاست‌هایی که باعث می‌شود مردم بگویند که سیاست دولت از حرف تا عمل مشکل دارد.

حسین کنعانی‌مقدم گفت: سومین محور تغییر زیرساخت‌هاست، در حال حاضر بسیاری از وزارتخانه‌ها به شکلی اداره می‌شوند که هزینه‌بر هستند و تولید ثروت نمی‌کنند. بنابراین با تغییر در کابینه هر وزیری که وارد یک وزارتخانه با ساختار مشکل‌دار شود، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. لذا برخی از ساختارهای اقتصادی مشکل‌دار است و نیاز به تغییرات اساسی دارد تا بتواند در کاستن بحران مفید واقع شود. بحث چهارم، مهره‌هایی است که در کابینه دولت به کار گرفته شدند، افرادی که بتوانند در راستای تحول و کاستن از بحران موثر واقع شوند؛ نه اینکه شروع به بیرون انداختن مشکلات کنند. در شرایط بحرانی نیاز به وزرای جهادی و میدانی است که بتواند برای مشکلات راه حل ارائه کند و کاری از پیش ببرد.

وی افزود: معمولا در چیدن کابینه در ایران، به این شکل عمل می‌شود، افرادی که در زمان کاندیداتوری به فرد کمک کردند، همان افراد در کابینه به کار گرفته می‌شوند، چیدمانی که بر آن اساس کارآیی و کارمدی فرد در نظر گرفته نشده، بلکه به ارتباطات حزبی و رقابتی توجه شده است. پس از آن در صحنه عمل ناکارآمدی کابینه مشخص می‌شود و در کابینه دوم بر آن می‌شوند که برخی از وزراء تغییر کنند، به عبارتی دولت چابک تشکیل دهند که کوچک باشد و سریع‌الانتقال. بتواند به سرعت مشکلات را حل کند و قدرت چانه‌زنی و مقابله با بحران‌ها را داشته باشد. بنابراین در شرایط حاضر دولت باید چهار محور را در رویکرد خود در تقابل با شرایط بحرانی جامعه در پیش بگیرد.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

بعد از ۵۳ سال که آمریکا دائماً عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بوده، در انتخابات پریروز حذف شد و مخالفان [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، سیاست ضعیف خارجی او را به باد انتقاد گرفتند. پاپ ژان پل دوم، [رهبر کاتولیک‌های جهان]، در یونان از کلیسای ارتدکس‌ها، به خاطر جنایات کاتولیک‌ها در جنگ‌های صلیبی علیه مسیحیان ارتدوکس استانبول، عذرخواهی‌ کرد. رئیس اُرتدکس‌های یونان، ملاقات خود را مشروط به عذرخواهی پاپ کرده بود.

پیش از جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های کلی امنیت ملی در بخش دفاع را تکمیل کردیم. ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات بحث بود. قرار است جامعه روحانیت [مبارز تهران] و جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، نامزد مشخصی نداشته باشند و بیانیه بدهند و مطالب کلی بگویند. عصر آقایان [محمدمحسن] سازگارا، [مدیرعامل شرکت مطبوعاتی جامعه‌ روز]، [سعید] فائقی، [معاون فنی سازمان تربیت بدنی] و عباس [قاسمی‌شریف]، پسر خانم اعظم طالقانی آمدند. سازگارا، نامزد ریاست‌جمهوری شده؛ نگران است که شورای نگهبان، صلاحیت او را رد کند. گفت، بارها اعلام کرده، موتور حرکت اصلاحات را سیاست‌های برنامه اول و دوم و عملکرد دولت سازندگی می‌داند. به عملکرد دوم‌ خردادی‌ها معترض است و گفت، روحانیت در دو قرن اخیر، هر وقت وارد مسائل شده، خیلی جدی و مؤثر بوده است.

جمعی از مسئولان [بسیج] حزب‌الله لبنان آمدند. سردار [قاسم] سلیمانی، [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] گزارش داد و من هم صحبت دلگرم‌کننده‌ای برای آنها نمودم.

شب جلسه سران قوا در دفتر آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] در مجلس بود. آقای کروبی، مذاکراتش با شورای نگهبان در مورد ردصلاحیت اکثر نامزدهای دوم خردادی در [انتخابات] میان‌دوره‌ای مجلس را تعریف‌ کرد؛ خیلی ناراضی‌اند. گفته شد، با نفوذ آقای [مجید] انصاری، [نماینده تهران] ، در قانون برنامه، دو طرح گذاشته‌اند که باید اصلاح شود. گفت، آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی از دفتر رهبری، در روزی که او در ساوه بوده، تلفنی به او گفته است که آقای بهزاد نبوی، [نایب‌رئیس مجلس]، در مورد فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری، در خصوص مبارزه با فساد، بد برخورد کرده است. قرار شد سران سه قوه، آیین‌نامه‌ای برای کنترل درست مبارزه با فساد تهیه کنند که مثل مسئله ثروت‌های بادآورده، خراب نشود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902823

دیگر خبرها

  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • ماجرای خواب هولناک هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • هشدار فرشاد مومنی به روسای قوا : تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید