Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از مواضع نژادپرستانه دونالد ترامپ گفت: او به عنوان رئیس‌جمهور فردی نیست که حرف‌های خود را عملی کرده باشد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، الایجا کومینگ، از اعضای بلندپایه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس فراکسیون نمایندگان سیاه پوست در گفتگو با شبکه خبری‌ای بی سی نیوز گفت: دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور فردی نیست که حرف‌های خود را عملی کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در واکنش به موضع گیری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ضد خشونت‌های راهپیمایی نژادپرستان در سال گذشته در شارلوتسویل و درخواست او مبنی بر لزوم اتحاد مردم آمریکا گفت: ترامپ اصلا درخواست معترضان به نژادپرستی را درک نکرده است و این پیامش به هیچ وجه کافی نیست. این اصلا کافی نیست که یک رئیس جمهور آمریکا فقط و فقط بگوید که مخالف نژادپرستی است. وی باید به طور عملی با افرادی که اظهارات نژادپرستانه می‌گویند و اقدامات نژادپرستانه صورت می‌دهند، برخورد کند.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا افزود: این اصلا کافی نیست که افرادی که معتقد به برتری سفیدپوستان در آمریکا هستند تنها حرف‌های زیبا بزنند. مسئله دیگری که باید مد نظر قرار داد این است که حرف زدن یک چیز است و مسیری که رئیس جمهور می‌رود چیز دیگر. به نظر من اقداماتی که رئیس جمهور صورت می‌دهد بیشتر در جهت تقویت پایگاه رای خود در میان طرفداران برتری سفیدپوستان است.

کومینگ در ادامه تاکید کرد: به نظر من اقداماتی ترامپ درباره بیمه خدمات درمانی و نیز اقدام به شدت تاسف آور جداکردن کودکان مهاجران غیرقانونی از والدینشان نشان می‌دهد که جهت گیری وی هیچ سنخیتی با پیامش ندارد.

او گفت: به نظر من ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا فردی نیست که حرف‌های خود را عملی کرده باشد. من اکنون به رئیس جمهور می‌گویم به گذشته و به سخنرانی تحلیف خود بازگردد که سخن از وحدت زد و اینکه باید مردم با هم متحد شوند و اینکه چطور اتحاد مردم می‌تواند ما را تبدیل به بهترین مردم کند. با این حال همه اقداماتی که ترامپ تاکنون صورت داده است در جهت از بین بردن وحدت و اتحاد بود.

این نماینده آمریکایی در پاسخ به پرسشی که آیا قصد دارد که بار دیگر با ترامپ دیدار کند، گفت: نه من علاقه‌ای به دیدار مجدد ندارم، زیرا پس از دیدارهایم با رئیس جمهور بسیار ناامید شدم. ببینید وقتی طرف مقابل شما فردی است که دروغ را راست و راست را دروغ جلوه می‌دهد تعامل به شدت دشوار می‌شود. اقداماتی که ترامپ درباره آن‌ها در آن دیدار صحبت کرد انجام نشد و این موجب شد که من به شدت از وی ناامید شدم و اکنون با تامل بیشتری دیدار مجدد با ترامپ را مد نظر قرار دهم.

کومینگ گفت: ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در وهله نخست باید تلاش کند صادق و با مردم آمریکا رو راست باشد. من از وی می‌خواهم که اتحاد و یکپارچگی را به کاخ سفید برگرداند. من از وی می‌خواهم که کار‌هایی که اکنون انجام می‌دهد را متوقف کند و با جمهوری‌خواهان کنگره همکاری کند. وی باید بیمه خدمات درمانی را به مردم آمریکا بازگرداند وی باید به دولت خود و کاخ سفید به صراحت بگوید که مسیر مستقیم را پیش بگیرند؛ چرا که در غیر این صورت آن‌ها نمی‌دانند که چه می‌کنند و به ویژه باید درباره مسائلی، چون بحران کودکان مهاجران غیرقانونی راهکار‌های مناسب بدهد.

او گفت: حرف اصلی من این است که این رئیس جمهور به طور دائم در تلاش است که توجه مردم را از مسایلی که برای آن‌ها تلاش گسترده‌ای صورت داده‌اند منحرف کند. وی قصد دارد توجه ما را از تضعیف کشور بزرگی که در آن هستیم و نیز تضعیف دموکراسی در آمریکا منحرف کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ نماینده آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی