Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید مؤمن نیافر، در مورد‌آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: تا پایان وقت دیروز (دوشنبه) ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور تحویل گرفته شده است و برداشت گندم در مناطق گرمسیر به پایان رسیده، در مناطق معتدل تا حدی پایان یافته، اما در مناطق سردسیر همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به افزایش برداشت گندم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش برداشت داشته‌ایم و وضعیت بسیار خوبی در استان‌های سردسیری مانند همدان، زنجان، کردستان آذربایجان غربی و شرقی داریم.

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی همچنین در مورد وضعیت خرید توافقی برنج از کشاورزان گیلانی و مازندرانی که قرار بود از ۲۰ مردادماه آغاز شود، گفت: تعداد مراکز خرید خود را افزایش دادیم و ۱۶ مرکز خرید در استان گیلان و ۶ مرکز خرید در استان مازندران دایر کرده‌ایم، اما جالب اینجاست که تاکنون کشاورزان برنجی به ما عرضه نکرده‌اند که این نشان می‌دهد، وضعیت فروش برنج خوب است.

نیافر به این نکته اشاره کرد که ورود دولت در جهت حمایت از تولیدکننده است و با این کار سبب شد تا واسطه‌ها نتوانند برنج را به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد، از کشاورزان خریداری کنند.

هر ساله با آغاز برداشت برنج و عرضه زیاد این محصول به بازار، واسطه‌ها سعی می‌کردند تا برنج را با قیمتی پایین از کشاورز خریداری کنند، اما دولت با اجرای طرح توافقی خرید برنج از سال گذشته جلوی زیاده‌خواهی دلالان را گرفت.

نرخ مصوب خرید توافقی برنج از کشاورزان با محاسبه 8 درصد شکستگی هر کیلوگرم برنج شیرودی 5 هزار و 860 تومان، برنج ندا و نعمت 5 هزار و 238 تومان و برنج هاشمی و طارم محلی 9 هزار و 828 تومان تعیین شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

169 / 161 گندم خرید تضمینی کشاورزان مراکز خرید برداشت برنج واسطه ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گندم خرید تضمینی کشاورزان مراکز خرید برداشت برنج واسطه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت گندم از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از دشت پیشین شهرستان راسک آغاز شد.

سید محمدرضا سیدحسینی امروز پنجشنبه اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و تعهد ابلاغی سازمان از سوی وزارت جهادکشاورزی و مشارکت کشاورزان ۳۱ هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.

وی در خصوص قیمت گندم سال زراعی جاری بیان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم به ترتیب ۱۷۵ هزار ریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان