Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژگی مهم فیلم «محمدِامین» این است که در حوزه جامعه‌شناسی و علوم انسانی در رابطه با هیچ استاد و شخصیت علمی دیگری فیلمی با رویکرد زندگی‌نگاری ساخته نشده است. این فیلم می‌تواند به عنوان اولین فیلم در حوزه علوم انسانی باشد که به زندگی یک استاد دانشگاه توجه کرده است

ایران آنلاین /گروه اندیشه:

مراسم رونمایی از مستند «محمدِامین»، روایت زندگی محمدامین قانعی‌راد، پژوهشگر و استاد برجسته جامعه‌شناسی روز چهارشنبه 24 مرداد 1397 از ساعت 18:30  با حضور احمد مسجد جامعی، مرضیه موسوی خامنه، علی میرزا بیگی، ولی الله شجاع پوریان در محل تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مراسم کتاب «سوم شخص مفرد» شامل یادداشت‌هایی از اساتید دانشگاه، دوستان، دانشجویان و خانواده قانعی راد که به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و انجمن جامعه شناسی ایران به چاپ رسیده است، رونمایی خواهد شد.

 از کهریزک تا کرسی دانشگاه
علیرضا سلیمانی تهیه‌کننده و کارگردان مستند «محمدِامین» در گفت‌وگو با ایرنا پلاس درباره هدف از ساخت این مستند گفت: این مستند بر اساس زندگی استاد جامعه‌شناس محمدامین قانعی‌راد ساخته شده است. هدف از ساخت این فیلم نشان دادن ابعاد دیگری از زندگی انسانی موفق و جامعه‌شناسی برجسته بوده است. زندگی اساتید دانشگاهی برای دانشجوها و آدم‌های خارج از جریان دانشگاه، در مقالات، کتاب‌ها و آثار این افراد خلاصه شده است.
وی افزود: هدف این بود که نشان دهیم چطور می‌شود آدمی از کهریزک و از خانواده‌ای معمولی بر کرسی دانشگاه و ریاست انجمن جامعه‌شناسی ایران می‌نشیند، جایزه ترویج علم از موسسه دهخدا و جایزه یونیسف می‌گیرد و روند دانشمند شدن را طی می‌کند. شرایطی که سبب می‌شود فردی از جنوب تهران به جایگاه اجتماعی و علمی ممتاز برسد. ویژگی مهم فیلم این است که در حوزه جامعه‌شناسی و علوم انسانی در رابطه با هیچ استاد و شخصیت علمی دیگری فیلمی با رویکرد زندگی‌نگاری ساخته نشده است. این فیلم می‌تواند به عنوان اولین فیلم در حوزه علوم انسانی باشد که به زندگی یک استاد دانشگاه توجه کرده است.
مراحل پژوهشی و فیلمبرداری در سال 1396 انجام شد
این کارگردان مستند درباره فرایند ساخت این مستند گفت: شروع این کار از پائیز 96 بود و قرار نبود این فیلم ساخته شود. برای ساخت مستندی با موضوع پایان‌نامه‌فروشی با ایشان ملاقات کردم و مصاحبه آن فیلم را گرفتیم. بعد از صمیمانه‌تر شدن رابطه و گفتگو متوجه شدیم زندگی دکتر قانعی‌راد ویژگی‌های خاصی دارد که می‌توان به آن پرداخت. به ایشان پیشنهاد دادم و بررسی کردیم تا راضی به ساخت این مستند شدند.
وی افزود: پژوهش این مستند در اوایل زمستان 96 انجام و از اواسط بهمن ماه جلسات فیلم‌برداری شروع شد و تولید تا امسال طول کشید. چند سکانس از فیلمبرداری باقی‌ ماند که همزمان با تعطیلات عید شد. بعد از عید ایشان کسالت‌شان جدی‌تر شد و موفق به فیلم‌برداری این سکانس‌ها نشدیم. طبق قولی که به ایشان داده بودم که برای تولدشان فیلم را نمایش دهیم، فیلم را برای چهارشنبه 24 مرداد آماده کردیم.

«محمدِامین» اکران دانشگاهی خواهد شد

سلیمانی در رابطه با برنامه پخش این مستند گفت: این فیلم از آغاز مهرماه که سال تحصیلی شروع می‌شود، اکران دانشگاهی دارد. در حال حاضر قبل از رونمایی، چند دانشگاه حوزه علوم انسانی درخواست نمایش دارند و برای این موضوع برنامه منظمی داریم. این مستند در بیش از ده دانشگاه سراسر کشور، برای دانشجویان اکران رایگان می‌شود، تا آن را ببینند و در مورد آن گفتگو، نقد و بررسی کنند. هدف ما این است که روند را ترویج دهیم و بقیه انگیزه پیدا کنند در رابطه با شخصیت‌های دانشگاهی دیگر که از چشم ما و دوربین ما دور هستند فیلم بسازند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید

محمد فاضلی جامعه‌شناس خطاب به روسای دانشگاه‌هایی که برای بورسیه‌ کردن دانشجویان معترض آمریکایی اعلام آمادگی کردند، توییتی منتشر کرد.

فاضلی طی این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت